Burada ayrım var. Mesela bir zalimin şerrinden korunmak, geldiğini bildiğiniz musibete karşı okumak, o kişinin size karşı davranışlarını değiştirmek üzere okumak da bu mantıkla müdahaledir. Oysa ki burada müdahale eden okuyan değil, Allah'tan istenen bir durum var, ''ben sana sığındım bu zalimin şerrinden, senin şu adının hürmetine o zalim bana zalimlik etmesin'' değil midir o tek ismi zikrederken ki niyet? Gayet de başkası için okunan da kabul görür ve görmüştür.
Yeter ki niyet kötü olmasın, yeter ki kişi samimi olsun ve haksızlıkla yapmasın. Yine tekrar edeceğim ki, ''şüphesiz O hakkıyla gören ve işitendir.''
Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum, bununla birlikte ince ve hassas noktalar var. Sonuçta mesele kul ile Allah arasındaki iletişime ve Allah'ın takdirine kalınca, bir müdahale talebi bile varsa ve bu kabul olmuşsa bunu kabul eden de gerçekleştiren de O sorgulayamayacağımız kattır.
Cill bahsettigin durumda da kisi kendisi istiyor taleb ediyor buna bir sözüm yokki. Beni su isminle koru diye taebde bulunmak duadir siginamktir zaten. Ama sen mesela bir abi olarak kardesini onun icin okudugun esmalar ile degistiremessin. Bu olay artik duadan cikiyor cünki.
Kabul edende gerceklestirende o'dur ama O'nun da bir sunnetullahi var, kurallari var.
Sen birinin zulmunden Allah a sigindiginda, ve Allah seni onun zulmunden korudugunda, bu adamin zalimligi iyilikle degismiyorki, bir cok farkli faktörle seni korur zalim yine zalim kalir. En basitinden yolunu degistirir, hastaik gelir basina bu arkadasin vs vs ama zalimse zalimdir yani.Degismek istemeyeni Allah degistirmem diyor, kul mu degistirebiecek
Diyorki; Bir toplum kendisindekileri degistirmek istemedikce, biz onu degistirmeyiz. (Rad11)
Esmalar ile kisisel degisimlerde yada aydinlama calismalarinda bu ayet de baz alinir. Apacik kendisi isteyecek caba sarf edecek.
Allah süphesizki gören ve isitendir, o senin misalde verdigim huysuz kardesinide görür isitir,senin abi olarak nun icin temiz ve samimi niyetle esma lar okumanida görür isitir ama mudahele etmez.Huysuz kardese pismanlik ve kendi istegi ile degismek ugruna cabasi lazim.
Bir insan oturdugu yerde kötülügüne tevbe etmeden onun acisini cekip pisman olmadan ve iyilesmek adina ise koyulmadan degismez, sünnetullah bu.Diyorum ya aksi taktirde hic bir ananin cocugu kötü huylu olmazdi, cünki analarin cocuklari icin yaptigi dualar baskalarin baskalari icin yaptigi dualardan daha yüksek degerdedir.Sonuc ortada ama.
Bir cok insan esmalari ilkyardim kutusu saniyor, her durumda aman nedir cekiveririm on onbes esma sorunumdan kurrtulurum mantigi ile.. iyide esma dedigimiz sey alemlerin isleyis sitemini barindiriyor. Birazicik alt yapi gerekmezmi biraz kuran bilgisi gerekmezmi, iyi niyet yeterlimi cidden.. hayir Chill iyi niyet görecelidir bu yüzden dua hussunda yetersizdir. Zalim zalimligini seviyor sen onu iyi niyetinle nasil degistirecen onun sahib oldugu seyii onun izni olmadan ondan almak dua degil sonuc olarak iyi niyette degilki.. sistem insan aklina sigacakbir sey degil biliyorsun.