Bu Hadisler doğrudur veya değildir . Fakat şöyle bir durum var bazı evliyalar öldükten sonra bazı insanları seçerek onlara bu ilmi öğretiyor ve bakım yaptırıyor sizce günah olsa evliya böyle birşey yapar mı ? Bence kötülük yapılmadığı sürece günah olacağını sanmıyorum .
Evliya'nın öyle birşey yaptığını nereden çıkardınız ki biraz tarihi didiklerseniz bununda cevabı çok açık ve nettir
türklerin dini olarak bilinen gök tanrı dinine ait birşeydir bu türklerin bazısı islamlaşma sürecinse gök tanrı dinine ait bir çok öğeyide getirmiştir terk etmemiştir,mesela bakınız aleviler bugün alevi kültüründe var olan herşey gök tanrı dinindede mevcut eğer imkanınız var ise asyaya bir seyahat gerçekleştirin bunu görürsünüz neyse konumuza dönmek gerekirse bilginlerin ruhlarının gelip ilim öğrettiği eski türk dinine ait birşeydir
türkler üzerinde derin aaraştırma yapıldığında görülür ki bazı türk boyları arabistana gitmiştir ve atalar ruhlarının bilginlerinden ilim öğrenmek vardı onlardada ve peygamberimiz ilk islami davet yaptığında inen ayetlerden biriside şudur " onlar kendilerine ebediyyen cevap veremicek kişilerden mi yardım istiyorlar ? "
"Eğer onları çağırırsanız, sizin çağırmanızı işitmezler, isitseler bile size cevap veremezler. Kıyamet Günü ise onlar, sizin ortak koşmanızı tanımazlar. (Bu gerçeği) Sana her şeyden haberi olan Allah gibi (hiç kimse) haber veremez." (Fatır: 35/14)
şimdi burada denebilir ki kardeşim biz ortak koşmuyoruz ki ama Allaha göre bu bir ortak koşmadır çünki fatiha suresinde buyrulur ki " yalnızca senden yardım isteriz "
ayrıca ölenlerin yardım edemeyeceğine dairde çok güçlü bir delil daha var
hz muhammed dönemi sonrası hz.ömer devrinde ictihatta anlaşmazlığa düşmüş sahabiler hz.ömer de minbere çıkıp şu konuşmayı yapmış
" ey peygamber ahsabı içtihadi bir konuda anlaşmazlığa düştüğümüz hepinizin malumu olan birşeydir eğer mümkün olsaydı ben hz muhamedden yardım isterdim ama bu mümkün olmadığı için bu içtihat konusunda peygamberin amcası abbası ve peygamberin amca oğlu aliyi hakem tayin ediyorum " " kaynak : sahabelerin hutbeleri sayfa 23"
eğer ölmüş evliyalar öldükten sonra diledikleri kişiye yardım edebiliyorlarsa bunu ilk başta hz muhammed yapardı ve hz ömerde abbas ve aliyi hakem tayin etmek yerine hz muhammedin ruhuna münacatta bulunurdu ve cevap alırdı ama böyle birşey yapmadığına göre islami açıdan böyle birşeyin olmadığını ve hiçbir evliyanında böyle bir uygulamaya başvurmayacağı açık bir gerçektir o evliyalar peygamber talebesi ömerden daha mı üstün hakem tayin edilen ali den daha mı üstün ki ali ilimlerin kapısı ünvanıyla anılmıştır yani bunu ali bile bilmiyordu sonradan gelenler keşvetti evliya ruhları geldi ilim öğretti , islam aşığı hiç kimse buna inanmaz eğer mümkün olsaydı hz.ömer hz muhamedden yardım isterdi yada çıkar hz ali derdi hz.muhammedin ruhundan yardım isteyelim ama yapmamışlar hiçbirisi böyle birşey
lütfen islam dışı uygulamaları islama aitmiş gibi göstermeyelim
kötülük yapılmadığı sürece birşeyin yapılmasına cevaz verilicekse ozaman ilk başta içkinin haram sayılmaması lazım çünki ayette der ki "içkinin insana faydası çok ama zararı faydasından daha çok " ozaman içkidede fayda var diyerek içkiyi de helal saymamız gerekir di konuya islami açıdan bakacaksanız bu konuda insan sınır belirleyemez peygambere bile bu yetki verilmedi islamın sınırlarıda bellidir sınırları Allah belirlemiştir dini kendi düşüncemize göre evirip çevirirsek dini kendi ellerimizle tahrif etmiş oluruz
Bizlere sunulan bilgilere hemen yapışmayalım doğrumu değilmi diye araştıralım siz söylediklerinize uyarak yaşamak istiyorsanız buna kimse karışamaz sordulayamaz ama bu islamda böyledir bence şudur bence budur dediğinizde ozaman işin rengi değişir geçmiş ümmetlerde böyle yaparak dinlerini tahrife soktulur