Sayın vildann, Astral Seyahatin kanıtı , Hz.Muhammed(sav) yaşadığı Mirac hadisesidir.
Kendisi Cebrail rehberliğinde öncelikle Kudüs'e götürülür. Yani içinde bulunduğumuz fiziki alemde seyahat eder. (İsra-Gece Yürüyüşü) (Genelde bizlerin bilinçli- bilinçsiz yaptığımız da budur.)
Ardından ise Allah'a doğru yükseldiği anlatılır. Bu da boyutlarda yükselmektir. Hatta öyle bir noktaya gelinir ki , o boyutun ötesine Cebrail Aleyhisselam ilerleyemez ve Hz. Muhammed(sav) tek başına yükselişine devam eder.(Mirac) ( Mirac ise peygamber efendimize has özel bir durumdur)
Ayrıca sitede bulunan bir konudan alıntı da yapacağım
http://www.gizlimabet.com/threads/17351-astral-seyehat-ve-islam-düşünürleri
Mevlana Celalettin Rumi, ruhun uykuda bedenden ayrıldığını söyler ve Mesnevi'sinde bu düşüncesini şöyle belirtir: "Can; atlarınızı eğersiz koyar, bu sır ölümün kardeşidir, sırrıdır. Ama gündüzün geri gelmesi için ayaklarını uzun bir bağla bağlar. Can; boşlukta astar gibi gizlidir, bedense yorgan altında döner durur. Sen bedensiz bir bedene sahipsin."
İbni Sina, insanın ruhla bedenden oluştuğunu belirtir. Ve şöyle der: "Beden nefsin çalışmasına uygun bir hale gelince, ruh bedene gönderilir, istenirse bedenden ayrılır. Tamamen ayrılınca bir daha yok olmaz."
Tasavvufi çalışmalarda ruh ve beden ilişkisinin üzerinde özellikle durulur. Mesnevi'nin birçok yerinde,
Ahmed Efla-ki'nin "Ariflerin Menkıbeleri" adlı eserinde ve sayısız evliya, ermiş ve veli öykülerinde; ruhun gerek istenildiğii anlatılmıştır. Genellikle bu olay keramet ve mucize olarak nitelendirilir. Şeyh Bedrettin, "Varidat" adlı eserinde bunu açıkça anlatır:
"Bazen kendimi latifleşmiş hissederim, fizik bedenim o varlığın bir kopyasıdır. Bu latif varlık, beden şeklinde görülür. Tıpkı buharın yoğunlaşmadan evvel görülememesi gibi, buhar yosunlanınca bulut olur, görülür."