Allaha tanri dememiz doğrumudur?

can-dan

Kayıtlı Üye
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
310
Tepkime puanı
66
Konum
İZMİR
Sevgili tesheba ,Allah ismini Kuranda bizlere ayetler aracılığıyla öğretiyor.Yanılıyorsun kardeşim .Allah adı var .İster Allah ister Rahman deyin e gelince.Rahman da ALlahımızın esmalarından birisidir.Başka bir ayette de ''Bana güzel isimlerinle dua edin ''buyurmuştur Yüce Yaradan ..
Allahın adı yok dersen hatadır ..İhlas suresine bakarsak ,Allah Kendi adını ve özelliklerini bizlere açıklamaktadır.
Dua ile...
 

serfiraz

Kayıtlı Üye
Katılım
9 Nis 2011
Mesajlar
264
Tepkime puanı
34
bence tanrı yada allah 2side olabilir gönulden içten söledigin sürece[/QU

Bu yoruma katılıyorum,kişinin hissettiği önemli bence.Tanrı ya da Allah deyince zihinde imgelenen kalpte hissedilen önemli.Bu konudan bağımsız olarak birşey söylemek istiyorum ki Allah kelimesi sesli söylendiği takdirde evrendeki titreşim seviyesi en yüksek kelimelerden biridir.
 

BeLiaL

Banlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
443
Tepkime puanı
78
Konum
Eskişehir
İş
öğrenci
Burası parapsikoloji forumu taptığınız şeye istediğinizi söyleyin veya söylemeyin kimsenin umrunda değil...
 

sir7634

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
55
Tepkime puanı
5
Ben konuya kendimce su sekilde yanasiyorum Allemlerin Rabbi Olan yuce Allah....Kendine yakarirken insanin sozlerinden cok kalbine bakar...Tanrim beni yokdan var eden... Yapragin bile senden izinsiz hareket etmedigi aldigimiz her nefesi bilen Yuce tanrim....Birakin kelimeleri harfleri arkadaslar once allaha yakarin ve siginin ve sizden istedigi ibadetleri yapin sonsuz rahmet sahibi Yuce Allaha...Tanrim diye hitap etseniz bile kabul eder insallah diye umid ediyorum...Allahimizi sadece basimiz derde girince ve ya bir isimiz rast gitmeyince degil her zaman anin Tanri deyin rab deyin Buyuk allah deyin yeter ki kalben anin onu...
 

Talgaran

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
247
Tepkime puanı
115
Merhaba bazı forumda arkadaşlar olsun yakın cevremdeki arkdaşlarım olsun Yaratan Tanrı deniliyor ve bende önceden dahil olmak üzere Tanrı diyorudum Yaratana bu doğrumudur.

bakalım doğrumu

ALLAHIN 99 İSMİ



1. allah: her ismin vasfını ihtiva eden öz adı.
2. er-rahman: dünyada bütün mahlukata merhamet eden, şefkat gösteren,ihsan eden.
3. er-rahim: ahirette, müminlere acıyan.
4. el-melik: yaratıcı, kainatın sahibi.
5. el-kuddus: her noksanlıktan uzak.
6. es-selam: her tehlikeden selamete çıkaran.
7. el-mümin: iman nurunu veren.
8. el-müheymin: her şeyi görüp gözeten.
9. el-aziz: mutlak galip, karşı gelinemez.
10.el-cebbar: dilediğini yapan ve yaptıran.
11.el-mütekebbir: büyüklükte eşi yok.
12.el-halık: yaratan, yoktan var eden.
13.el-bari: her şeyi kusursuz yaratan.
14.el-musavvir: varlıklara sûret eden. onları birbirinden ayıran özellikte yaratan.
15.el-gaffar: günahları mağfiret eden.
16.el-kahhar: her istediğini yapacak güçte.
17.el-vehhab: karşılıksız nimet veren.
18.er-razzâk: her varlığın rızkını veren.
19.el-fettah: her türlü sıkıntıları gideren.
20.el-alim: gizli açık, geçmiş, gelecek her şeyi, ezeli ve ebedi ilmi ile çok iyi bilen.
21.el-kabıd: rızıkları daraltan, ruhları alan.
22.el-basıt: rızıkları genişleten, ruhları veren.
23.el-hafıd: kafir ve facirleri alçaltan.
24.er-rafi: şeref verip yükselten.
25.el-mu'ız: dilediğini aziz eden.
26.el-müzil: dilediğini zillete düşüren.
27.es-semi: mükemmel işiten.
28.el-basir: gizli açık, her şeyi iyi gören.
29.el-hakem: mutlak hakim, hakkı batıldan ayıran.
30.el-adl: mutlak adil, yerli yerinde yapan.
31.el-latif: lütfeden, her şeye vakıf.
32.el-habir: her şeyden haberdar.
33.el-halim: cezada acele etmeyen, hilm sahibi.
34.el-azim: büyüklükte benzeri yok.
35.el-gafur: affı, mağfireti bol.
36.eş-şekur: az amele, çok sevap veren.
37.el-ali: yüceler yücesi.
38.el-kebir: büyüklükte benzeri yok.
39.el-hafiz: her şeyi koruyucu olan.
40.el-mukit: her çeşit rızkı yaratan.
41.el-hasib: kulların hesabını en iyi gören.
42.el-celil: celal ve azamet sahibi.
43.el-kerim: keremi bol, karşılıksız veren.
44.er-rakib: her varlığı her an gözeten.
45.el-mucib: duaları kabul eden.
46.el-vasi: rahmet ve kudret sahibi, ilmi ile her şeyi ihata eden.
47.el-hakim: her şeyi hikmetle yaratan
48.el-vedud: iyiliği seven, iyilik edene ihsan eden. sevgiye layık olan.
49.el-mecid: zatı şerefli, nimeti, ihsanı sonsuz.
50.el-ba'is: peygamber gönderen, meşherde ölüleri dirilten.
51.el-şehid: her an her yerde hazır ve nazır.
52.el-hak: varlığı değişmeden duran. var olan, hakkı ortaya çıkaran.
53.el-vekil: kulların işlerini bitiren.
54.el-kavi: kudreti en üstün ve hiç azalmaz.
55.el-metin: kuvvet ve kudret benbaı.
56.el-veli: müminleri seven, yardım eden.
57.el-hamid: hamd ve senaya layık.
58.el-muhsi: varlıkların sayısını bilen.
59.el-mübdi: maddesiz, örneksiz yaratan.
60.el-mu'id: yarattıklarını yok edip, sonra tekrar diriltecek olan.
61.el-muhyi: mahluklara can veren.
62.el-mümit: her canlıya ölümü tattıran.
63.el-hayy: ezeli ve ebedi bir hayat ile diri.
64.el-kayyum: zatı ile kaim, mahlukları varlıkta durduran.
65.el-vacid: hiçbir şey kendine gizli değil.
66.el-macid: keremi, ihsanı bol olan.
67.el-vahid: zat, sıfat ve fiillerinde benzeri ve ortağı olmayan, tek olan.
68.es-samed: hiçbir şeye ihtiyacı olmayan, herkesin muhtaç olduğu merci.
69.el-kadir: kudret sahibi, dilediğini yapan.
70.el-muktedir: dilediği gibi tasarruf eden, her şeyi kolayca yaratan, kudret sahibi.
71.el-mukaddim: şerefte birini öne alan.
72.el-muahhir: dilediklerini tehir eden.
73.el-evvel: ezeli, varlığının başlangıcı yok.
74.el-ahir: ebedi, varlığının sonu yok.
75.ez-zahir: yarattıkları ile varlığı açık.
76.el-batın: aklın tasavvurundan örtülü.
77.el-vali: bütün kainatı idare eden.
78.el-müteali: son derece yüce.
79.el-ber: iyilik ve ihsanı bol.
80.et-tevvab: tevbeleri kabul eden.
81.el-müntekım: asilere ceza veren.
82.el-afüvv: affı çok, günahları yok eden.
83.er-rauf: çok merhamet eden, şefkatli.
84.malik-ül mülk: mülkünde hakim.
85.zül-celali vel ikram: celal, azamet, şeref, kemal ve ikram sahibi.
86.el-muksıt: mazlumların hakkını alıcı.
87.el-cami: iki zıddı bir arada bulunduran.
88.el-gani: ihtiyaçsız. her şey ona muhtaç.
89.el-mugni: ihtiyaç gören, fazlıyla doyuran.
90.el-mani: dilemediklerine mani olan.
91.ed-dar: elem, zarar verenleri yaratan.
92.en-nafi: menfaat veren şeyleri yaratan.
93.en-nur: zatı açık ve alemleri nurlandıran.
94.el-hadi: hidayet veren.
95.el-bedi: misalsiz, örneksiz yaratan.
96.el-baki: varlığı ebedi olan.
97.el-varis: her şeyin asıl sahibi olan.
98.er-reşid: irşada muhtaç olmayan.
99.es-sabur: ceza vermede, acele etmez.

siz 99 isimden Tanrı ismini gördünüzmü?
Bu nasıl bir mantık sinirden gülüyorum :) Tanrı Türkçe bir isim Kur'an ise arapça ne yaman çelişki. Allah'ın 99 ismi yoktur 99 sıfatı vardır. Pehlivan olan birinin adı pehlivan değildir lakabı pehlivandir. Tanrı = Tengri. Tengri ise dengeleyen demek. Yaratıcının adlarından biri yaradan diye Kuran'da geçmiyor. Yaradan demek yasak o vakit.
 

Talgaran

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
247
Tepkime puanı
115
Rab İsrail dilinde tanrı demek. Mevla Farsçada tanrı demek. İlah Arapçada tanrı demek sizin yabancı seviciliginiz için ülke gelişmiyor.
 
Ü

Üye silindi 58480

Bazı söylemler ve demeçler siyasidir. Bazı anlatımlar deisttir. Bazı ifede ediş biçimleri felsefidir yani tarafsız bölgededir.

Böyle durumlarda Allah yerine tanrı da denebilir tabi ki. Ya da 3. Tekil zamir ile de söylenebilir. Burada maksat bütünleştirici bir algı oluşturmak olmalıdır.

Neticede global bir dünyada yaşıyoruz artık ve belli kelimeler ve kavramsal alışverişler oluyor. O halde içerik ve niyet önem kazanır hale geliyor. Bu da enerji dilinizin uyusup uyumadığını gösteriyor artık.


Ne diyor mevlana? Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilir.


Burda önemli olan Allah diyen kişi de Allahın kendi kendini nasıl tarif ettiğini bilmiyor, onu taktir edemiyor ama zihnindeki o #etikete uyarak bunu dayatıyor olması. (tabi sözün meclisten dışarı)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Dracolia

Moderator
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
114
Tepkime puanı
127
Aslında Tanrı kelimesi diğer ilah anlamına gelen kelimelerden farklı bir özelliğe sahip, çünkü tanrı kelimesi eskiden güneşe ve yıldızlara tapan Türklerin tanyeri kelimesinden türemiştir, bu yüzden özellikle türkçedeki bu kelimeyi kullanmak doğru değil diye düşünüyorum. Tengri dengeleyen demek değildir, tanyeri'nden türemiştir.
 

URUMHAMATAHAYİL

Yönetici
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
7,097
Tepkime puanı
4,972
İş
Wellness Antrenör/Psikolog/ Sosyolog
Türklerin dinsel inanç sistemlerine baktığımız zaman pagan, hristiyan, budist gibi pek çok inanç sistemine sahip olduklarını götürürüz. Pagan inanç sisteminde ise binlerce yıl boyunca Farklı boyların benzer temele sahip farklı inançları olmuştur. Bugünün Anadolu Türklerinin ağırlıklı olarak geldiği soyun inanç sisteminde ise güneşe ve aya tapma diye bir şey yoktur. Kutsal değerli görmek ile tapmak arasında çok fark var.

tan kelimesi görünmek demektir. Güneşin görünmeye başlandı anlamında tan yeri olarak kullanılır.

Tengri ( ten gri). Diye ayrılmaz yani tan, ten köküne gri ise yeri kelimesine dönüşmemiştir . Tengi tek başına bir keşimedir ve gök anlamına gelen özel isimdir.

tek Tanrı inanç sistemine sahip olan Gök Türkler, Tengi adında bir tanrıya taparlardı. Tengri kelimesi tan yeri kelimesinden gelmez . Tengri özel bir isimdir. Zaman içinde değişerek ( değiştirilerek) Tanrı kelimesi halini almıştır.

Tengri’ye Allah denmeyeceği gibi Allah’a da Tengri ( Tanrı denmemesi gerekir.

Tanrı kelimesi günümüzde ilah anlamında kullanılan bir kelime olsa bile Tengri’ye başka anlamlar ve isimler yüklemek saygısızlıktır.
 

dünyalı

Kayıtlı Üye
Katılım
18 Nis 2010
Mesajlar
455
Tepkime puanı
772
Ben Rab derim bir başkası Aziz Allah der öteki Tanrı der biri Yüce Yaradan den beriki Yaratıcı der......Bu kavramların hepsi tek bir Yüce ve tek olan yaratıcımızı betimlemek için kullanılır......Önemli olan Rabbimizi andıgımızda en samimi olarak içimizden geldiği gibi yad etmektir....İnancım gereği ben Allahım, Rabbim diyorum bu iki kelime Rabbimizi andıgımda kendimi daha iyi hissettiriyor...Bence bu his meselesidir....içinizden nasıl geliyorsa o esas olandır....
 
Ü

Üye silindi 58480

tanrıya allah dememiz doğru mudur :)

Allah, dünyadaki tüm tanrılara ve tanrı inanıcılarına apaçık meydan okuyor.

Tanrılık kavramının çıtasını öyle bir yere çekiyor ki, biz tanrı zannettiğimiz ilahların aslında Kendi psikolojik yanilgilarimizdan ibaret olduğunu ve hatta kendi kararan vicdanımızı bastırmak için inanç ve totem kalıplarına tutunduğumuzu görüyoruz.

En yüksek algı ile algilatabilen din şimdilik İslamdır.

Onun haricinde Allahin kime inandığımız ile bir derdi yok hașa. Allah, ilah olarak birini kendinize atayacaksaniz hiç olmazsa kendi şuur altınızın mekaniklerini kandırmayın diyor. Çünkü gerçek yaratıcı başkadır. Senin o yaratıcıyı içinde zanlarla bezeyerek algılama kapasiten başkadır. Gerçek yaratıcı ile aran açılırsa içindeki o psikolojik inanç kalıbı sadece oylamaya yönelik olur. Tahtaya da taparsın. Peygamber olduğunu da ileri sürersin. Ahireti hesaplamadan oyalanır durursun.

Dinlerin psikolojik bir rahatlatma kastı ile oluştuğunu ve sanıldığı kadar da gerekli olmadığını bile düşünürsün. Çünkü bağlantın kopmuştur artık. Kopuk bir algı ile görürsün dinleri. Halbuki hak dinler resmen kırmızı alarm olarak inmiştir. Ahiret var der. Ölümden sonra kategorize edilerek birbirinizden ayiklanacaksiniz der. Dünya Simulasyon ve kısa bir deneyim alanıdır der. Kapılma der. Düşünmeye ve kendi kozmik bilincine seni hazırlamaya teşvik eder. Sen kendin gerçekle yuzlesirsin. Ama vesilesi de dindir. Hatta new age akımlarının bile kopya çektiği kaynaklar dinlerdir. Din olmasaydı insan kendini bile bilemeyecekti.

Dinler olmasaydı vallahi ot gibi yaşamaya devam edecektik.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Sitra_Ahra

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Eki 2013
Mesajlar
213
Tepkime puanı
129
Konum
Zion
Allah, dünyadaki tüm tanrılara ve tanrı inanıcılarına apaçık meydan okuyor.

Tanrılık kavramının çıtasını öyle bir yere çekiyor ki, biz tanrı zannettiğimiz ilahların aslında Kendi psikolojik yanilgilarimizdan ibaret olduğunu ve hatta kendi kararan vicdanımızı bastırmak için inanç ve totem kalıplarına tutunduğumuzu görüyoruz.

nedir binlerce yıldır süren bu tanrılar arasında savaş yahu arada biz kaynıyoruz. kuran tanrısı diğer tanrılara meydan okuyor ama kendiside bir ''inanç'' diğer tanrılar ile arasında onu ayrıştıracak bir fark yok. allah / enki / enlil / tüylü yılan / mitra hepsi inanç. gerçek olan tanrı çıksın karşımıza göstersin kendini gerçek olan benim diye, bizde aha tanrı orda diyelim. ibadetimizi edelim. 3 semavi dinin kitabında da bir araba çelişki ve hatalı bilgi var. kendisine iman edilmeyincede çocuk gibi hakaret ediyor :) tabi bizim mealciler yumuşatıyor o ayetleri ayrı konu.
 
Ü

Üye silindi 56746

Mevlana Hazretlerinin Mesnevi eserinde de Tanrı lafzı geçiyor, bilemedim şimdi.
 

Psikite

Kayıtlı Üye
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
335
Tepkime puanı
198
Yaş
26
Konum
Alpha
Bu tuhaf tartışma getirecek ama benim de bu konuda kafama takılan şu var: Askeriyedeki yemekhane girişinde yazılan ''Tanrımıza hamdolsun.'' yazısı ya da yemekten önce söylendiği. Duyumlarımdan tabi, askerlik yapmadım. :D Müslüman bir ülkede neden bu anlayamıyorum.
Kaldırıldı o ?
 
Üst