SOSYAL TERSİNİM
Ateist felsefe ve uzantıları son iki yüz yılda insanların sosyal hayatlarını doğrudan etkileyecek kadar güçlenmiştir.
Bunun en önemli nedeni şüphesiz ki bilimi sahiplenmesi dinsel argümanları bilim dışı olarak nitelemesi, değerlendirilmesi yşamı buna göre yönlendirmesidir.
Bu gün dinsel argümanları sahip çıkanlar cahil, yobaz, örümcek kafalı, gerici vb. olarak tanımlanmaktadır.
Faakat biz her türlü tek yönlülüğü en azından tutuculuk bağnazlık yobazlık olarak nitelemekteyiz.
Dinlerin içine zamanla sokuşturulmuş çeşitli yalanlar yanlışlar ve hurafeler ateist felsefenin bu değerlendirmesini doğrular gibidir.
Fakat bu tür yorumlarda çok dikkatli olunmalı asla bağnazlığa kaçılmamalı ve tarafsız olunmalıdır.
Nedeni ise yanlışların içinde doğruların, doğruların içinde yanlışların olabileceğidir.
Birbirinin zıddı gibi görünen iki kümeden birinin doğruluğunu kanıtlara dayanmadan kayıtsız şartsız kabullenip diğer küme dışlanırsa bilim yönünden çok büyük bir hata yapıldığı gibi açık ve net bir bağnazlığa düşülmüş olunur.
Bu günkü ateist felsefe doğrusunu yanlışına bakmadan dinsel argümanların tümünü ret ve inkar etmekte, bu tür argümanların tartışmasını dahi girmemektedirler.
Ateist felsefeye uymayan tüm fikirler bilimin sahipleri olduklarını zanneden kimi kişi ve kurumlarca açık şekilde aforoz edilmekte, fikir dünyasında yaşamasına izin verilmemektedir.
Bu gün bilim tarafsızlığın yitirmiş ateizm diktasının taassubu altındadır.
Bilimsel bulgular ateist felsefenin temellerine uygun olmak zorundadır.
Özgür olması gereken bilim bu gün ateizmin boyunduruğundadır. Bu da çok vahim hatalara neden olmuştur ve olmaktadır.
Bilimin her şeyden önce bu boyunduruktan kurtulup özgürlüğüne dolaysıyla tarafsızlığa kavuşmalıdır.
Bu konuya devam edeceğiz.
Ateist felsefe ve uzantıları son iki yüz yılda insanların sosyal hayatlarını doğrudan etkileyecek kadar güçlenmiştir.
Bunun en önemli nedeni şüphesiz ki bilimi sahiplenmesi dinsel argümanları bilim dışı olarak nitelemesi, değerlendirilmesi yşamı buna göre yönlendirmesidir.
Bu gün dinsel argümanları sahip çıkanlar cahil, yobaz, örümcek kafalı, gerici vb. olarak tanımlanmaktadır.
Faakat biz her türlü tek yönlülüğü en azından tutuculuk bağnazlık yobazlık olarak nitelemekteyiz.
Dinlerin içine zamanla sokuşturulmuş çeşitli yalanlar yanlışlar ve hurafeler ateist felsefenin bu değerlendirmesini doğrular gibidir.
Fakat bu tür yorumlarda çok dikkatli olunmalı asla bağnazlığa kaçılmamalı ve tarafsız olunmalıdır.
Nedeni ise yanlışların içinde doğruların, doğruların içinde yanlışların olabileceğidir.
Birbirinin zıddı gibi görünen iki kümeden birinin doğruluğunu kanıtlara dayanmadan kayıtsız şartsız kabullenip diğer küme dışlanırsa bilim yönünden çok büyük bir hata yapıldığı gibi açık ve net bir bağnazlığa düşülmüş olunur.
Bu günkü ateist felsefe doğrusunu yanlışına bakmadan dinsel argümanların tümünü ret ve inkar etmekte, bu tür argümanların tartışmasını dahi girmemektedirler.
Ateist felsefeye uymayan tüm fikirler bilimin sahipleri olduklarını zanneden kimi kişi ve kurumlarca açık şekilde aforoz edilmekte, fikir dünyasında yaşamasına izin verilmemektedir.
Bu gün bilim tarafsızlığın yitirmiş ateizm diktasının taassubu altındadır.
Bilimsel bulgular ateist felsefenin temellerine uygun olmak zorundadır.
Özgür olması gereken bilim bu gün ateizmin boyunduruğundadır. Bu da çok vahim hatalara neden olmuştur ve olmaktadır.
Bilimin her şeyden önce bu boyunduruktan kurtulup özgürlüğüne dolaysıyla tarafsızlığa kavuşmalıdır.
Bu konuya devam edeceğiz.