Hiperaktifejderha
Banlı Kullanıcı
''Şamanlık öğrenilmekle elde edilmez. O kişi Şaman olmayı istediği için değil, ruhlar istediği için Şaman olmuştur. Hiç kimse Şaman olmak istemez. Fakat geçmiş Şaman-Atalar'ın ruhlarından biri, torunla irtibata girer. Onu Şaman olmaya zorlar. Buna 'Töz Basıp Yat' (Ruh Basıyor) derler. Ata ruhu musallat olan kişi önce bundan kurtulmaya çalışır. Fakat sonunda gerçekten çocuğun Şaman olabileceği sonucuna varılırsa Şman adayı genç yaşta bir usta Şaman'ın yanına verilerek eğitilmesi sağlanır''
''Şaman olma özelliğini içinde taşıyan bir kişi daha çocukluğundan başlayarak yıllarca süren ruhsal bir hastalık belirtisi gösterir. Bu hastalığın sonlarına doğru bir düş görür. Bu gördüğü düşte daha öneceden ölen Şamanları'ın ruhları yeraltından ve gökyüzünden gelerek, adayın vücudunu parça parça dilim dilim keserler. Bu sırada Şaman adayı hiç kıpırdamadan bir ölü gibi yatar ve bekler.''
Bir kitapta karşılaştığım bu satırlar bana nedense Mabet'te en çok sözü edilen konulardan olan musallat ve karabasanı hatırlattı. Acaba -özellikle uğraşan insanlarda olan musallat vakaları hariç- günümüzde musallat durumları ya da gece karabasan gelmesi dediğimiz olaylar çeşitli ruhların kişilerle irtibata geçmek istemesi olabilir mi?
''Şaman olma özelliğini içinde taşıyan bir kişi daha çocukluğundan başlayarak yıllarca süren ruhsal bir hastalık belirtisi gösterir. Bu hastalığın sonlarına doğru bir düş görür. Bu gördüğü düşte daha öneceden ölen Şamanları'ın ruhları yeraltından ve gökyüzünden gelerek, adayın vücudunu parça parça dilim dilim keserler. Bu sırada Şaman adayı hiç kıpırdamadan bir ölü gibi yatar ve bekler.''
Bir kitapta karşılaştığım bu satırlar bana nedense Mabet'te en çok sözü edilen konulardan olan musallat ve karabasanı hatırlattı. Acaba -özellikle uğraşan insanlarda olan musallat vakaları hariç- günümüzde musallat durumları ya da gece karabasan gelmesi dediğimiz olaylar çeşitli ruhların kişilerle irtibata geçmek istemesi olabilir mi?