Havvas büyüyse

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
Bence havas ilmi ogrenmek haram degildir.cunku bu bir silahtir,binlerce eski evliyalarin yazdigi havas kitaplar piyasada su an acik olarak satiyorlar.bu haram olsaydi muhyiddin ibni arabi,imam gazali kibi alimler havas kitaplari bence yazmazdi.
Katılıyorum ama saydığınız isimlerden dolayı değil. Silah üretimi suç değil, yersiz kullanınca hapse girilir mantığıyla katılıyorum.
 

prepre

Kayıtlı Üye
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Çok dindar geçinip havas uygulamalarını islamiyet adı altında sunan kişiler yüzünden kafamız karıştı sanırım en çok.
 

yurdagül42

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
bence kavram kargaşası var bu konuda yani havas-büyü-rukye-maji-kabbala-şaman... hepsi birbirine karışmış durumda. yani
büyü günah hatta şirke kadar götürür o da küfre götürür.(tabii müslümanım diyene müslüman olmayan günah değl de diyebilir.zaten onun için günah sevap diye bir şey yok.)

rukye ise bir nevi tedavidir peygamberimiz bir caryeyi görmüş ve buna nazar değmiş rukye yapın demiş yne torunlaı hz hasan ve hz hüseyin e nazardan korunmaları için biznillah dua okumuş. kendisine büyü yapıldığında felak ve nas sureleri inzal oluyor ve bunları okuyarak biiznillah şifaya kavuşuyor. bunlar rukye örnekler. yine maddi sıkıntıdan kurtulmak için vakıa suresni tavsiye ediyor.ağrıyan yerler için dualar öğretiyor. ancak bunlar şifa ve tedavi gibi yapıcı ve kişinin kend şahsına dair şeyler. hadim göndermeyi, başkalarının düşüncelerini etkilemeyi öğretmemiş tavsiye etmemiş. havas kitapları genelde rukye ile kadim doğu büyüleri israiliyat vesaire şeyler sanki karışmış böyle olunca da insan havas uygulaması yaparken bu büyümü değil mi diye doğal olarak şüpheye düşüyor.

günümüzde bir de kuantum maji gibi batıdan da terimler alarak kültürümüze karışmaya çalışan akımlar var burda kötü niyetli olsa da olmasa da bazı terimler değiştilmeden alınmış yani her manevi tedaviye dahi yani bizdeki rukyeye beyaz büyü diyorlar kötülük içi yaplana kara büyü aşk için kırmızı..... gibi her birini büyünün çerçevesine alıyorlar yani rukyeye de büyü diyorlar (ak büyü) her çeşit kötülük ve büyülere de büyü diyorlar (kara büyü) böylece İslamiyetteki rukye ile bir çok kültürden gelen büyü çeşitleri karışmış. tam bir kavram karmaşasına dönmüş durumda.

yorumların hemen hepsini okudum bir çoğunda islami büyü diye bir tabir kullanılmış haşaaa büyünün İslamisi mi olur Allah aşkına. birinde de Kurandan büyü yapmak günah değil gibi bir cümle var. bunların bilinçli olarak büyüyü kastettiğni düşünmek istemiyorum. sanki ---ak büyü kara büyü---- kavram kargaşasından ötürü böyle cümleler kurulduğunu düşünmek istiyorum. Kuran şifadır herkes rahatsızlığına şifa ihtiyaçlarına dilek-dualarına karşılık bulabilir Allah izin verirse tabii. bu büyü değl belki dua belki rukyedir. tabii batıdan birbir çevirilen bizden yoğrulmadan çevirilen kitaplardan çok okuyanlar kasıtlı olmasa da bu dualara rukyay büyü diyebilyorlar. kötü niyetli olmasa da bu düzeltilmedir. çünkü bu kavram kargaşası bir çok insanı yanıltıyor. ve islami büyü demek kurandan büyü yapmak günah değil demek Allah'a İslam'a Kuran'a iftiradır.


bir de havas uygulamalarında şuna dikkat etmek lazım bence. bir çok insan daha çocuk gibi ben merkezli düşünüyor ve napayım komşum çok gürültü yapıyor onu burdan sürmek için bir dua kafayı yiycem hayatım karardı gibisinden cümleler kuruyorlar. hayatın sadece kendi etrafında döndüğünü zannetmektir böyle yaklaşımlar.halbuki insanlar bu kadar tahammülsüz olsalar herkes birbirine böyle büyüler yapsa hiç huzur kalmaz bugünkü gibi. yada beni terketti sürünsün diyor. günah dediğin zaman ama sen benim ne kadar üzüldüğümü biliyor musun diyor 18 20 yaşındaki kaprisli bir genç. halbuki bir kaç hafta bile geçmeden başkasına tutulacak kadar kişiliği yerleşmemiş biri sırf o an ki egosunu tatmin için karşısındakinin hayatını karartacak bir büyü yaptırıyor.malesefff çok tehlikeli konular.
 

escada35

Kayıtlı Üye
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
93
Tepkime puanı
0
Konum
izmir
Arkadaşlar benim bu konularda pek bir bilgim yok ama kaç saattir bunu araştırdım,çoğunlukla havas büyüdür deniyor..havas dua mı yoksa büyü mü anlayamadım,burda da araştırdım ama bir şey bulamadım..bu konuda bilgili arkadaşların açıklamalarına ihtiyacım var.arkadaşım bir dua verdi onu okuyacaktım ama tereddütte kaldım büyüdür diye.ceveplarınızı acil bekliyorum!!!
 

escada35

Kayıtlı Üye
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
93
Tepkime puanı
0
Konum
izmir
teşekkür ederim konuyu baştan sona okudum...ama hala bir çelişki var,yani herkesin fikri farklı sonuçta..kafam daha çok karıştı sanırım :(
 

sunit

Kayıtlı Üye
Katılım
15 Ağu 2011
Mesajlar
63
Tepkime puanı
19
Konum
Ankara
Havas islami büyüdür ve islami olması büyü olduğu gerçeğini değiştirmez.Kafanız rahat olsun havas büyüdür.
 

mami11982

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Ağu 2011
Mesajlar
37
Tepkime puanı
9
Açıkçası bu konu forumda daha öncede tartışılmıştı. Bir çok üye iki konuda da eksik bilgiler ile yorumlar yapıyor gördüğüm kadarı ile. (İslam ve havas konuları) Havası elimizdeki kaynaklardan okuyor, öğreniyoruz bir çoğumuz. Çok eski bir kaç kaynakta büyü diye ayrılmıış bölümlerin şimdi türkçeleştirilmiş eserlerde büyü olarak ayrılmadan koyulduğuna şahit oldum. Yani demek istediğim elimizdeki kaynaklarda başlıyor aslında bozulma.

Havas büyünün farklı bir ismi değildir. Havas dua ilmidir aslında. Elimizdeki çoğu kaynağın içine karışmış, normalmiş gibi gösterilen büyüler var. Ama bu havas içinde gördüğümüz herşey büyüdür demek değildir. Uygulamalara şüphe ile yaklaşmak en doğrusudur bence yinede. Kalbinizde eğerki en ufak bir şüphe uyandırıyorsa yapacağınız uygulamadan uzak durun bence.

Forumdaki bir çok arkadaş belirli sayılarda zikir çekmenin, sure,ayet okumanın büyü olduğunu söylüyor. Aslında bazı konularda yanılmasalarda genel olarak bu büyük bir hatadır. Yurdagül42 nin de değindiği gibi kavam kargaşası yaşanıyor. Belirli adet ile belirli sureleri okumak eğerki büyü olsaydı peygamberimiz büyü yapıyordu demektir. “Kulhüvallahü ehad, Felâk ve Nâs sûrelerini sabah akşam üç defa oku! Bunlar sana kâfidir.”, “Cuma namazından sonra, yedi defa İhlâs ve Mu'avvizeteyn okuyanı, Allahü teâlâ, bir hafta, kazadan, beladan ve kötü işlerden korur.” buyurmuş peygamber efendimiz. Sayı ile okumayı büyü olarak gören arkadaşlarımız gibi yaklaştığımızda peygamber efendimiz büyü tarifi vermiş olmaz mı? Bazı sure, esmaların adet ile okunmalarının önemide namazdaki rekatların, okumaların farklılığı gibi. Neden sabah namazı 2 iken öğle ikindi 4 rekat, akşam neden 3 rekat, neden belirli vakitler içimizden okurken, bazı vakitler aşikar okuruz vb şekilde örneklendirebilirim.

Bu paylaştıklarımı benzer şekilde açılmış olan diğer bir konuda da paylaşmıştım. Orda verdiğim örneği aynen vermek istiyorum. Peygamberimiz Hz. Ebubekir ile medineye hicret edeceği gece müşrikler, peygamberimizi öldürmek maksadıyla evinin önüne gelmişlerdi. Bunu farkettiklerinde nasıl çıkacaklarını düşünürken Allah Yasin suresinin ilk ayetlerini okuyarak yerden bir avuç kum alıp müşriklerin üzerine serpmesini emretti. Bu sayede müşrikler onları farketmeden mekkeden çıkabildiler. Sizin yaklaşımınızla bu konuya bakarsak peygamberimiz büyü yapmış oluyor. Diğer bir taraftan Allah yasakladığı bir şeyi emretmiş oluyor ki böyle bir durum söz konusu değil.

İslamda ameller niyetlere göredir. Bunu artık ilkokul dinbilgisi dersi alan bir çocuk bile bilmekte. Sizlerinde bildiği üzere Allah herşeyi belirli kurallar çerçevesinde yaratmış. Herhangi bir şeyin gerçekleşmesi için bir sebep, bir eylem gerekiyor. Allah şifaya vesile etsin diye suya Kuran, esma okumak bu yüzden büyü değildir. Tıpkı peygamberimizin müşriklere doğru savurduğu kum taneleri gibi bir vesile. Az öncede dediğim gibi aslında tüm olay niyet. Gidip "xxx'i ben çok seviyorum oda beni sevsin" gibi bir düşünce ile, kişinin özgür iradesine müdahale edecekseniz yaptığınız şeyde iyi bir niyet aramamalısınız elbette. xxx beni sevsin diye dua etmek ile onu farklı varlıkların etkileri ile sizi sever hale getirmek aynı şeyler değil elbette. Aradaki farkı bilmek lazım. Elbette bunlar benim eksik/yanlış düşüncelerim. Büyü değildir yada büyüdür diye fetva vermek gibi bir niyetim yok açıkçası. Bu konulara giren insanların iyi bir araştırma yapmalarında büyük yarar var diye düşünüyorum. Yoksa 2 tane forumda 5 tane kişinin yazdıkları ile doğrudur yanlıştır demek en büyük hata olur. Hiç bir bilgisi olmadığı halde böyle konularda cevap yazan insanlar çok fazla mevcut. Bunları dikkate almak gerekmekte.
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Arkadaşlar benim bu konularda pek bir bilgim yok ama kaç saattir bunu araştırdım,çoğunlukla havas büyüdür deniyor..havas dua mı yoksa büyü mü anlayamadım,burda da araştırdım ama bir şey bulamadım..bu konuda bilgili arkadaşların açıklamalarına ihtiyacım var.arkadaşım bir dua verdi onu okuyacaktım ama tereddütte kaldım büyüdür diye.ceveplarınızı acil bekliyorum!!!

Allah her dostuna (Veli Evliya) hediyeler verir ilminden bazi sirlar.
Bu kisilere Havas denilir (Seckin kullar) secilmis olan demektir havas kelime anlami ile.
Havas büyü degildir, bu zatlarin yapmis oldugu bazi dua yada esma adedleri ile uygulamis olduklari rituellerdir.Faydalari görülmüstür.Icabinda tasi altina cevirmek gibi.
Ama bu büyü degil, bu uygulamalar kimsenin kisisel yoluna tas koymazki yani kimseyi etki altina almaz, kimsenin iradesini baglamaz.
Bir sykinti vardir bunlar da kendi gönüllerinden bazi esmalari yada dualari okudugunda sirrlari dogrultusunda yardimci olabilirler Allah'in izni ile.
aslinda burada asil etken onlarin maneviyatidir..

Büyü ise kötü amacli kötü niyet ve enerji yuklediginde insanin basiretini baglayabilir, ve iradelerine hukum edebilir. Bu büyüdür ve haramdir.
Kötü niyetin cöreklendigi bir insandan iyi bir sey cikmaz, uygulama havas denilmesinin sebebi ise yine esmalar ve dualari adedlerince okumak dir.
Oysa onu büyü yapan kisinin kötü niyeti dir.

Bana göre asil olay zaten insanin niyeti.

Siz simdi yukarida bahsettiginiz gibi, bir duayi belirdi miktar okumak istiyorum söyle bir sorunum var dediginizde, bu niye buyu olsun ?
Ama Siz derseniz bir kisi var onun üzerine uygulamak istiyorum,o benim istedigim gibi olsun bu büyüdür.Insanin özgür iradesi kurcalamak büyüdür.

Oysa rakamlar ile esma yada dua okumak Sünnettir, mesela 33 kere Allah'hu ekber ,Subhanallah,Elhamdulillah.
3Ihlas 1fatiha...
Bu dualar da Peygamber efendimizin tavsiyeleridir, ve mutlaka rakamlari ile belirli sifreleri vardir, ama bu büyü degil.

Okumak istediginiz duayi ve amacinizi paylasmis olsaydiniz, yön veren arkadaslar olurdu mutlaka, büyümü degilmi emin olurdunuz.
 

MarlaSinger

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
723
Tepkime puanı
147
Konum
fight club
İş
turist
Tabii ki heşey de niyet önemlidir.

Ama büyü insanların doğaüstü yöntemlerle (uygulamalar vs), doğal olayları, insanları ve nesneleri etkilemektir. Sadece özgür iradeye hükmetmek ya da kötü işler yapmak olarak tanımlanamaz. Taşı altına çevirmek büyüdür bence...
 

kikirik

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
46
Tepkime puanı
1
Şimdi asıl sorun insanların istedikleri şeyi hayatına hangi yoldan çekmek istedikleri ve de razı olup olmama durumudur. Bana göre doğru yol şudur : Bir dileğimiz var yahut bir durumdan hoşnut değiliz diyelim. Bunu Allah' dan istemek vermez ise sabretmek ve duada ısrar ettikten sonra hala verilmemişse olmamasında bizim için bizim bilemediğimiz bir hayır olduğunu düşünmektir. Bir de doğru zamanda doğru şekilde enerjimizi güçlendirerek istememiz gerektiğini düşünüyorum. Doğru saatler isteğin amacına göre o yıldızın etkili olduğu zamanlarda istemektir. Doğru şekilde istemek az önce bahsettiğim şeydir. Enerjimizi yükseltmek negatif enerjilerden korunmak (özellikle felak nas ve ayetel kürsi ile) ve ibadetlere devam şeklindedir. İnancıma göre bir büyüye uğrayacaksanız bu kaderinizde vardır yahut büyü yapacaksanız...ya da büyü yapıp pişman olmanız da kaderinizde vardır. İnsan dünyaya imtihan için gönderilmiştir ve nefsinin kendi üzerinde hakkı ve etkisi vardır. Bu imtihan uzun soluklu bir imtihandır...Önemli olan aklımızla nerede yanlış yaptığımızı düşünmek ve kendimiz ve insanlık için iyi şeyler ( başkasının malında ırzında gözü olmamak ,helal yoldan para kazanmak, insanlara elinden gelen yardımı yapmak ne bileyim onları yaşam platformlarında desteklemek vb olabilir...) yapmaya çalışmak ve kötü davranışlardan ( birisinin ruh halini negatif anlamda bile etkilemek olabilir gerisini saymayacağım kaçınmaktır...iyilik ve kötülük kişiye göre ya da topluma göre değişen bir şey değildir...Birisine olumsuz bir ruh halindeyken kendisini iyi hissettirebiliyorsanız ya da size yaptığı bir haksızlığa boşver, sorun değil birdahi sefere incenebileceğimi düşünürsen sevinirim diyebilmek evren adına iyi bir şeydir...Esmaül hüsna çalışıp koruma amaçlı hadim istemek günah değildir ama o hadimi kişisel çıkarlarınız için kullanmak günahtır. Zaten doğru yolda olana Allah kendi katından ek koruyucular vermektedir. Ya da esmaül hüsna çalışıp rızık arttırma çalışmaları da günah değildir. Öyle olmasaydı Allah 99 ismimi anlamlarıyla birlikte ezberleyeni Hz. Muhammede komşu yapacağım buyurmazdı. Bu isimler zaten dna mızdalar. Biz sadece çalışarak aktive ediyoruz. Fakat birisinin erkekliğini bağlamak, yok efendim gözünü bağlamak, yok dilini bağlamak, yok ticarethanesini batırmak...bunlar günahtır. Bunu yapanlar kendilerini ne zannediyolarki? Allah istemese siz onu bağlayabilir misiniz? Allah çok sabırlıdır eğer bu tür şeyler tutuyorsa kullanılan sure-i şerifin hadiminin ızdırap çekmesinden ya da kuranın yalvarmasından dolayıdır...Allah buna dayanamaz çünkü o gerçek şevkat sahibidir...Bu hanenize yazılır bu dünyada ya da ahirette bedeli neyse ödersiniz...Duları sayısıyla okumak da niyetinize göre büyüdür ya da değildir...Sanırım yeterince net.
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Musa olayini hatirlayalim, ona asa ve ejderha olayinda, büyücü denildi.
O bir büyücüdür ve yaptigi büyüdür, denildi.
Ama Allah öyle demedi, Musa büyücü degildir dedi, Ilmi de büyü degildir dedi.

Demekki orada ince bir cizgi var, büyüyü havas dan ayird eden.

Diyebilirsinizki, o Peygamberdi.
Evet ama ayni zamanda secilmisti (Havas).
Tarih ancak kendini tekrarliyor.
Yine havas var ve onlarin olagan üstü sergiledigi olaylari büyü ile karistiriyoruz.

Islam dininde haram olan, insanlarin yada cinlerin iradesini etkilemektir.
Cünki bu iki varligin secme hakki var. Onlarin o haklarina Allah karismiyor, bir kul karismaya kalktiginda bu sirktir, ve haram.
Yani kisaca Allah güzel yön vermemis senin yoluna ben bir el atayim demeye giriyor.

Havas 'i bizler cok kücük bir cekmeceye sigdiriyoruz, oysa sonsuz bir ilimdir, ve bir cok dali vardir. Evliyalari adetince diyebiliriz...
Daha önce yazdigim gibi, bu hediyedir, ve Allah 'in hediyeleri sonsuzdur.

Buyu ilmini yaratti ve uyardi ancak bir imtihan sebebidir ve haramdir.
Bu ilim ile insanlar imtihanlarini kaybettiler,lanetlendiler.
Oysa havas bir hediyedir.
Yani büyü imtihan sürecinde bir arac iken, havas imtihanini gecmisler icin bir hediye.

(Iki insan nikahsiz beraber oldugunda bu zinadir.(haram)
Ama nikah araya girince helal oluyor. Oysa o iki kisi iki durumda ayni islemi yapiyor.Biri helal iken digeri haram.
Nikah ta izin var Allah'tan izin.. digerinde yok.)

Iste böyle bir sey, havas'in izni vardir, büyünün yoktur.
Birisi helal iken digeri haram.Büyü ilmini ögrenebiliriz, ama havas ilmini Allah egosundan kutulanlara verir.
 

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Musa olayini hatirlayalim, ona asa ve ejderha olayinda, büyücü denildi.
O bir büyücüdür ve yaptigi büyüdür, denildi.
Ama Allah öyle demedi, Musa büyücü degildir dedi, Ilmi de büyü degildir dedi.

Demekki orada ince bir cizgi var, büyüyü havas dan ayird eden.

Diyebilirsinizki, o Peygamberdi.
Evet ama ayni zamanda secilmisti (Havas).
Tarih ancak kendini tekrarliyor.
Yine havas var ve onlarin olagan üstü sergiledigi olaylari büyü ile karistiriyoruz.

Islam dininde haram olan, insanlarin yada cinlerin iradesini etkilemektir.
Cünki bu iki varligin secme hakki var. Onlarin o haklarina Allah karismiyor, bir kul karismaya kalktiginda bu sirktir, ve haram.
Yani kisaca Allah güzel yön vermemis senin yoluna ben bir el atayim demeye giriyor.

Havas 'i bizler cok kücük bir cekmeceye sigdiriyoruz, oysa sonsuz bir ilimdir, ve bir cok dali vardir. Evliyalari adetince diyebiliriz...
Daha önce yazdigim gibi, bu hediyedir, ve Allah 'in hediyeleri sonsuzdur.

Buyu ilmini yaratti ve uyardi ancak bir imtihan sebebidir ve haramdir.
Bu ilim ile insanlar imtihanlarini kaybettiler,lanetlendiler.
Oysa havas bir hediyedir.
Yani büyü imtihan sürecinde bir arac iken, havas imtihanini gecmisler icin bir hediye.

(Iki insan nikahsiz beraber oldugunda bu zinadir.(haram)
Ama nikah araya girince helal oluyor. Oysa o iki kisi iki durumda ayni islemi yapiyor.Biri helal iken digeri haram.
Nikah ta izin var Allah'tan izin.. digerinde yok.)

Iste böyle bir sey, havas'in izni vardir, büyünün yoktur.
Birisi helal iken digeri haram.Büyü ilmini ögrenebiliriz, ama havas ilmini Allah egosundan kutulanlara verir.

Bu konu hakkındaki soru işaretlerini gidermeniz çok iyi oldu..Sanırım birçok insanın kafasında bu yönde soru işaretleri vardı..
 

şumul

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
90
Tepkime puanı
13
Arkadaşlar havas büyüyse İslamiyet'te büyü yapmak haram ve sonu cehennem o zaman islamik büyüler haram yada günah mı ? aşk havas uygulamaları falan var

havas kesinlikle büyü değildir
havas mağnevi yönden büyüklerin ilmidir
büyü şeytani ilimdir
 

MarlaSinger

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
723
Tepkime puanı
147
Konum
fight club
İş
turist
Musa olayini hatirlayalim, ona asa ve ejderha olayinda, büyücü denildi.
O bir büyücüdür ve yaptigi büyüdür, denildi.
Ama Allah öyle demedi, Musa büyücü degildir dedi, Ilmi de büyü degildir dedi.

Demekki orada ince bir cizgi var, büyüyü havas dan ayird eden.

Diyebilirsinizki, o Peygamberdi.
Evet ama ayni zamanda secilmisti (Havas).
Tarih ancak kendini tekrarliyor.
Yine havas var ve onlarin olagan üstü sergiledigi olaylari büyü ile karistiriyoruz.

Islam dininde haram olan, insanlarin yada cinlerin iradesini etkilemektir.
Cünki bu iki varligin secme hakki var. Onlarin o haklarina Allah karismiyor, bir kul karismaya kalktiginda bu sirktir, ve haram.
Yani kisaca Allah güzel yön vermemis senin yoluna ben bir el atayim demeye giriyor.

Havas 'i bizler cok kücük bir cekmeceye sigdiriyoruz, oysa sonsuz bir ilimdir, ve bir cok dali vardir. Evliyalari adetince diyebiliriz...
Daha önce yazdigim gibi, bu hediyedir, ve Allah 'in hediyeleri sonsuzdur.

Buyu ilmini yaratti ve uyardi ancak bir imtihan sebebidir ve haramdir.
Bu ilim ile insanlar imtihanlarini kaybettiler,lanetlendiler.
Oysa havas bir hediyedir.
Yani büyü imtihan sürecinde bir arac iken, havas imtihanini gecmisler icin bir hediye.

(Iki insan nikahsiz beraber oldugunda bu zinadir.(haram)
Ama nikah araya girince helal oluyor. Oysa o iki kisi iki durumda ayni islemi yapiyor.Biri helal iken digeri haram.
Nikah ta izin var Allah'tan izin.. digerinde yok.)

Iste böyle bir sey, havas'in izni vardir, büyünün yoktur.
Birisi helal iken digeri haram.Büyü ilmini ögrenebiliriz, ama havas ilmini Allah egosundan kutulanlara verir.

Evet... Özgür iradeye müdehale dışında bir sakıncası olmaması (haram ve günah gibi...) benim de mantığıma uyuyor.
 

MarlaSinger

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
723
Tepkime puanı
147
Konum
fight club
İş
turist
Ama büyü ya da değil konusunda birşey diyemem. Yani büyünün tanımını tartışırız bu durumda...
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Musa olayini hatirlayalim, ona asa ve ejderha olayinda, büyücü denildi.
O bir büyücüdür ve yaptigi büyüdür, denildi.
Ama Allah öyle demedi, Musa büyücü degildir dedi, Ilmi de büyü degildir dedi.

Demekki orada ince bir cizgi var, büyüyü havas dan ayird eden.

Diyebilirsinizki, o Peygamberdi.
Evet ama ayni zamanda secilmisti (Havas).
Tarih ancak kendini tekrarliyor.
Yine havas var ve onlarin olagan üstü sergiledigi olaylari büyü ile karistiriyoruz.

Islam dininde haram olan, insanlarin yada cinlerin iradesini etkilemektir.
Cünki bu iki varligin secme hakki var. Onlarin o haklarina Allah karismiyor, bir kul karismaya kalktiginda bu sirktir, ve haram.
Yani kisaca Allah güzel yön vermemis senin yoluna ben bir el atayim demeye giriyor.

Havas 'i bizler cok kücük bir cekmeceye sigdiriyoruz, oysa sonsuz bir ilimdir, ve bir cok dali vardir. Evliyalari adetince diyebiliriz...
Daha önce yazdigim gibi, bu hediyedir, ve Allah 'in hediyeleri sonsuzdur.

Buyu ilmini yaratti ve uyardi ancak bir imtihan sebebidir ve haramdir.
Bu ilim ile insanlar imtihanlarini kaybettiler,lanetlendiler.
Oysa havas bir hediyedir.
Yani büyü imtihan sürecinde bir arac iken, havas imtihanini gecmisler icin bir hediye.

(Iki insan nikahsiz beraber oldugunda bu zinadir.(haram)
Ama nikah araya girince helal oluyor. Oysa o iki kisi iki durumda ayni islemi yapiyor.Biri helal iken digeri haram.
Nikah ta izin var Allah'tan izin.. digerinde yok.)

Iste böyle bir sey, havas'in izni vardir, büyünün yoktur.
Birisi helal iken digeri haram.Büyü ilmini ögrenebiliriz, ama havas ilmini Allah egosundan kutulanlara verir.

Sayın La Edri,

İzninizle yorumunuza başka açıdan girmek istiyorum.

Musa peygamber olayında ispat edilmek istenen ve edilen Musa'ya ilmi verenin gücü idi, Musa 'nın değil. Allah dilerse olurdu, diledi ve oldu. Musa'yı firavunun büyücülerinden ayıran özellik , büyücüler kendi kudretlerini ispatla meşgul iken Musa'nın Allah'ın kudretini sergileyen aracı konumunda olması. Büyü ile duayı ya da ilahi mucizeyi ayıran hassas nokta bence bu.

Genel anlamda

İslam hükmünde büyü için dualar kısmına yapılan yorum şirke kaçmadığı sürecedir. Rukye ie yapılan bir tedaviye peygamber Hz Muhammed'in ilk tepkisi nasıl yaptınız, anlatın şirke kaçıp kaçmadığını kontrol edeyim demek olmuştur. Kendisinin de rukye uyguladığını kabul edersek sakıncalı kısmın tedavi değil, tedaviyi uygularken şirk yapılıp yapılmadığı ortaya çıkıyor. İki gündür kafa patlatıyorum, ayıracı bulmak için . Vardığım sonucu izlediğim bir filmden gözümde canlanan sahne ile açıklamaya çalışayım.

Jeanne D'arc 'ı izlemişsinizdir. İzlemeyenler için St Michael'in ruhunun kendisiyle iletişime geçtiğini söyleyerek 12 yaşlarında iken ingiliz işgaline karşılık fransız ordularını ayağa kaldırır. Başkaldırının sembolü haline gelir ve kendisi de cephede savaşır. Esir düştüğünde hücresinde ruhla konuşmaya devam eder ve sona doğru ruha nerede yanlış yaptığını sorar. Ruh ona başarıdan başarıya koşup ruhtan yardım aldığı zamanlarda insanlara tanrıyı seven arkamdan gelsin derdin ama sonra beni seven takip etsin demeye başladın der.

İslamdan evvel ki zaman putlar için yorumlar var. Yapılış amaçları için yaratıcıya uzanan geçit oldukları söylenir ama zamanla geçit olduklarının unutulup asıl oldukları sanılmaya başlandı denir.

Bugün insanlarımız aynen dün de olduğu gibi yatırlara, ermiş olduğuna inandığı türbe sakinlerine, şehit mezarlarına gidip dualar okumakta ve yardım dilenmektedir. Görünürde ne kadar masum değil mi ? Adı üstünde dua. Allah'ın kelamı. Bütün duaların besmele ile başladığını düşünürsek içinde bol bol Allah kelimesi geçen duaların yatırlara okunmasının ne sakıncası var. Ama var. Aslında olması gereken ille de onları da tanrı ile aramıza katmak istiyor isek, o ölmüşleri aracı olarak kılmak ve falan kişi vesilesiyle sana dua ediyorum demek iken bu zamanla ermiş baba bana yardım et demeye dönmüştür. Böyle olduğu için şirktir. Yok diyen arada sırada ruhları rahat etsin diye karşılık beklemeden dua etsin onlara, ama her ziyarette bir beklenti vardır ve o beklenti Allah'tan olması gerekirken o mezarda yatandan beklenmeye başlanmıştır, sakıncalı olan budur.

Bugün insanlarımız türlü halleri için muskadan yardım istemektedir. Muska da neticede Allah'ın kelamı. Ben kendim için aracı kullanmayacağıma söz verdiğim için sıcak bakmıyorum ama diğer taraftan muskanın gücüne inanıyorum. Muska ya da iyi geleceğine inandığımız diğer objeler ( nazar boncuğu, dua kasesi, vb ) aslın yerini almadığı sürece kişisel fikrim iyiye gitmede araç olarak kabul edilebilinir ama şu da var, insanız ve gördüğümüzü görmediğimize göre kabule daha hazırız, ne kadar dikkat edersek edelim aslın yerini almasına izin veriyoruz bir saatten sonra. Dinen kabul edilmeyen kısım aslın yerini almasına izin vermemiz. Daha önce de söylediğim gibi içinde Allah kelimesi geçmesi yeterli değil, bugün islama mensub herkesin kabul etmek zorunda olduğu bir gerçek sair zaman dualarımız ve iyi amellerimizin bile kabul görüp görmediğinden emin olamayışımız iken, sorun çözmek için aracı kıldığımız elementlerin ve duaların kesin çözüm olacağına inanmak ikilemi yaratıyor. Eğer uygulama yaparken isteğiniz gerçekleşmese bile olmaması ihtimalini kalpten kabule hazırsanız, olup olmamasını Allah'ın iradesine bağlıyor iseniz bence ( otorite değilim ama neyse) sakınca yok, hatta niyeti sağlama alıp X defa pembe filler Arktica 'da mor kediler İzlanda'da yaşar deseniz de olacağı varsa olumlu sonuç alabilirsiniz, ama hayır kesin olsun istiyorum, benim iradem daha öncelikli diyorsanız usulüne uygun yaparsınız, tutacağı varsa tutar ama içten içe bilirsiniz ki Allah'ın iradesini yok saymış ve ben demişsinizdir, ya da neye inanmışsanız o demişsinizdir. Sonucu da sizle sizi yaratan arasındadır.
 

prepre

Kayıtlı Üye
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Bence de havas büyüdür.
Doğrusunu Allah bilir.
 

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Sanırım mabedde yönetimde de bu konuda farklı düşünceler var..Mesela La-Edri havas uygulamalarına büyü değil demiş..Oysa içinde sayılar olan her uygulamaya büyü diyen yöneticiler var mabedde..Ama niyet önemli diyenlerde var sanırım bu konuda..Mesela benim aklıma şu takıldı..Her namazdan sonra çektiğim tesbih..33 defa sübhanallah,elhamdülillah ve Allahuekber var bunda..Sayılar var yani..Ve böyle sayıların olduğu belli başı ibadet şekiller var..Sayı ölçü olmaz bence..Çünkü çok masum değilmidir ibadet etmek ve dua etmek..
 
Üst