geleceği görmek için

dynamic apnea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Haz 2008
Mesajlar
2,596
Tepkime puanı
165
Konum
somewhere outthere
İş
dış ticaret uzmanı
Arkadaşlar şurda bi yalnış anlaşılma var yaratan bize kendi ruhundan üflememiştir kuranda ruhu kudüsten can vermiştir deniyor bunun tam manası günümüzde bile tartışılmakta :)
Tartışılan bir durum yoktur aslında sadece kabul edenler ve kabul edemeyenler vardır, söz konusu cümle zaten Ruhu kudüs degil ruhulkuddüs yani örnegi olmayan kutsal ruh manasındadır.. bu cümlede ki ruh kelimesi ise bizlere anlatmak için kullanılan bir mecazdır, çünkü ruh kelimesi bedene verilmiş can manasındadır oysa Allah bundan münehzehtir. Sadece bize bunu anlatmakiçin bir örneklemedir..

Ben, onun yaratılışını tamamladığım ve ona ruhumdan üflediğim zaman, siz hemen onun için secdeye kapanın.» (HİCR suresi 29. ayet)

Tekrar söylemem gerekir ki Allah u Tealanın insana ruhundan üflemesi, mecazi bir manadır. Bununla, insanın mahiyetinde ilahi sıfat ve özelliklerin yerleştirilmesi kastedilmiştir. Mesela, Allah kerimdir, ikram eder. İnsan da kerim olabilir. Allah musavvirdir, her şeye uygun suretler verir. İnsan da Allahın verdiği kuvvet ve akılla nice farklı şeye suret vermiştir... Örnekleri çoğaltabilirsiniz.

Bu zaviyeden baktığımızda insanın diğer varlıklardan farklılığını daha rahat anlayabiliriz. Başka varlıklarda bu ölçüde çok yönlü mazhariyet söz konusu değildir.

Ben, onun yaratılışını tamamladığım ve ona ruhumdan üflediğim zaman, siz hemen onun için secdeye kapanın.» (HİCR suresi 29. ayet)
 

Lux

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Haz 2009
Mesajlar
55
Tepkime puanı
6
Çok güzel bir açıklama teşşekkür ederim :) ama dediğim gibi tefsvir yapılırken çok farklı yorumlanıyor ayetletlerden farklı anlamlar çıkartıla biliyor :)
 

dynamic apnea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Haz 2008
Mesajlar
2,596
Tepkime puanı
165
Konum
somewhere outthere
İş
dış ticaret uzmanı
Bu konuya bugünlerde ben de takıldım da, " Allah insanı kendi suretinde yaratmıştır " denir ya, Esma'ül Hüsna'da geçen Allah'ın tüm özelliklerinden biz insanlarda da kısmen olduğunu düşünüyorum. Rabbim bizlere dilediğince nasip etmiştir ve önemli olan da içimizde o gücü bulup ortaya çıkarmaktır, diye düşünüyorum. Yanılıyor muyum?
Evet her esmanın bir tecellesi insanogluna az yada çok nasip edimiştir, tüm tecelliler toplamı Peygamber efendimize mahsustu, geriye kalan insanlarda ise bazılarında tek tecelli bazılarında birkaç bazılarında birçok olarak ayrılır ama mutlaka kim olursa hangi dine mensup olursa olsun bir tecelli söz konusudur.. Yani dogru düşünüyorsunuz.. selam ve dua ile
 

Mortho

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
363
Tepkime puanı
33
Konum
Ankara
İş
Öğrenci
Çok güzel bir açıklama teşşekkür ederim :) ama dediğim gibi tefsvir yapılırken çok farklı yorumlanıyor ayetletlerden farklı anlamlar çıkartıla biliyor :)

Bu yüzden tefsirleri akıl süzgecinden geçirmeden bünyemize kabul edersek, kaybolur gideriz.
 

dynamic apnea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Haz 2008
Mesajlar
2,596
Tepkime puanı
165
Konum
somewhere outthere
İş
dış ticaret uzmanı
Tefsirler kişilere göre şekillenir ama inanan müminlere dogruyu gösteren Allah'tır bu yüzden muhkem ayetler dedigimiz net açıklıgı bulunan ayetleri öncelikle anlayıp uygulamalıyız geriye kalan müteşabih ayetleri ise anlarsak ne ala anlamaz isek sorumluluk zaten verilmemiştir ki Kuran'ın hükmü budur..

ÂL-İ İMRÂN : 7. Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkem dir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşâbih âyetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar.

Görüldügü üzere Yüce Allah çok güzel bir analiz yapmıştır..
 
Üst