Kalpten Gelen Şeyler

aris

Kayıtlı Üye
Katılım
3 Tem 2008
Mesajlar
660
Tepkime puanı
132
KALPDEN GELEN ŞEYLER - ŞAMATİ 25

Kalpten gelen şeyler, kalpte yer edinmiştir. Peki, o zaman, kalpte yer edinmiş olmasına rağmen insanın bu dereceden hala nasıl düşer?

İnsan Kabala'nın sözlerine hocasından duyunca hemen hemfikir olur ve kendince hocasının söylediklerini yapmak için kalbi ve ruhuyla yerine getirmek için çalışır. Sonra dünyaya tekrar geldiği zaman görüyor ki dünyada var olan çeşit çeşit arzuları istemekte ve aklı ve kendisi ve kalbi çoğunlukla arzusunda boyun eğiyor.

Dünyanın halini değerlendirebilecek güce sahip olamadığı için onu boyunduruk altına alırlar. Onların arzuları içerisinde oynaşır ve mezbahaneye giden bir koyun gibi sürüklenir. Özgür bir seçimi yoktur. Ve düşündükleri, istedikleri ve can attığı her şey çoğunluğun talepleridir. Ondan sonra onların bu yabancı, iğrenç arzularını seçmeye başlar; bunlar Kabalanın ruhuna aykırıdır. Bu haldeyken çoğunluğa asla başkaldıramazsın.

Bunun yerine yapabileceği tek şey vardır, hocasına ve kitaplarını sıkı sıkı tutunmak. Buna kitapların ağzından ve yazarların ağzından denir. Ancak bunlara sıkı sıkı sarılarak aklını daha iyiye doğru değiştirir. Nükteli tartışmalar fikirlerini değiştirmeye yetmez, tek çare bütünleşmektir, bu insanı değiştiren mucizevî şifadır.

İnsan sadece kutsallığın içerisindeyken kendisi ile tartışabilir ve zekice polemiklere girip sürekli aklını Allahın yolunda olması gerektiğine yöneltebilir. Ancak, insan bilmelidir ki, erdemli ve içindeki kötü eğilimi (sitra ahra) aklıyla yenebildiğini bilse bile insan bunun hiçbir değeri olmadığını aklında bulundurmalı.

Arzuları yenebilecek hiçbir silah yoktur, tüm kavramlar bahsedilen bütünleşmesinin sonucudur. Diğer bir deyişle, binasını üzerine diktiği altyapı hep Allahın yolunda gitmesini gerektiğini söyler ve bunu temel hocasıyla olan bağından kaynaklıdır. Dolayısıyla temeli olmazsa tüm kavramlar güçsüz kalır ve hiç bir temele dayanmaz.

Son olarak insan kendi aklına güvenmemeli kitaplara ve yazarlara tutunmalı çünkü kişiye sadece bunlar yardım edebilir ve zekâsı ve nüktesi cansızdır.

alıntı
 
Üst