Kabala ve Müzik Arasında ki İlişki

aris

Kayıtlı Üye
Katılım
3 Tem 2008
Mesajlar
660
Tepkime puanı
143
Kabala’nın özü bir gizlilik kılıfına sarılıdır, ancak Kabala’ya olan merak her zaman olmuştur. Efsanelere göre, Kabala’yı bilen ve sırlarının ustası olan hem dünyamızı hem de dünyamızı etkileyen dünyaları yönetebilir, geçmişi, anı ve geleceği açığa çıkartabilir.

Kabala evrenin yapısının ilmidir, manevi dünyaların gelişiminin yasalarının ve insanoğlunun varlığının sebebinin. Kabala insan arzularının çevremize olan etkisinin ilmidir. Tüm Kabala kitapları hislerin ve arzuların dilinde yazılmıştır. Bu çok özel ve tümüyle bilimsel bir dildir ve formüller, diyagramlar ve grafik çizimler içerir. Kendi arzularımızda değişiklikler yaparak dünyayı bir amaçla nasıl etkileyebileceğimizi açıklar. Bu çizimler ve grafikler vasıtasıyla, Kabala insanın hislerinden bahseder, ruhundan ve müzikten. Müzik de insanla hisler ve duygular diliyle konuşur; dolayısıyla Kabalaya yakındır.

Müzik nedir? Bir duygunun gelişiminde yakalanmasıdır. Sadece müzik hislerin değişimini zaman kapsamında iletilmesine neden olabilir. Bu nedenden dolayı Kabala müzikleri henüz Yaratan’ı algılayamayanlara, bir Kabalistin hisleriyle ilgili izlenimlerini yansıtabilir.

İnsanın hisleri ne kadar gelişirse, duyduklarından o kadar haz alır. Hisleri hassas olan biri kendisine müzikle yepyeni bir dünya açar, mutluluktan ağlatıya değişik duyguları yaşar. Ve insan hislerini daha da geliştirdikçe, müziğin ilettiğini daha detaylı hissetmeye başlar. Aynı bu şekilde Kabala çalışan bir kişide içinde maneviyatı anlamasını sağlayacak bir iç araç geliştirir ve bu araç sayesinde manevi bilgileri algılamaya başlar. Müzisyenin notalara bakıp müziği hisleriyle duyduğu gibi, bir Kabalist’de Kabala kitaplarını okurken içinde manevi dünyaları hisseder.

Maneviyatın kapısı açıldığı zaman insanın ilk manevi hissi Yaratan’a olan şükrandır. İnsan bu üstün gücü hissetmeye başlar ve kendisini nasıl ölü bir hayattan sonsuzluğa taşıdığını görür, kusursuzluğu ve mükemmelliği bilinçli olarak farkına vardığı bir dünya. Rav: Baruh Aşlag’ın müziğinde şu sözlerle ilettiği gibi:

"Ruhumu ölümden kurtardığın için teşekkür ederim

Gözlerimi gözyaşlarından

Ayaklarımı cehenneme yürütmekten."

Büyük Kabalistler tüm kitaplarında evrenin sırlarını açıklarlar ve Rav Yehuda Aşlag ve oğlu Baruh Aşlag’ın müziklerini de dinleme ayrıcalığına sahibiz. Hislerin diliyle, melodileri manevi hisler ve bilgiler iletir. Rav: Yehuda Aşlag “Zohar” kitabı üzerine açıklamalar yapıp ilk Kabala çalışma kitabı olan “On Işığın Çalışılması (Talmud Eser HaSephirot)” adlı kitabı yazdı. Evren’in tüm sırlarını edindi ve bunları melodilerine işledi.

Ruhun maneviyatta var olduğu yere kökü denir. Ruhların kökleri farklıdır. Ruhlar bizim dünyamıza iner ve bedenlerde insan şekline bürünür. Ruhların kökleri değişik olduğu gibi, her ruhun bu dünyada edinmesi gereken amaçta farklıdır. Bu yüzden her beden sadece ruhun gelişerek amacına ulaşması için bir araçtan farklı değildir.

İnsan maneviyata doğru çekildiğini hisseder, manevi köküne doğru bir özlem. Bunu şimdi edinmeyi ister, tüm dünyaları bugün hissetmeyi, hala bu dünyada var olurken. Kabalistik müzikler insanın manevi potansiyelini geliştirir ve açığa çıkarır.

Kabalist melodiler tipik musiki analize tabi değildirler. Klasik müzik açısından bakıldığında, bu melodilerin dili çok banal gelebilir.

Ancak bu hayatta manevi yükselişe eğilimi olan kişiler, üst dünyaları ve tüm evreni edinmek isteyen birisi bu müzikte kendisini bilinmeyene doğru çağrıldığını hisseder.

Müziksel anlayışımızın nasıl yapılandırıldığını bilmiyoruz. Neden major akorları minörlere göre daha farklı ve mantıklı bir duyguyla hissediyoruz? Neden majörleri minörlere göre daha ferah, açık ve mutlu olarak hissediyoruz?

Mükemmel kulak duyusu olan birçok müzisyen notalarda renkler, akorlarda ve tonlarda renkler görür. Kimse bunun nasıl olduğunu bilmiyor; renkler, sesler, tat ve hisler içimizde oluşuyor. Alıcılarımızın yapısını kimse bilmiyor, bir sürü gereksiz bilgi algılıyorlar.

Ancak, Kabalistler bu alıcıların insan içinde nasıl işlediklerini bilirler, çünkü ruhun yapısını biliyorlar. Manevi bilgileri müziğin içerisine işleyebilirler. Bu yüzden Kabalistik müzik iç dünyayı etrafı saran dünyayla bütünleştirmek için bir araçtır.

Bizim dünyamıza ait olan müziğin içeriği kişiye hastır, bestecinin dünyevi his ve duygularını yansıtır. Besteciler daima yaratılışın içindeki bulunduğu durumu yansıtmaya çalışmışlardır, ancak bu çaba kişisel hislerinin tahmininden ileri gitmemiştir.

Sadece Kabalistler tarafından yapılan besteler kişinin sonsuzluk hissine girmesine, ruhun hareket etme hissini edinmesine ve varlığımızın tüm evrenin sonsuz bir parçası olduğu anlayışını edindirebilir.

Kabalistik müzik büyük Kabalistler tarafından manevi hislerini ifade etmek için yazılmıştır. Doğal olarak yüksek bir manevi seviyededir.

Manevi bir hissin unutulması mümkün değildir. Çalınan ve bir kere hissedilen kalır ve herhangi bir zamanda tekrarlanabilir. Bu his sonra yönlendirilebilir ve rafine edilmiş duygu tonları yaratılır. Her melodide farklı bir manevi hisse tekabül eden değişik hisler vardır. Bestecinin içinde olduğu yüksek manevi halden dolayı, her melodi bu dünyanın dışında olan şeylerden konuşur ve kişiyi yükselterek manevi dünyalara onunla eşlik eder. Bu müzik dinleyiciyi sonsuzluğa ve mükemmelliğe taşır.
alıntı
 

logii

Kayıtlı Üye
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
1,044
Tepkime puanı
270
Örnek olarak;

http://www.youtube.com/watch?v=Rtsmc7Z7nc0&feature=player_embedded#

Im on the path.
Towards the Goal I run.
No time for rest.
My journey's just begun.

It's all uphill.
No finish line in sight.
Im low on fuel.
And I can't see the Light.

I stop and pray
For the strength to go on.
My mind says stop.
But my heart is strong.

Suddenly He is by my side,
Pushing me with his loving drive.
He evokes this love I can't explain.
All I want is for Him to attain.

Yashar-Kel
It is the only way.
Yashar-Kel
Let's turn this night into day.
Yashar-Kel
I'm not turning back.
Yashar-Kel
Let's use this lack to attack.

We move on.
The rain is coming down.
The path is tough.
But we hold each other up.

It really slows us down.
Were both so tired.
He wants to turn around.

We pray together.
For our strength to grow.
Kavana. Were starting to bestow.

Suddenly They are by our side,
Pushing us
With their loving drive.
They evoke, this love we can't explain
Now all we want
Is for them attain.

Yashar-Kel
It is the only way.
< Yashar-Kel
Let's turn this night into day
< Yashar-Kel
Im not turning back
Yashar-Kel
Let's use this lack to attack.

La La La.

It is the only way.
Let's turn this night into day
Im not turning back
Let's use this lack to attack.

Yashar-Kel


Hoş yapmışlar ben beğendim :)
 

Sorath

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Müziğin kendisinde değil, ama sözlerde yer alabilir. Örneğin Therion ve Shadowseeds. Bunların şarkı sözleri İsveçli okültist Thomas Karlsson tarafından yazılmakta. Her ne kadar bildiğiniz/sandığınız anlamda kabbala'yla ilgili olmasa da(yani sephirot'u değil qliphoth'u ele alıyor konu olarak, karanlık tarafını) öneririm. Gerçi müzik sanattır ve sanatın anlaşılmaya ihtiyacı yoktur. Sözlerde geçen her şey, dinleyiciye anlaşılır olmak ya da herkese aynı anlamı ifade etmek zorunda değildir fakat biraz daha kişisel alacak olursam, benim ezoterizme ilgi duymam seneler önce Therion'ın Theli ve Vovin albümleri sayesinde olmuştu. Hala da araştırıyorum, sadece kabbala'yı değil, eski doğu dinlerini de. Fakat araştırmam internet üzerinden araştırmayla kısıtlı kalıyor. Hala Dragon Rouge'a kabul edilemiyorum. Başka bir okült kuruluşla deneyiminin olması gerektiğini söylüyorlar. İstanbul'da yaşayan biri olarak henüz bulamadım öyle bir dernek/kurum/kuruluş. Ha tabi bilen varsa bana mesajla ulaşabilir. Çok da iyi olur.
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
253
Müziğin kendisinde değil, ama sözlerde yer alabilir. Örneğin Therion ve Shadowseeds. Bunların şarkı sözleri İsveçli okültist Thomas Karlsson tarafından yazılmakta. Her ne kadar bildiğiniz/sandığınız anlamda kabbala'yla ilgili olmasa da(yani sephirot'u değil qliphoth'u ele alıyor konu olarak, karanlık tarafını) öneririm. Gerçi müzik sanattır ve sanatın anlaşılmaya ihtiyacı yoktur. Sözlerde geçen her şey, dinleyiciye anlaşılır olmak ya da herkese aynı anlamı ifade etmek zorunda değildir fakat biraz daha kişisel alacak olursam, benim ezoterizme ilgi duymam seneler önce Therion'ın Theli ve Vovin albümleri sayesinde olmuştu. Hala da araştırıyorum, sadece kabbala'yı değil, eski doğu dinlerini de. Fakat araştırmam internet üzerinden araştırmayla kısıtlı kalıyor. Hala Dragon Rouge'a kabul edilemiyorum. Başka bir okült kuruluşla deneyiminin olması gerektiğini söylüyorlar. İstanbul'da yaşayan biri olarak henüz bulamadım öyle bir dernek/kurum/kuruluş. Ha tabi bilen varsa bana mesajla ulaşabilir. Çok da iyi olur.

Therion bir dönem favorimdi
Korkarım size açıktan veya özel mesajla kurum veya kuruluş önerme şansına sahip değiliz. Kurallarımız gereği. Ancak dilerseniz Akademi Larimar'ı arayabilir (sitenin kurucusu ve sahibi aynı zamanda) oradan bilgi ve tavsiye talep edebilirsiniz.
 
Üst