hayatla dinde eros ve anlam

ikarus

Kayıtlı Üye
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
İbrani Mezmurcu tanrının iyiliğini tanrının sevgisi sayesinde dünyada bulunduğu düşüncesini ifade ederek , tanrının iyiliğiyle tanrının sevgisini birleştiriyor.birşeyin iyi olduğunu söylediğimiz zaman , onun bizim için anlamı ve değeri olduğunu söylüyoruz . o halde . tanrısal sevginin insanların hayatlarındaki anlamın ve değerin bütününe neden olduğunu ya da anlamın ve değerin kaynağının oluşturduğunu söylemek ne demektir ? hem tanrısal sevgi ne tür bir sevgidir?
Bu sorulara bir kaç aşamada yanıt vereceğim başlarken anlam ve değer sözcüklerini nasıl kullnacağım konusunda bir şeyler söylemem gerekecek .o halde bu iki düşünceyi kilit bir kavram -dinsel bakış açısı olarak adlandıracağım şeyin kavramı - geliştirmek için kullanacağım . dinsel bakış açısını anlamak bize hem tanrısal sevgiye hem de insan hayatının anlamına ilişkin bütünleşmiş bir kavrayış sağlayacak. tanrısal sevginin erosun boyutluğunu kapsadığını savunurum.ancak insanın sevgisi ,dinsel bir anlayış içinde ,aslında tanrısal sevgiyi yansıttığından -Yuhanna nın birinci mektubunun yazarının söylediği gibi ,''biz seviyoruz çünkü önce tanrı bizi sevdi ''-insan sevgisinin en yücesi de eros un boyutluluğunu içerecektir .

Kısacası ,tanrısal sevgi, bu nedenle de en yüce insan sevgisi erotiktir .
 
Üst