Faros
Kayıtlı Üye
B-Bazi insanlarin bazi yiyeceklere karsi alerjisi olur. Onu yedikleri zaman suralarinda buralarinda kizartilar çikar. Görünüse bakarsan adamin derisinde
bir hastalik vardir, ama hasta olan derisi degil, sindirim organi veya karacigeridir. Ask da dogrudan bir hastalik degil, bir hastaligin görünüsüdür. Asil hastalik açiga vurulmayan sehvet duygusudur.
A-Ilahi bir kadina veya kiza karsi duyulan ask da nihayet bir sehvetten mi ibarettir?
B-Evet Tamamiyle. Ask, sehvetin estetik seklidir. Onun için daha ziyade estetik kadinlara veya kizlara karsi duyulur…
B-Kesilmis bir koyunun kasap dükkanindaki manzarasi hosa gitmez,hatta bazilarina igrenç görünür. Fakat usta bir asçinin elinde nefis bir et yemegi oldugu zaman,dükkandakimanzarasina bakmayanlar bile onu istahla yer. Ask da böyledir. Aslinda sehvettir, yani hayvani bir istek.Fakat romantik bir muhayyele onu o kadar süsler ve güzellestirir ki,askin ilahi bir duygu olduguna inaniriz.Yüzlerce yildan beri bu sairane tarifleri dinleye dinleye askin insanüstü bir sey oldugunu sanmisizdir. Gerçekte sehvet isteginden baska bir sey degildir.
Askin sehvetle ayni sey oldugunun kesin bir delili de vuslattan sonra ikisinin de sönmesidir.
A-Yillarca süren asklar nedir peki?
B-Onlar ise Vuslata erememenin,yahut çok geç ermenin, belki de asiktaki geç soguma karakterinin neticesi…
A-Hep sevenden bahsettin, dedi. Sevilenin bu ask illetindeki rolü nedir?
B-Sevilen ne kadar güzel ve çekici olursa ask da o kadar siddetli ve uzun olur. Bazi kadinlar veya kizlar bilmeden karsisindaki erkegi delirtir. Bazilari sanatkardir. Bunu bilerek yapar. Kadin, oldukça iptidai bir yaratiktir,a ma erkegi sürüklemek bilgisinde çok ustadir. Vuslattan sonra erkegin bikacagini sezdigi için onu daha çok baglayacak türlü hünerler gösterir. Böylece ask olgunlasir. Sözün kisasi, sairin dedigi gibi: Mecnun’a cihan dopdolu Leyla görünürmüs.
B-Sehvet, hayatin en büyük prensibidir. Insan neslinin tükenmemesini saglar. Insan, akil ve duygu bakimindan çok üstün ve ileri oldugu için bu prensibi de olgunlastirmis,güzellestirmistir. Yiyecegini, giyecegini,barinagini güzellestirdigi gibi. Sehvet,ask haline geldikten sonra artik insanlar arasinda yaris
baslamis ve beyinler, muhayyeleler gerçekte olan güzellerle kanmayarak onlari icad etmek yoluna gitmistir. Sevgiliyi asik yaratir,sonra tapar. Onda essiz güzellikler , büyüklükler bulur. Aslinda alelade bir kiz veya kadindir,ama Mecnun’un Leyla’yi görüsü gibi onu ilahlastirdikça artik ask denilen tezahür baslamistir. Bununla beraber ask lüzumlu bir seydir.
A-Neden?
B-Yasamayi tatli bir hale getirdigi, ihtiras oldugu için lüzumludur.Ihtiraslar çok defa parlak ve olumlu neticeler dogurur. Siyasette , ilimde, sanatta ihtiras olmasa belki de bugünkü medeniyet olmazdi. Ask bir nevi anormal duygudur,asiklar da anormal hastalardir,ama ruh hekimligi bakimindan her büyük insan da az çok anormal sayilir. Bütün insanlar tam normal olsa insanlarin akilli ve suurlu hayvanlardan farki kalmaz.
B-Örnek olarak askerligi de alabiliriz. Savaslar aslinda öldürücü, yikici, izdirapli seylerdir. Fakat medeniyetin de, teknigin de,ahlakin da,disiplinin de anasi savaslardir. Fedakarlik ruhunu bileyerek insanlari bencil,yani hayvan olmaktan kurtarir. Kazanmak için itaatin sart oldugunu ögreterek topluluklarin disipline girmesini,yani üstün insan olmasini saglar. Savas olmasa yeryüzünde milletler degil, hirsiz çeteleri
türeyecek ve insani hayvandan ayiran erdemler dogmayacakti. Yani sunu demek istiyorum ki, yakisiksiz ve çirkin gözüken bazi seyler gerçekte faydalidir, ama insanlarin çogu o faydayi kavrayamaz. Çocuk, cani yandigi için asiyi faydasiz bulup ondan kaçar. Akli basinda pek çok kimse kendi hayatini kurtaracak ameliyattan ürküp yaptirmaz. Ask da öyle… Ask olmasaydi erkek-disi iliskileri bayagi bir çiftlesmeden ibaret kalacakti.
A-Dünyanin temeline dinamit doldurup fitili atesledin.
B-Anlamadim. Neden?
A-Sundan: Ask bir sehvet. Sehvet de vuslatla sönen bir duygu. Öyleyse insanlar zevcelerine boyuna ihanet edeceklerdir. Böyle bir dünyada zevk kalir mi?
B-Insanlarin çözemeyecekleri problem olarak da galiba yalniz bu kalacaktir. Insanlarin zevcelerine boyuna ihanet edecek olmasi seni ürkütmesin. Zaten insanligin bugünkü manzarasi nedir? Hatta bu ihanet karsilikli degil mi?
B-Eskiden beri adetin degildir, ama birkaç hafta gazetelerin polis vak’alarini dikkatle okursan söylediklerime hak verecek çok ilgi çekici örnekler bulursun. Bunlarin çogu sevgili yaratmak içgüdüsünden dogar. Bir prensesin avamdan bir erkekle, yasli bir erkegin körpe bir kizla sevismesi gibi hadiseler seni önce sasirtacak, sonra bunlara alisacaksin. Hatta sen bile,bu kadar ciddi karakterde oldugun, askerlik disinda hiçbir konuya aldiris etmedigin halde günün birinde kendinden yirmi bes yas küçük bir kizi sevebilirsin…
ALINTI
Ruh Adam
bir hastalik vardir, ama hasta olan derisi degil, sindirim organi veya karacigeridir. Ask da dogrudan bir hastalik degil, bir hastaligin görünüsüdür. Asil hastalik açiga vurulmayan sehvet duygusudur.
A-Ilahi bir kadina veya kiza karsi duyulan ask da nihayet bir sehvetten mi ibarettir?
B-Evet Tamamiyle. Ask, sehvetin estetik seklidir. Onun için daha ziyade estetik kadinlara veya kizlara karsi duyulur…
B-Kesilmis bir koyunun kasap dükkanindaki manzarasi hosa gitmez,hatta bazilarina igrenç görünür. Fakat usta bir asçinin elinde nefis bir et yemegi oldugu zaman,dükkandakimanzarasina bakmayanlar bile onu istahla yer. Ask da böyledir. Aslinda sehvettir, yani hayvani bir istek.Fakat romantik bir muhayyele onu o kadar süsler ve güzellestirir ki,askin ilahi bir duygu olduguna inaniriz.Yüzlerce yildan beri bu sairane tarifleri dinleye dinleye askin insanüstü bir sey oldugunu sanmisizdir. Gerçekte sehvet isteginden baska bir sey degildir.
Askin sehvetle ayni sey oldugunun kesin bir delili de vuslattan sonra ikisinin de sönmesidir.
A-Yillarca süren asklar nedir peki?
B-Onlar ise Vuslata erememenin,yahut çok geç ermenin, belki de asiktaki geç soguma karakterinin neticesi…
A-Hep sevenden bahsettin, dedi. Sevilenin bu ask illetindeki rolü nedir?
B-Sevilen ne kadar güzel ve çekici olursa ask da o kadar siddetli ve uzun olur. Bazi kadinlar veya kizlar bilmeden karsisindaki erkegi delirtir. Bazilari sanatkardir. Bunu bilerek yapar. Kadin, oldukça iptidai bir yaratiktir,a ma erkegi sürüklemek bilgisinde çok ustadir. Vuslattan sonra erkegin bikacagini sezdigi için onu daha çok baglayacak türlü hünerler gösterir. Böylece ask olgunlasir. Sözün kisasi, sairin dedigi gibi: Mecnun’a cihan dopdolu Leyla görünürmüs.
B-Sehvet, hayatin en büyük prensibidir. Insan neslinin tükenmemesini saglar. Insan, akil ve duygu bakimindan çok üstün ve ileri oldugu için bu prensibi de olgunlastirmis,güzellestirmistir. Yiyecegini, giyecegini,barinagini güzellestirdigi gibi. Sehvet,ask haline geldikten sonra artik insanlar arasinda yaris
baslamis ve beyinler, muhayyeleler gerçekte olan güzellerle kanmayarak onlari icad etmek yoluna gitmistir. Sevgiliyi asik yaratir,sonra tapar. Onda essiz güzellikler , büyüklükler bulur. Aslinda alelade bir kiz veya kadindir,ama Mecnun’un Leyla’yi görüsü gibi onu ilahlastirdikça artik ask denilen tezahür baslamistir. Bununla beraber ask lüzumlu bir seydir.
A-Neden?
B-Yasamayi tatli bir hale getirdigi, ihtiras oldugu için lüzumludur.Ihtiraslar çok defa parlak ve olumlu neticeler dogurur. Siyasette , ilimde, sanatta ihtiras olmasa belki de bugünkü medeniyet olmazdi. Ask bir nevi anormal duygudur,asiklar da anormal hastalardir,ama ruh hekimligi bakimindan her büyük insan da az çok anormal sayilir. Bütün insanlar tam normal olsa insanlarin akilli ve suurlu hayvanlardan farki kalmaz.
B-Örnek olarak askerligi de alabiliriz. Savaslar aslinda öldürücü, yikici, izdirapli seylerdir. Fakat medeniyetin de, teknigin de,ahlakin da,disiplinin de anasi savaslardir. Fedakarlik ruhunu bileyerek insanlari bencil,yani hayvan olmaktan kurtarir. Kazanmak için itaatin sart oldugunu ögreterek topluluklarin disipline girmesini,yani üstün insan olmasini saglar. Savas olmasa yeryüzünde milletler degil, hirsiz çeteleri
türeyecek ve insani hayvandan ayiran erdemler dogmayacakti. Yani sunu demek istiyorum ki, yakisiksiz ve çirkin gözüken bazi seyler gerçekte faydalidir, ama insanlarin çogu o faydayi kavrayamaz. Çocuk, cani yandigi için asiyi faydasiz bulup ondan kaçar. Akli basinda pek çok kimse kendi hayatini kurtaracak ameliyattan ürküp yaptirmaz. Ask da öyle… Ask olmasaydi erkek-disi iliskileri bayagi bir çiftlesmeden ibaret kalacakti.
A-Dünyanin temeline dinamit doldurup fitili atesledin.
B-Anlamadim. Neden?
A-Sundan: Ask bir sehvet. Sehvet de vuslatla sönen bir duygu. Öyleyse insanlar zevcelerine boyuna ihanet edeceklerdir. Böyle bir dünyada zevk kalir mi?
B-Insanlarin çözemeyecekleri problem olarak da galiba yalniz bu kalacaktir. Insanlarin zevcelerine boyuna ihanet edecek olmasi seni ürkütmesin. Zaten insanligin bugünkü manzarasi nedir? Hatta bu ihanet karsilikli degil mi?
B-Eskiden beri adetin degildir, ama birkaç hafta gazetelerin polis vak’alarini dikkatle okursan söylediklerime hak verecek çok ilgi çekici örnekler bulursun. Bunlarin çogu sevgili yaratmak içgüdüsünden dogar. Bir prensesin avamdan bir erkekle, yasli bir erkegin körpe bir kizla sevismesi gibi hadiseler seni önce sasirtacak, sonra bunlara alisacaksin. Hatta sen bile,bu kadar ciddi karakterde oldugun, askerlik disinda hiçbir konuya aldiris etmedigin halde günün birinde kendinden yirmi bes yas küçük bir kizi sevebilirsin…
ALINTI
Ruh Adam