Zikir esnasında

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Zikir esnasında vücudumda ani titremeler oldu karıncalanma sürekli bir esneme hali vardı üzerimde bazı zamanlarda da aniden bir ürperti oldu (ya şedidel batşi zikrediyorum) daha önce Esma-ül-Hüsnaların bazılarını zikretmiştim ama böyle birşey olmamıştı abdest alıyorum. Okumamın üzerinden bir gün geçmesine rağmen hala üzerimde zaman zaman hissediyorum anlattıklarımı. Sizce neler oluyor cevaplarınızı merakla bekliyorum
 

Rhea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
4,766
Tepkime puanı
7,704
Konum
Nirvana
İş
Witch
Birilerini cezalandırmak amacıyla çekiyorsan önce kendini Ayetel Kürsi korunma çemberine al, karşı ataklara karşı önlem için.
 

Psichi

Kayıtlı Üye
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
74
Tepkime puanı
83
Zikir kendini kurtarmana yarayan ve allahın hoşnutluğunu kazanmana araç bir harekettir.
Kuranda zikir ile ilgili tüm ayetleri inceleyebilirsiniz. Bir nevi olumlamanın farklı yönelmiş halidir. Başkası için zikir nedir ilk sizden duymaktayım. Melekler bile sabah akşam rab’lerini zikrederler sebebi ise allahın rızasını kazanmak ve esenlikli kalmak içindir.
Siz zikir derken kimi zikrediyorsunuzda başkası için yapılıyor şaşkınlıkla okuyorum yazılanları.
 

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Birilerini cezalandırmak amacıyla çekiyorsan önce kendini Ayetel Kürsi korunma çemberine al, karşı ataklara karşı önlem için.
Anladım sanırım eksik yaptığım şey buymuş teşekkür ederim doğru yolu gösterdiğin için
 

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Zikir kendini kurtarmana yarayan ve allahın hoşnutluğunu kazanmana araç bir harekettir.
Kuranda zikir ile ilgili tüm ayetleri inceleyebilirsiniz. Bir nevi olumlamanın farklı yönelmiş halidir. Başkası için zikir nedir ilk sizden duymaktayım. Melekler bile sabah akşam rab’lerini zikrederler sebebi ise allahın rızasını kazanmak ve esenlikli kalmak içindir.
Siz zikir derken kimi zikrediyorsunuzda başkası için yapılıyor şaşkınlıkla okuyorum yazılanları.
Şedidel ve batşi Buruc suresin 12. ayette geçen kelimelerdir
batşe : kıskavrak yakalamak
şedidel: çok şiddetli
anlamlarına gelir bu ayet kötülük eden birini pişman etmek için okunur
Alıntı
 

Rhea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
4,766
Tepkime puanı
7,704
Konum
Nirvana
İş
Witch
Evet bana haksızlık eden dinlemeyen biri için oluyorum

Yalnız 'Ya Şedidel Batsi' çok ciddi haksızlıklarda okunmalı yani o kişinin bunu hak ettiğinden kesinlikle emin olmasın mesela kara büyü yapana vb, yoksa sen cezalandırılabilirsin konuşarak halledebileceğin bir konuda bu yolu seçtiğin için.
 

Impulse

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Tem 2019
Mesajlar
325
Tepkime puanı
340
Bu duayla ilgili İslam perspektifinden bir kaç noktaya işaret eden güzel bir yazı paylaşacagım.


"a) Bu tür işlerle uğraşmak, daha önemli işlerle meşgul olmaktan alıkoyduğu için ömür sermayesini berhava etmek manasına gelir.

b) İslam’da bir insanın kalbini kırmak, ona zarar vermek/veya vermeye çalışmak haramdır. Bu zararın vesilesi ister söz, ister yazı olsun fark etmez. Bir kimseyi döverek, söverek kalbini sıkıştırmak haram olduğu gibi, dediğiniz yöntemlerle kalbi sıkıştırmak haram ve günahtır.

c) Dua veya beddua ederken Allah’ın bazı isimlerinden yardım almak ve onları zikretmek caizdir. Mesela, Allah’ın rahmetini dilerken “Rahman-Rahim” isminden medet almak; zalim, din düşmanı bir kimseye beddua ederken “Kahhar, Müntekim”isimleriyle Allah’a yalvarmak, uygun bir yakarıştır.

Ancak İslam’da beddua, özellikle şahsi garaz adına yapılması uygun görülmemiştir. Bu gibi garazlarla yapılan bedduaları, karşı taraf haketmiyorsa, geri tepmesi de mümkündür.Çünkü o konuda masum birine beddua ile zulüm yapılmış oluyor. Müslümanın yaptığı zulmün cezası dünyada da verilebilir.

e) Sorudaki isimle beddua etmeyi tavsiye eden Şeyh Muhammed Hadi adında bir zat Arap sitelerinden birinde şunları söylüyor:

“Bunun tesiri konusunda bir ayet veya hadis yoktur. Fakat bu benim özel tecrübemle sabittir.”

Demek ki bazıları hayatlarında tecrübe ettikleri duaları başkasına da tavsiye etmişler ve İnternet vasıtasıyla yayılmıştır.

f) Meşhur Cevşenu’l-Kebirde yer alan Nebevi duaların 77. fıkrasının 4. cümlesinde “Ya Ze’l-batşi’ş-şedid” ismine yer verilmiştir. Fakat isimde yalnız “Cehennemden kurtulmak için” bir vesile yapılmıştır.

g) Bu ismin asıl kaynağı “Şüphesiz Rabbinin yakalaması çok şiddetlidir.” (Buruc, 85/12) mealindeki ayet-i celiledir.

h) Meşhur bir hadis-i şerifte: “Müftüler ne kadar fetva verirlerse versinler, sen yine de kalbine danış” diye buyrulmuştur.

Bu nebevi tavsiye doğrultusunda biz de deriz ki, bu bilgiler ışığında “başkasının kalbini sıkıştırmanın uygun olup olmadığını” bir kez de kendi kalbinizden sorun..!"

Aradığınız Sevgiyle...
 

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Yalnız 'Ya Şedidel Batsi' çok ciddi haksızlıklarda okunmalı yani o kişinin bunu hak ettiğinden kesinlikle emin olmasın mesela kara büyü yapana vb, yoksa sen cezalandırılabilirsin konuşarak halledebileceğin bir konuda bu yolu seçtiğin için.
İşin garip olanı Ben her şekilde ona anlatamaya ulaşmaya çalıştım o da yapmadığım birşey için beni suçluyor ve hakkıma giriyor dün başladım eğer bugünde aynı şeyleri yaşarsam bırakamayı düşünüyorum
 

Psichi

Kayıtlı Üye
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
74
Tepkime puanı
83
Büruc suresi 12.ayette yazılanı daha önce hiç ilk ayetinden itibaren okumamış olmalısınız. Rabbin yakalaması kıskıvrak ve şiddetlidir der. Siz bunu mırıldana mırıldana allahı yönlendirebileceğinizi mi umuyorsunuz?
Bu öfkeli ve negatif enerjinin dönüşü yine size olur bilin. İsa aleyihsselam der ki size kötülük edenleri bile bağışlayın. Bağışlayın ki sizlerde bağışlanasınız. Umarım doğru yolu görürsün.
 

Rhea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
4,766
Tepkime puanı
7,704
Konum
Nirvana
İş
Witch
İşin garip olanı Ben her şekilde ona anlatamaya ulaşmaya çalıştım o da yapmadığım birşey için beni suçluyor ve hakkıma giriyor dün başladım eğer bugünde aynı şeyleri yaşarsam bırakamayı düşünüyorum

Yani bu durum hayatını etkileyen bir şey değil. Kişisel hırs gibi algıladım. O tarz hisler yaşamanız belki okumamanız için bir uyarıdır.
 

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Bu duayla ilgili İslam perspektifinden bir kaç noktaya işaret eden güzel bir yazı paylaşacagım.


"a) Bu tür işlerle uğraşmak, daha önemli işlerle meşgul olmaktan alıkoyduğu için ömür sermayesini berhava etmek manasına gelir.

b) İslam’da bir insanın kalbini kırmak, ona zarar vermek/veya vermeye çalışmak haramdır. Bu zararın vesilesi ister söz, ister yazı olsun fark etmez. Bir kimseyi döverek, söverek kalbini sıkıştırmak haram olduğu gibi, dediğiniz yöntemlerle kalbi sıkıştırmak haram ve günahtır.

c) Dua veya beddua ederken Allah’ın bazı isimlerinden yardım almak ve onları zikretmek caizdir. Mesela, Allah’ın rahmetini dilerken “Rahman-Rahim” isminden medet almak; zalim, din düşmanı bir kimseye beddua ederken “Kahhar, Müntekim”isimleriyle Allah’a yalvarmak, uygun bir yakarıştır.

Ancak İslam’da beddua, özellikle şahsi garaz adına yapılması uygun görülmemiştir. Bu gibi garazlarla yapılan bedduaları, karşı taraf haketmiyorsa, geri tepmesi de mümkündür.Çünkü o konuda masum birine beddua ile zulüm yapılmış oluyor. Müslümanın yaptığı zulmün cezası dünyada da verilebilir.

e) Sorudaki isimle beddua etmeyi tavsiye eden Şeyh Muhammed Hadi adında bir zat Arap sitelerinden birinde şunları söylüyor:

“Bunun tesiri konusunda bir ayet veya hadis yoktur. Fakat bu benim özel tecrübemle sabittir.”

Demek ki bazıları hayatlarında tecrübe ettikleri duaları başkasına da tavsiye etmişler ve İnternet vasıtasıyla yayılmıştır.

f) Meşhur Cevşenu’l-Kebirde yer alan Nebevi duaların 77. fıkrasının 4. cümlesinde “Ya Ze’l-batşi’ş-şedid” ismine yer verilmiştir. Fakat isimde yalnız “Cehennemden kurtulmak için” bir vesile yapılmıştır.

g) Bu ismin asıl kaynağı “Şüphesiz Rabbinin yakalaması çok şiddetlidir.” (Buruc, 85/12) mealindeki ayet-i celiledir.

h) Meşhur bir hadis-i şerifte: “Müftüler ne kadar fetva verirlerse versinler, sen yine de kalbine danış” diye buyrulmuştur.

Bu nebevi tavsiye doğrultusunda biz de deriz ki, bu bilgiler ışığında “başkasının kalbini sıkıştırmanın uygun olup olmadığını” bir kez de kendi kalbinizden sorun..!"

Aradığınız Sevgiyle...
Anladım kesinlikle haklısınız ben bu kadar boyutlu düşünememiştim ne yaparsa yapsın bu yolu seçmemeliydim yanlışa girmemeliydim Allah a havale etmeliydim teşekkür ederim
 

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Yani bu durum hayatını etkileyen bir şey değil. Kişisel hırs gibi algıladım. O tarz hisler yaşamanız belki okumamanız için bir uyarıdır.
Sanırım öyle teşekkür ederim uyarılarınız için devam etmeyeceğim
 

Brightly

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Ağu 2018
Mesajlar
38
Tepkime puanı
17
Büruc suresi 12.ayette yazılanı daha önce hiç ilk ayetinden itibaren okumamış olmalısınız. Rabbin yakalaması kıskıvrak ve şiddetlidir der. Siz bunu mırıldana mırıldana allahı yönlendirebileceğinizi mi umuyorsunuz?
Bu öfkeli ve negatif enerjinin dönüşü yine size olur bilin. İsa aleyihsselam der ki size kötülük edenleri bile bağışlayın. Bağışlayın ki sizlerde bağışlanasınız. Umarım doğru yolu görürsün.
Haklısınız uyarılarınız için çok sağolun okumayı bırakacağım
 

Impulse

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Tem 2019
Mesajlar
325
Tepkime puanı
340
Allah intikam alanların en hayırlısıdır.
(يا منتقم يا الله (جج
 

Psichi

Kayıtlı Üye
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
74
Tepkime puanı
83
İntikam almak derken bunun yalnız şer ile değil aynı zamanda manevi yönden ezileni ezenden daha üstün tutarak hidayetine sokmasıda olabilir. Allah intikam aracı değildir şüphesiz zalimlere karşı talep olmasada hesap soracak yine odur. Fakat allahın adaletini sorgulamak bize düşmez. Bir başkasına kendi adaletiniz için şerli bir şekilde beddua etmeye yüce allahı kendi adalet elinizmiş gibi alet edemezsiniz.
 

Psichi

Kayıtlı Üye
Katılım
2 Eki 2018
Mesajlar
74
Tepkime puanı
83
İnsanlar kendi iç hesaplaşmalarını yaparken kendilerine ne kadar adalet gösterebilecek merak içindeyim. Öfkenizi kontrol edemiyorsunuz buna dahi pişman olacaksınız.
 
Ü

Üye silindi 58480

bu ayet kötülük eden birini pişman etmek için okunur

Hayır Asla,
Bu ayet kötülük yapanların Allah tarafından pişman edileceklerini bilmen ve gönlünü rahat tutman için okunur.

Sizin bedduanın üzerine değil. Siz beddua ile ona bir "dislike" vermiş oldunuz. Bu en doğal hakkınız.

Birini pișman etmeyi kafaya takmak demek, siz dışa bağımlı ve o kişinin güdümünden çıkmıyorsunuz demek. Önce özgür olun. Sonra hala beddua edebiliyorsanız edin. Ama o his kalkar yani soliyim.
 

Impulse

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Tem 2019
Mesajlar
325
Tepkime puanı
340
İntikam almak derken bunun yalnız şer ile değil aynı zamanda manevi yönden ezileni ezenden daha üstün tutarak hidayetine sokmasıda olabilir. Allah intikam aracı değildir şüphesiz zalimlere karşı talep olmasada hesap soracak yine odur. Fakat allahın adaletini sorgulamak bize düşmez. Bir başkasına kendi adaletiniz için şerli bir şekilde beddua etmeye yüce allahı kendi adalet elinizmiş gibi alet edemezsiniz.
Benim yazıdgıma binaen söylediyseniz.
Haşa ben kendimden bir eşyler katmadım.
Allah ın kelamını okudum.

Buyrun ayeti kerime vereyim bir kaç tane ve Allah ın bir adı da Müntakim dir.
Ve elbette intikam almayı Allah ın adaleti dogrultusunda anlamalıyız. Başka türlüsü mümkün degil ki.

  • Araf Suresi, 136. ayet: Biz de onlardan intikam aldık ve ayetlerimizi yalanlamaları ve onlardan habersizmişler (gibi) olmaları nedeniyle onları suda boğduk.

  • İbrahim Suresi, 47. ayet: Allah'ı, sakın elçilerine verdiği sözden dönen sanma. Gerçekten Allah Azizdir, intikamsahibidir.

  • Zuhruf Suresi, 55. ayet: Sonunda Bizi öfkelendirince, Biz de onlardan intikamaldık, böylece onları toplu olarak suda boğduk.

  • Buruc Suresi, 8. ayet: Onlardan, yalnızca 'üstün ve güçlü olan,' öğülen Allah'a iman ettiklerinden dolayı intikam alıyorlardı.

  • Zümer Suresi, 37. ayet: Allah, kimi hidayete erdirirse, onun için bir saptırıcı yoktur. Allah, intikam sahibi, güçlü ve üstün olan değil midir?

  • Hicr Suresi, 79. ayet: Bundan dolayı onlardan intikam aldık; her ikisi de açıkça (gözler) ön(ün)dedir.

  • Secde Suresi, 22. ayet: Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldıktan sonra, yüz çevirenden daha zalim kimdir? Gerçekten Biz, suçlu-günahkarlardan intikam alıcılarız.

  • Zuhruf Suresi, 41. ayet: Şu halde Biz seni alıp-götürürsek, elbette onlardan intikam alacağız.
  • Duhan Suresi, 16. ayet: Büyük bir şiddetle yakalayacağımız gün, elbette Biz intikam alacağız.

  • Al-i İmran Suresi, 4. ayet: Bundan (Kur'an'dan) önce (onlar) insanlar için bir hidayet idiler. Doğruyu yanlıştan ayıran (Furkan)ı da indirdi. Gerçek şu ki, Allah'ın ayetlerini inkar edenler için şiddetli bir azap vardır. Allah güçlüdür, intikam alıcıdır.

  • Araf Suresi, 126. ayet: "Oysa sen, yalnızca, bize geldiğinde Rabbimiz'in ayetlerine inanmamızdan başka bir nedenle bizden intikam almıyorsun. Rabbimiz, üstümüze sabır yağdır ve bizi Müslüman olarak öldür."

  • Zuhruf Suresi, 25. ayet: Böylece onlardan intikam aldık. Öyleyse, bir bak; yalan sayanların sonu nasıl oldu?

  • Rum Suresi, 47. ayet: Andolsun, Biz senden önce kendi kavimlerine elçiler gönderdik de onlara apaçık belgeler getirdiler; böylece Biz de suçlu günahkarlardan intikam aldık. İman edenlere yardım etmek ise, Bizim üzerimizde bir haktır.
Allah en güçlü intikam alıcıdır. ? Boynumuz kıldan ince
İnsanlar kendi iç hesaplaşmalarını yaparken kendilerine ne kadar adalet gösterebilecek merak içindeyim. Öfkenizi kontrol edemiyorsunuz buna dahi pişman olacaksınız.
Bu arada konu sahibi zaten açıklamasını yaptı doğru bildigi yanlıştan döndü ve teşekkür etti. ?

Bende kendisine teşkkür ediyorm. Kalben ve aklen yaşamış oldugu şeylere ragmen hala vicdanına söz geçiriyor ve terazisi dogru tartabiliyor.

Kimsenin ne yaşadığını bilemeyiz.
Önemli olan dogru bildigimiz yanlışlardan yoldna dönmek ki o bunu yapabildi.
Anlamak istemeye de bilirdi.

Sevgiyle.
 
Üst