Sizce yaptığımız günahlar için şeytanı mı suçlamalıyız, yoksa içimizde zaten kötülük yapmak isteyen derin arzularımız mı var?

Ü

Üye silindi 58480

Seytani suclayamazsin. O kendi davasi icin haklidir.

Seytan sadece senin yanlis oldugunu fitraten bildigin seyleri sana degisik hazlar yasatmak bahanesi ile makul hale getirmek icin beyninin tersten kodlar.
Sen o kodu kabul etmeden de o yonde amel isleyemezsin. Son soz sana aittir. Seytani suclamak akil yetmezligidir. Seytanin ana vasiflarini bilmemektir. Zaten bozulmus dinlerde seytan Allahin dengi olarak lanse edilir ki bi kere en bastan burda tersten yurumeye baslar isler.

Seytana uydum diyenlerin sucu kendilerini ihmal ettikleri icin dis telkinlere kolay kapilacak hale gelmeleridir.
MEsela ickiliydim diyen kisi hakli degildir. O bastan ihmalkarlik yaptigi icin aklini kisa tutma sucu islemis olur.
 

Red Robit

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
70
Tepkime puanı
255
Konum
𓂀
Işığın sırrını karanlık bilir, çünkü aydınlığın göbeği karanlıkta kesilmiştir. Kötülük, kötü değildir; zifiri karanlığın ışığa zemin olması gibi, kötülük daima iyiliği öngörür. Ezoterizm eğitimlerimde günahkarlığın doğasını, "size günah olarak kendi benliğiniz yeter" cümlesiyle özetliyordum. Hızır kıssasında Hazreti Hızır Musa Peygamber'i üç ayrı yerde gereksiz ve beklenmedik kötülükler işleyerek dumur etmişti, iş olayın hikmetine gelinceyse Hızır'ın ektiği her acı tohum hatırlarsanız tatlı meyveler verdi. Hızır burda benliksizliğin maskotudur ve işlediği fiiller görünürde sırf kötülükmüş gibi yansısa da, sonuçları itibariyle iyiliğe beşik olmuşlardır. Günah ve kötülük kavramları insanî benliğimizin yan ürünleri olduğu gibi, dikkatimizi günahkar bir benlik fikrine akıttığımız sürece, nefsimiz bu fırsattan istifade Ruh'u sömürerek illüzyonî varlığını devam ettirir. Benlik, "var" değildir, yalnızca görünür. Renklerin ışık sayesinde görünüp de görünüşleriyle ışığı unutturmaları misali, insan benliği de O'nun sayesinde sanki varmış gibi olur ve bunu yaparken; varmış gibi olan, Var-Olan'ı örter. İnsan, kendi benliğinde bu paradoksu çözmediği sürece ettiği her tövbe ve sergilediği her pişmanlık onu O'ndan uzaklaştırır. Şeytan mı? Onu dert etmenize gerek yok; elçiye de zeval dokunurdu, eğer kötülük gerekli olmasaydı :^)
 

ruhname

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2012
Mesajlar
557
Tepkime puanı
152
Nefs Yaratılmış Hak teala sormuş kimsin diye ne cevap versin nefs: ene ene ente ente,( sen sensin ben benim) üç defa sorulup her defasında aynı cevap alınınca önce ateşe atılır fayda etmez en son nefs aç bırakılır ancak kendine gelir ve Hak tealanın büyüklüğünü kabul eder. En büyük rğplöwn
 

ruhname

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2012
Mesajlar
557
Tepkime puanı
152
Nefs Yaratılmış Hak teala sormuş kimsin diye ne cevap versin nefs: ene ene ente ente,( sen sensin ben benim) üç defa sorulup her defasında aynı cevap alınınca önce ateşe atılır fayda etmez en son nefs aç bırakılır ancak kendine gelir ve Hak tealanın büyüklüğünü kabul eder. En büyük rğplöwn
*en büyük düşmanımız diye boşuna denilmiyor. Ezcümle şeytanı bahane etmemek gerek nefsi terbiye edebilmek büyük bir irade gerektirir. Nitekim en büyük cihad kişinin nefsi ile yaptığıdır. (onun isteklerine karşı ettiği mücadele i)
 

Red Robit

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
70
Tepkime puanı
255
Konum
𓂀
Demeyi unuttum, eğer kötülükler size dokunabiliyorsa, bu, kötülüğün gereksiz olduğuna inandığınız içindir. İyiliği kötülük tamamlar ve Gerçek İyi'nin tabiatı, kötülük zeminine bina edilmiştir. Zemin ne denli derinse, iyilik de o ölçüde mükemmel olur. Sevgilerimle ?
 

berksurucu

Banlı Kullanıcı
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
356
Tepkime puanı
968
Konum
Güzel İzmir
siz şeytanı böyle kulağımıza fısıldayan bir varlık mı sanıyorsunuz.

Devil.png
 

Enneagram

Banlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
587
Tepkime puanı
985
Konum
DAİMON
İnsan, çift yönlü meyile sahip bir yaratık. İlk insan Adem(as).

İblis; baş şeytan, cinlerin atası. Ateşten ilk yaratılan varlık kendisi. Cin soyu ondan türedi. İnsan gibi çift yönlü meyile sahipler. (İyilik ve kötülük potansiyeli var.)

Melek; tek yönlü. Allah ın emrinden çıkamıyorlar. Sadece iyilik.

Kimse günahta İblis i geçemez çünkü daha onun kadar yaşayan olmadı. Milyarlık dünya tarihinin en eski ve en uzun süreli sakinidir. Ona verilen akıl ve ilim ile sapıttı. Allah ın cinlerden sonra yarattığı en son ve en mükemmel varlık olan Adem in önünde secde etmeye kibri ve hasedi engel olunca Allah a baş kaldırıp isyan etti. Kıyamete kadar insanları saptıracagına dair müsaade istedi. Amacı ademoğlunun ne kadar aciz cahil basiretsiz ve nefsine düşkün olduğunu yani kendisinden üstün olmadıgını kanıtlamaktır. Allah ta ona öyle olmadıgını göstermek için müsaade etti. Kamil imana sahip kullarıma dokunamayacaksın dedi.

Ve şeytan böylece insanın günah işleme potansiyelini kullanır oldu. Günahına ortak olur ama yapan sensindir.
Uyuşturucuya teşvik eden arkadaşın gibi düşün. Zorla kolundan tutup yaptıramaz ama içmen için her yolu dener, aklına bile gelmeyecek yollar arar bulur. Tecrübelidir, bilgilidir. Öyle bir şey bu da.

Ve günah işleye işleye şeytanlaşan insanlar vardır. Mekanizmasını öyle bir bozmuştur ki artık iyilik yapamaz hale gelir. Kurna buna kalbi mühürlenenler der. Keramet te görse artık Allah a inanamaz o.
Kimi insanlar şeytanla anlaşma yapar. Büyücülük, kahinlik, cincilik, falcılık hepsi Kur-an tabiriyle şeytan işi pisliklerdir.
Satanistik tarikatlar, bazı dini oluşumlar vs...
 

Jupi

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eyl 2019
Mesajlar
15
Tepkime puanı
34
Konum
İstanbul
İş
Öğretmen
Şeytan, Yaratıcı'dan ayrı bir güç değildir. İyilik Yaratıcı'dan, kötülük Şeytan'dan olamaz. el- Aziz kelimesi arapça, aramice/süryanice ve ibranicede aynı anlama gelir ve Yaratıcı'nın bir adıdır. El Aziz; güç, kuvvet, egemen anlamına gelir. Şeytan'ın adı ise Azazel'dir. Azazel ile Aziz aynı kökten gelirler. Şeytan, Yaratıcı gücün kuvvelerinden biridir. Dolayısıyla insanın kodlarında iyilik de vardır kötülük de. Bunlardan hangisini seçeceğiniz ise çok fazla unsura bağlıdır. Morfogenetik kodlarınız, yaşam deneyiminiz, tekamül seviyeniz. İyi olanı seçene kadar evrilmeye devam edersiniz. Burada iyi olanı en basit haliyle doğaya ve kendi doğana zarar vermeden yaşama hali olarak tanımlarız.
 

Gubar o gam

Kayıtlı Üye
Katılım
30 Eyl 2016
Mesajlar
9
Tepkime puanı
1
Şeytan sadece yap der tavsiyede bulunur sen de kanarsın nefsin de nefsi emare de olduhu için dediklerini yapmak hoşuna gidiyor.
 

alexisis

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Kas 2016
Mesajlar
131
Tepkime puanı
151
Sen kafana gore her halti ye! Sonra da "seytana uydum, aslinda ben pek iyi biriyim, bir anlik gaflet" diye yumurtla!
Hass.... derler! Tipik gelismemis kisilik gostergesi! Sadece bolca din ile soslanmis avanak avuntusu :mad:
 
Üst