Seytan icinn zaten Adem bir mahluktu yani hayvanda denilebilinir, insan bir mahluktur, bu bakis acisi ile tabiki seytan hakli olurdu davasinda, ama Allah hic bir zaman bir hayvana (beser) secde emri vermediki, bu seytan icin olan emirde de böyle. O Adem'i yaratti o halinde Adem hayvandi yani mahluk, ama ne zaman ruhu nef etti secde emri öyle geldi.
Ruh Allah'in, secde Allah'a burada, seytan bunu anlamadiki.
Söyle bir misal vermek istiyorum cunki bu konu bu forumda onlarca kez islendi.
Bir Sezen Aksu hayranina ben basit bos bir CD versem bu CD nin bir önemi olmaz, ama ne zaman o CD ye Sezen Aksu sarkilarini en orjinal hali ile yuklesem iste o zaman bu CD bu hayran icin cok degerli olur, zira ben o CD ye ruh yuklemis oluyorum, calindiginda Sezen'in sesi tarzi tonu misralari sarkilari onun yorumu cikar aciga. CD nin bir önemi yokki ama cikardigi ses Sezen'in aynisi olacak ve degerinide o hayran icin ordan aliyor, yani CD'yi ruhlandirmis oluyorum.
Insanda bundan baska bir mantikda degilki, Adem Allah'in aynasidir, Allah görülmekden tutulmaktan anlamaktan münezzeh, ona bir ayna lazim oldu buda insan oldu.
Seytan'da meleklere göre ZAT ilmi vardir bu cok yüce bir ilimdir, meleklerde yok bu ilim zaten onlar emre itat ederler ve Seytan'da bu ilim oldugu icin o kendini büyüksedi ve ben secde etmem dedi, Seytan Allah'a karsi degil o Adem'e karsi, derdi adem seytanin. Ve Seytan kendi konumunda süperde bir kulluk ediyor zaten, bunu böyle okumak bir cok kisiye ters gelebilir ama Seytan kullugunu iyi yapan biri, Insan'da Allah'in zati var o kapasitede bir yaratilisi var insanin, ve Seytan'da da bunun ilmi var yani ne oldugunu bilior belki tadip yasamiyor ama bilgisi var o yuzden kibirlenior ben laikim bu nimete ADem degil diyor, ilmi olunca öyle olur saniyor.
Oysa Ademde ilmi degil bizatihi Zati var Ruhundan dolayi, ruhsuz bir cd nasil cöp ise ruhsuz bir insanda hic birsey degildir, zaten ona Allah igreneceginiz bir sivi der ( sperm)ve bu hayvan konumundadir, Yani söylemek istedigim sey su, baslikta hayvana secde etmesini isteseydi sizde seytan olurmuydunuz demis arkadas, bu soru birkere cok yanlis belki akillica ama yanlis olayin özüne uymayan bir soru hatta Allah'a hakarete kadar gider, O Secdeyi ancak ve ancak kendine has kildi
Insanlar arasi ask bu durumun bir getirisidir, insan kendi türüne asik olur cünki bir baskasinda kendini görmüs olur ceker cezb eder ve asik olmak secde etmenin es analamidir. Kimse bir hayvana tasa yada bir cisime asik olmaz ama kendi türüne cünki ayna durumu buradada etkendir,secdenin hakikati asktir, ve insanlar bir köpege asik olmaz olmasi icin o köpeke kendisinde barinan ruhun ayna konumu bir ruh olmasi gerekir, insanlar disinda hic bir varlikta Kutsal ruh yada Sultan ruh yada Kutsi Ruh diye adlandirdigimiz ruh yoktur. Hayvanlarda can var ama bu ruh degildir, iste bu yaratilis sebebinden ötürü soru zaten bastan asagi yanlis, akillca belki ama kisir.