Ruhanilerden ve havas ilminden istifade etmenin şartlari

fgulerce

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2011
Mesajlar
56
Tepkime puanı
9
Yaş
38
Konum
İstanbuL
1) Kişi yaptığı amelin hayırla sonuçlanacağına dileğinin yerine geleceğine kesin olarak inanmalıdır. Peygamber Efendimiz bir hadisi şeriflerinde:” Allah’ın mutlaka duanıza icabet edeceği inancıyla dua ediniz.” Buyurmaktadır.
2) Devamlılık: Bir duaya başlandığında “dileğim gerçekleşmiyor, duam kabul olmuyor” diye ümitsizliğe düşmeden devam etmelidir. Şüpheli ve tereddütlü dualar kabul olunmaz.
3) Gizlilik: Dilek ve talebinizi başkalarına söylemeyiniz. Bir hadisi şerifte şöyle buyruluyor: “ Cenabı Haktan ihtiyaçlarınızı gizli isteyiniz.”
4) Takva: Haram yeme, gıybet yapma, canlılara eziyet etme, yalan söyleme, dedikodu yapma, doğru ol, nasihat a kulak ver, herkese şefkat, merhamet ve tevazu göster. Kim takva sahibi olup Allah’tan çok korkarsa, Allah diğer canlı mahlukatın kalbine O’nun sevgisini ve heybetini kor. O kimse itibar ve hürmet görür.
5) Ruhanilerden, Cenabı Hakk’ın emir ve nehirlerine uygun olan şeyi talep ediniz. Ervahı (ruhanileri) şer olan işlerde kullanmak tehlikelidir.
6) Ruhanileri hakir (gereksiz ve küçük) işlerde kullanmayınız!
7) Bu ilimleri şehevi hislere alet etmek ve onları dünyevi arzular için kullanmak caiz değildir.
8) Teşhis: Yapılamak istenen işi kafada canlandırıp öyle hareket etmeli. Başka şeylere kafayı takmamak gerekir.
9) Duaları yanlışsız ve eksiksiz okumalı.
10) Ruhanilerle ilgili dua ve kasemleri mümkün oldukça ezberden okumalı. Kitaptan okumak kalpteki huşuyu ve dikkati azaltır.
11) Bu işlerle uğraşan kişi, bu işin erbabı olan kişilerden icazet almalı. Eğer icazetin yoksa, yaptığın amele ruhaniler icabet etmez. Amelin, sokakta sahip çıkılmayan bir çocuğa benzer. İcazet tasavvuf erbabı olan kişilerden, silsile yolu ile gelen şahıslardan alınmalıdır.
12) Her ameli kendine has saatte yapınız. Kişileri etkilemek için yapılıyorsa kişinin yıldızının saatinde yapılmalıdır.
13) Mideyi tıka basa doldurmadan kalkmalı.
14) Ruhanilerle ilgili amellerde canlı ve canlıdan çıkan yemeklerden perhiz edilmelidir.
15) Bu işle uğraşan kişi, uğraştığı sürelerde soğan ve sarımsak gibi yiyeceklerden kaçınmalıdır.
16) Bazı dua ve tertiplerde özel madenler verilmiştir. Bakır, demir, alüminyum, kalay, kurşun vs. gibi. Eğer duada bu gibi madenlere yazılacak deniyor ise mutlaka o dua o maden üzerine nakşedilmelidir.
17) Yapılan her amelin kendine has buhuru (tütsüsü) vardır. Yapılan amel esnasında mutlaka güzel kokulu bir buhur yakmak icap eder. Çünkü güzel kokulu buhurlar ervahı tayyibeyi celb, ervahı habiseyi def’ eder.
Bazı alimler her yıldız için yakılması gereken hayır ve şerle ilgili buhurlar zikretmişlerdir.
a) Zuhal saatinde yakılması gereken buhurlar: Hayır için: Akgünlük, damla sakızı, öd ağacı. Şer için: Hantıt (şeytan tersi), siyah kedi tüyü.
b) Müşteri saati: bu saatte yakılması gereken buhurlar: Hayır için: Öd ağacı, amber kabuğu. Şer için: At, eşek tırnağı.
c) Merih saati: Hayır için: Akgünlük, damla sakızı, iğde çiçeği. Şer için: Afyon, kendir.
d) Şems saati: Hayır için: Kafur, misk ve amber. Şer için: Kafur, soğan ve sarımsak kabuğu.
e) Zühre saati: Hayır için: Akgünlük, cavi, öd ağacı, mesteki. Şer için: Karagünlük.
f) Utarit saati: Hayır için: Akgünlük, damla sakızı, cin elması (kizbere), Meryemana buhuru. Şer için: Karagünlük, sihah kedi ve siyah köpek tüyü.
g) Kamer saati: Hayır için: Tırnak, akgünlük, damla sakızı. Şer için: Karagünlük. Bazı alimlere göre, hayır için: herhangi saat olursa olsun akgünlük ve kizbere yakmak yeterlidir.
18) Temizlik: Kişinin kendisi elbisesi, bedeni, mekanı, kalemi ve mürekkebi temiz olmalı.
19) Yapılan her duada kıbleye dönmeli, iki diz üzerine oturmalı, abdestli bulunmalı.
20) Vefkler aslına uygun olarak, dikkatlice düzgün bir şekilde yazılmalı ve çizilmeli.
21) Her amelin kendine uygun kasemini (niyetini ve duasını) duanın başında veye sonunda zikretmek gerekir.
22) Rakam ve vefkleri hint kalemi ile çizmek efdaldir.
23) Yazılar düzgün ve güzel yazılmalı.
24) Dua ve amele başlamadan önce Peygamber Efendimize selam getirmeli. Bir hadisi şerifte şöyle buyuruluyor: “İki salavat arasında yapılan dua reddedilmez.”
25) İstihare: yapılacak olan amelin hayır veya şer olup olmadığı konusunda, sonunun nasıl olcağı hususunda aydınlanmak için uygun şekilde istihareye yatılmalıdır. (İstihare Peygamber Efendimizin sünnetidir.)
26) Dua yazılacak gün nasıh olmamalıdır. Her ayda yedi gün nasıh (mekruh) gündür. O nasıh günler her Arabi ayın 3, 5, 13, 16, 17, 24, 25. Günleridir.
27) Hayır konusunda Arabi ayın 1 ‘inden 14 ‘üne kadar, şer konusunda14 ‘ünden 28 ‘ine kadar yazmak müesserdir.
28) Yazılacak bütün dualar misk, safran, amber ve gül suyu karışımı mürekkeple yazılmalıdır.
 
Üst