Şeytan; Hür ve Sadık Bir Aşık

S

SoNoL

Ben şahsen bir çok konuda gümüşe katılıyorum,objektif olarak araştırmasını yapmış ve paylaşmış.Allahın en sevdiği ve değer verdiği melek aslında şeytanmış(hep böyle duydum).Ve aslında Allah ve şeytan bir anlaşma yapmış...yoksa neden cennet ve cehenem i yarattı,ve buyrudu apaçık Allaha ibadet edenler cennete,şeytana uyanlar cehenemme diye sınav koydu önümüze.arkadaşlar 2.olarak lütfen ön yargılı davranıp kendi fikrini söyleyen üyelere satanist taftasıda yapıştırmayın.satanistlik apayrı bir olaydır.şeytanın yolunda gitmeyelim ama Allahın yarattığı bir meleğede saygısızlık etmekde günah diye düşündürdü beni diğer okuduklarım.Özellikle bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa çok sevinirim.şimdiden teşekkürler.(bilgilendirecek arkadaşlar yazsın lütfen polemik konusu olmasın)
 

can-dan

Kayıtlı Üye
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
310
Tepkime puanı
66
Konum
İZMİR
Sn la79,Kuranı hakkıyla okumadığınız çok açık .
Kim demiş Kuran anlaşılamaz diye???
Kim demiş illaki tefsire muhtaçtır diye???

Bizi hep böyle uyuttular işte'' siz anlamazsınız biz biliriz ''diye ve kendi yalanlarını bizlere din diye yutturdular ömür boyu..

Allah kelamıyla kul kelamını karıştırmayalım derim ..Bırakın şu ne demiş bu ne demişi lütfen .Allah ne demiş ona bakalım ...

Sizin anlaşılamaz dediğiniz Kuran için bakın Allah ne diyor ..


Yüce Allah`ımız böyle saptırmaların,Kuran anlaşılmaz diyerek hüküm koyanların olacağını bize aktarmış ve bunlara uymadan sadece O’na uymamız gerektiğini bir çok yerde vurgulayarak Kutsal Kitabımız Kuran`da her şeyi açıklamıştır.


"Biz Kitap`ta hiçbir şeyi noksan bırakmadık... "
(Enam Suresi, 38)

Hud Suresi 1. Ayet
Elif. Lâm. Râ. (Bu sana indirilen), hikmet sahibi (ve) her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından âyetleri sağlamlaştırılmış, sonra da açıklanmış bir kitaptır.

Araf suresi 3; Rabbinizden size indirilene uyun; O`nun berisinden bir takım velilerin ardına düşmeyin! Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz.


Araf 174: Belki inkârdan dönerler diye ayetleri böyle ayrıntılı bir şekilde açıklıyoruz.


Araf 185: Göklerin ve yerin hükümranlığına, Allah`ın yarattığı her şeye ve ecellerinin yaklaşmış olabileceğine bakmadılar mı? O halde Kur`an`dan sonra hangi söze inanacaklar.

Nur 34: Andolsun ki biz size (gerekeni) açık açık bildiren ayetler, sizden önce yaşayıp gitmiş olanlardan örnekler ve takvaya ulaşmış kimseler için öğütler indirdik.

Kalem 52: Hâlbuki o (Kuran) bütün akıllı âlemler için bir öğüttür.

Bakara 99: Yemin olsun, biz sana açık-seçik ayetler indirdik. Onları, sapmış olanlardan başkası inkâr etmez.

Bakara 209: Size apaçık deliller geldikten sonra yine yan çizerseniz, şunu bilin ki Allah, tüm yüceliklerin, tüm hikmetlerin sahibidir.

Hud sur. 1; Elif, Lâm, Râ. Hakîm ve Habîr olandan bir kitaptır ki bu, ayetleri önce muhkem kılınmış( Sağlamlaştırılmış), sonra ayrıntılı hale getirilmiştir

Araf Sur. 174. ayet: Biz, ayetleri işte bu şekilde ayrıntılı kılıyoruz ki, hakka dönebilsinler.

Araf Suresi 52. Yemin olsun ki, biz onlara, ilme uygun biçimde, ayrıntılı kıldığımız bir Kitap getirdik. İnanan bir topluluk için bir kılavuz, bir rahmettir o.

Nisa Suresi 174. ayet; Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, her şeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik. 175. ayet; Allah`a inanıp O`na sarılanları O, kendisinden bir rahmetin ve lütfun içine sokacak ve onları kendisine ulaşan dosdoğru bir yola kılavuzlayacaktır.

Şimdi, Yaratıcı Kuranı kolaylaştırdım diyorsa,anlayasınız diye örneklendirdim diyorsa,çeşitli şekillerde anlattım vsvs diyorsa ,hala kul uydurmalarını din diye mi yaşayacağız yoksa ,Kitabımızı önümüze alıp Allah bize ne demiş diye öğrenmeye ve uymaya mı çalışacağız??

Dua ile...
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Sn La79,
Adem'e secde etme emri verdi dediniz doğru anladı isem, kaynağı nedir diye sorabilir miyim lütfen? Teşekkürler
 

la79

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
160
Tepkime puanı
18
Sn La79,
Adem'e secde etme emri verdi dediniz doğru anladı isem, kaynağı nedir diye sorabilir miyim lütfen? Teşekkürler
Sayın gümüş öncelikle böyle güzel bi konuyu açtığınız ve değerli bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim aslında bu foruma kayıt olmamada vesile oldunuz google arama motorunda hallacın savunması ararken bir anda kendimi forumun içinde buldum:) neyse konuyu dağıtmadan sadede geleyim,,sizin için ne kadar geçerli olacaktır bilmiyorum ama allahın 2 emir verdiğini kendi aklımdan mantık yürüterek buldum yani size verebileceğim bir internet sitesi linki yok,
bu sonuca nasıl vardığıma gelince diğer bütün taşların yerli yerine oturabilmesi için allahın 2 emir vermiş olması gerek ve bu emirler özellikle iblise verilmiş değil,ortaya söylenmiş ve iblis,melek ve adem payına düşeni çıkarıp almıştır,, iblis ve melek boyutundaki insan bu emirlerden sadece birini okuyabilir her iki emri okuyabilmesi için adem boyutuna geçmesi gerekir dolayısıyla kuranın özellikle iblis ve melek boyutundaki insanlara seslendiğini düşünüyorum ve tabi olarakta bu emir ''secde et'' şeklinde tezahür edecekti ,,dikkat edersen ''secde et'' emri iki manaya gelebiliyor ilki kendi görünen manası ikincisi görünmeyen manası ki bu ''secde etme'' manasıdır ve iblis ''secde et'' emrinden ''secde etme'' manasını kendine göre doğru ve haklı gerekçelerle ve mantık bütünlüğü içinde elde etmiştir(secde et emrinin allahın bir sınaması olduğunu bu emirle aslında istenilenin tam tersi olduğunu,, kendisinin allahtan ayrı olmadığını(tenzih)ve ateşten yaratıldığı için her halükarda ateşe döneceğini(teşbih),,gibi),,
demem şudur ki kurandaki secde et emri secde etme şeklindede olabilirdi ve yine değişen birşey olmazdı iblis ve melek sadece saflarını değiştirirlerdi ama kusurlu(eksik) varlıklar olarak varlıklarını devam ettirirlerdi
dolayısıyla kurandaki ''secde et'' emrinden birbirinin zıddı iki mana elde edilebilir ve her iki manayı destekleyen delil ve argümanlar aynı etki ve kuvvetle birbirlerinin karşısına dikilebilir işte adem boyutundaki insan bu iki kuvveti kendi bünyesinde birleştirerek yeni üstün bir kuvvet meydana getirirki bu Allahın tevhid ilmidir,,,,,,konunun daha iyi anlaşılması için özetleme babında,,,,::: Allah iki emir verir:1-secde et,,2-secde etme
meleğin gücü ve yeteneği ilk emri okumaya yeter,, iblisin gücü ve yeteneği 2 emri okumaya yeter ,,,adem in gücü ve yeteneği her iki emride okumaya yeter fakat daha sonra bu gücü ve yeteneğini kaybedip cennetten kovulup yeryüzüne dönerek melek ve iblis boyutuna döner,tekrar cennete dönebilmesi için bu iki kuvveti birleştirmesi zaruridir,,,saygılarımla
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
"...sizin için ne kadar geçerli olacaktır bilmiyorum ama allahın 2 emir verdiğini kendi aklımdan mantık yürüterek buldum yani size verebileceğim bir internet sitesi linki yok," demişsiniz ya...

Filmlerdeki her sözü Allah'a ya da ilahiyata bağlayan mollalar gibi konuşmak istemem ama, Kur'an da İbrahim peygamberin de kendi mantık / muhakeme yeteneğini kullanarak Allah'a ulaştığı anlatılıyor.

Tenzih, teşbih ve tevhid üzerine biraz daha okumam gerekiyor ki devam edebileyim. Aklımda biliyorum ama kelimelere nasıl dökebilirim onu şimdi bilmiyorum, ama artık buralı olduğunuza göre bu konuda ileride tekrar konuşabiliriz umarım.

Ve hoşgeldiniz ;)
 

can-dan

Kayıtlı Üye
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
310
Tepkime puanı
66
Konum
İZMİR
Sevgili gümüs İbrahim peygamber okuyunca da göreceğiniz gibi kendisi muhtaç olanın Yaratıcı olamayacağı konusunda muhakeme yürütmüştür.Ancak l79 kardeşimiz,Allah biz herşeyi apaçık yazdık derken bile,secde et dedim etmedi derken bile,kendiliğinden varsayarak Allah 2 emir verdi şeytan secde etme emrini tuttu diyor.
Secde tme emrini Allah vermiş olsaydı,şeytan Allahın emrine karşı çıkmamış olacaktı .Dolayısıyla da ALlah şeytanı cexzalandırmayacaktı...

Lütfen kendiliğimizden ayetler uydurmadan önce Kitabımızı en doğru şekilde öğrenmeyeb çalışalım .Greceksinizgerçekten de her şey apaçıkortada duruyor

Sevgi ve dua ile...
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Sevgili gümüs İbrahim peygamber okuyunca da göreceğiniz gibi kendisi muhtaç olanın Yaratıcı olamayacağı konusunda muhakeme yürütmüştür.Ancak l79 kardeşimiz,Allah biz herşeyi apaçık yazdık derken bile,secde et dedim etmedi derken bile,kendiliğinden varsayarak Allah 2 emir verdi şeytan secde etme emrini tuttu diyor.
Secde tme emrini Allah vermiş olsaydı,şeytan Allahın emrine karşı çıkmamış olacaktı .Dolayısıyla da ALlah şeytanı cexzalandırmayacaktı...

Lütfen kendiliğimizden ayetler uydurmadan önce Kitabımızı en doğru şekilde öğrenmeyeb çalışalım .Greceksinizgerçekten de her şey apaçıkortada duruyor

Sevgi ve dua ile...

????

Ben mi ayet uyduruyorum ? Adres ben isem hangi cümleme dayanarak ayet uydurduğumu iddia ettiğinizi de detayla açıklar mısınız lütfen ?
 

KaraKuzGuN

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Ağu 2011
Mesajlar
75
Tepkime puanı
10
Konum
Anonim
İş
Ä°ÅŸsiz.. Aylak.. Vs.
@can-dan
Öyle devrik cümleler kuruyorsun ki, anlamak için 3 kere okumam gerekiyor, lütfen şu yazılarınızı daha anlaşılır yazın.
 

la79

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
160
Tepkime puanı
18
Sevgili gümüs İbrahim peygamber okuyunca da göreceğiniz gibi kendisi muhtaç olanın Yaratıcı olamayacağı konusunda muhakeme yürütmüştür.Ancak l79 kardeşimiz,Allah biz herşeyi apaçık yazdık derken bile,secde et dedim etmedi derken bile,kendiliğinden varsayarak Allah 2 emir verdi şeytan secde etme emrini tuttu diyor.
Secde tme emrini Allah vermiş olsaydı,şeytan Allahın emrine karşı çıkmamış olacaktı .Dolayısıyla da ALlah şeytanı cexzalandırmayacaktı...

Lütfen kendiliğimizden ayetler uydurmadan önce Kitabımızı en doğru şekilde öğrenmeyeb çalışalım .Greceksinizgerçekten de her şey apaçıkortada duruyor

Sevgi ve dua ile...
Sevgili kardeşim ,,Allah secde et emrini vermiştir bu doğru fakat sizin anlayamadığınız yada anlamak istemediğiniz bu emrin birbirine zıt iki manaya geldiğidir,,yani secde et emrinden bir kendi manası birde gizli olan (secde etme manası)hasıl olur,,bakın tekrar altını çiziyorum,,''secde et'' emrinin ''secde etme'' manasıda vardır,,
ve bu mana gizlidir,,
yani secde et=secde et,,(secde etme),,
iblisin delil ve argümanları bu gizli manayı oluşturmakta ve desteklemekte,,
nedir bunlar ??
1-tenzih,,
2-teşbih,,
not:(hallacın savunmasını okuyun bi zahmet)
Eğer iblis %100 suçlu olsaydı bu delil ve argümanları oluşturamazdı ve işte o zaman mutlak bir ceza alırdı,
ama şu halde iblisin mutlak bir şekilde cezalandırılacağını söyleyemeyiz
çünkü delil ve argümanları var,,
ama kusurlu(eksik)bir varlık olduğunu söyleyebiliriz,yani kısmen cezalandırılıp affedilebilirde,, melekler de aynı şekilde ,onlarda iblisle aynı konum ve seviyede
,,kurandaki ''secde et'' emri ve emri destekleyen delil ve argümanları secde etmeyen iblise hitap eder ,gizli manası olan (secde etme) ise meleklere hitap eder,,,
eğer iblis secde etseydi melekler secde etmeyecekti ,burada iblis ve melek kavramları birer figür kendilerine biçilmiş rolü yerine getirmeye programlanmış birer elçi,,siz iblisi allahın dışında allahtan ayrı ve ona karşı savaş veren bir varlık olarak görürseniz yazdıklarımdan hiçbirşey anlayamazsınız,,,
kısa bir özetle toparlayacak olursak,
Allah secde et emrini verir ve bu emrin birbirine zıt iki manası olduğundan ,,
Allah iki emir vermiş sayılır
1-Secde et
2-Secde etme,,
bu TEVHİD ilmiyle ilgilidir yani Allah TEVHİD ilmiyle secde et emrinin=secde etme manasına geldiğini bilmektedir oysa iblis ve melek bu ilme sahip olmadığı için 1 emrin 2 manasını aralarında paylaşır,,melekler SECDE EDER,
iblis SECDE ETMEZ,,
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Sayin la79 paylasiminizi okudum ve bir sorum olacak, Peki melekler neye ve nicin secde etti ? Ve Seytan'in secde etmeme kararinin asil sebebi neydi ?
 

la79

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
160
Tepkime puanı
18
Sayin la79 paylasiminizi okudum ve bir sorumolacak, Peki melekler neye ve nicin secde etti ? Ve seytanin secde etmeme kararinin asil sebebi neydi ?
Sevgili kardeşim melekler tabiki Adem'e secde etti sebebide, Allah onların secde etmesini istedi ve Şeytanın secde etmemesini de Allah istedi,,şimdi sen soracaksın Allah meleklerden secde etmelerini istemişken neden Iblisten tam tersini secde etmemesini istesin,,:),,biliyor ve eminimki cevabını bulabilirsin,,saygılarımla
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
sevgili kardeşim melekler tabiki ademe secde etti sebebide Çünkü Allah onların secde etmesini istedi ve Şeytanın secde etmemesini de Allah istedi,,şimdi sen soracaksın Allah meleklerden secde etmelerini istemişken neden iblisten tam tersini secde etmemesini istesin,,:),,biliyor ve eminimki cevabını bulabilirsin,,saygılarımla

:) Yok hayir öyle bir soru sormayacagim, zira durumun bilincindeyim, ancak degerli kardesim cok önemli bir sey var.
Secde emri ne zaman geliyor ? Ruh nef edildikten sonra..Mesela Adem'den ziyade ruh tur.
Ayrica orada paylasilamayan bir halifelik durumu var ve Ademi yücelten ögretilmis olan Isimler (Esma)...
Seytan'in akibetini tartisacak degilim sahibi bilir.
Ama secde durumunda.Seytan ve ask kavramlarini ayni solukta telafuz etmek cok enteresan geldi, bunu ortaya sermek adina, olayin ayrintisina inmek lazim, Ruh Halife Esma...
Bunlari anmadan anlatmadan, seytan niye secde etmemis,melekler niye Ademe secde etmis anlasilmazki..
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Değerli arkadaşlar,
Saatlerdir neten okuyorum,
Şöyle bir şey buldum;
"
Tevhit, Kuran’da Allah’ın sonsuzdaki birliği olarak anlatılır. Tasavvufta tevhit, üç makamda anlatılır. İnsanın tevhide ulaşması hiç kolay değildir. İlk makam tevhid-i ef’aldir. Yani fiiller tevhididir. Ki bu makamdaki en üst derece, şaşıracaksınız ama şeytana aittir. Şeytan bile bizlerden üstün olduğunu böyle göstermiştir. Çünkü fiil, tevhidi yapanın ve yaptıranın Allah olduğu idrak etmek demektir. Öyle ya şeytan öyle demedi mi? “Ben niçin Adem’e secde edeyim. Eğer isteseydin sen bana secde ettirirdin. İşte bu makamda kalmak, şeytani bir eksiklik olur.”


Yazının devamı var ama tevhid-i efal makamının şeytana ait olduğuna / olmadığına dair henüz ileri bir yazı bulamadım. Eklemek arzu edenler lütfen buyursunlar
 

AJA

Elit Üye
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
3,097
Tepkime puanı
548
sevgili kardeşim melekler tabiki ademe secde etti sebebide Çünkü Allah onların secde etmesini istedi ve Şeytanın secde etmemesini de Allah istedi,,şimdi sen soracaksın Allah meleklerden secde etmelerini istemişken neden iblisten tam tersini secde etmemesini istesin,,:),,biliyor ve eminimki cevabını bulabilirsin,,saygılarımla

Bu iki farklı anIamı bu ince detayı nasıI çıkarttınız yada hangi biIgiIer ( kaynak) dahiIinde bunu ifade ediyorsunuz merak ettim.
Sayın Ia79 eger dediginiz gibi oIsaydı secde et yada etme durumu ayetIerde geçerdi açık açık.Kuran herkesin düz bir mantıkla biIe okudugundan anIaşıIıcak bir diIde yazıImıştır.
-Ben Ademi çamurdan yarattım ve ruhumdan üfIedim o haIde secde edin dedi.Burda tüm meleklere söyIendi bu.Şeytanın orda bir reddi var zaten ben ateşten yaratıIdım üstünüm diye.Sizin dediginiz gibi oIsaydı eger ne red nede cennetten kovuIma oImazdı.Şeytan biz insanIar için direk oIarak seçiImiş sınanmak için gönderiImiş bir melekten öte geçmezdi...Ama bu böyIe degiI.En azından şahsi fikrim.

HuzurIa..
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Değerli arkadaşlar,
Saatlerdir neten okuyorum,
Şöyle bir şey buldum;
"
Tevhit, Kuran’da Allah’ın sonsuzdaki birliği olarak anlatılır. Tasavvufta tevhit, üç makamda anlatılır. İnsanın tevhide ulaşması hiç kolay değildir. İlk makam tevhid-i ef’aldir. Yani fiiller tevhididir. Ki bu makamdaki en üst derece, şaşıracaksınız ama şeytana aittir. Şeytan bile bizlerden üstün olduğunu böyle göstermiştir. Çünkü fiil, tevhidi yapanın ve yaptıranın Allah olduğu idrak etmek demektir. Öyle ya şeytan öyle demedi mi? “Ben niçin Adem’e secde edeyim. Eğer isteseydin sen bana secde ettirirdin. İşte bu makamda kalmak, şeytani bir eksiklik olur.”


Yazının devamı var ama tevhid-i efal makamının şeytana ait olduğuna / olmadığına dair henüz ileri bir yazı bulamadım. Eklemek arzu edenler lütfen buyursunlar

Sayin gümüs;
Sizin bahsettiginiz Tehvid-i Efal bir insan ancak Mutmaine makamindan sonra yasayabilir. Mutmaine makami ise Kur'an da Cennet ile müjdelenen bir makamdir.Insan nefsinin 4.makami velayete adim atildigi makam.
3 yakin hallerinden ikincisidir (aynel yakin) Bu makamlara gelmek asla basit seyler degildir. Kamili Mürsidi olmayan icin hayaldir ancak.
Bu makama fena makamlari derler, velilerin makamidir.
Simdi internette yaziyor diye bu makama varamamis insanlara seytani bir eksegi var demek ne kadar guzel ?
Tek mesele zaten dinimizi internetten ögreniyor olmamiz, oysa Kur'an dir tek ölcü...Kur'an ne demis seytan icin asil olan budur,yoksa internete kalirsa seytan tapilacak bir varlik olduguna dair yazilarda bulabiliriz..
syg...
 

AkuJuk

Banlı Kullanıcı
Katılım
15 Tem 2011
Mesajlar
198
Tepkime puanı
27
Konum
Kâinat
Düşüncenize saygı duyarım. Sayın gümüş'ün yazdığını şu şekilde görüyorum.
Şeytan hiçbir din ve mezhepte bazı dinler bknz.satanizm vs önder gibi görülebiliyor.Ancak hristiyanlık musevilik, islamiyet gibi birçok dinde şeytan iyi bir varlık değildir.

Bu gibi yazıların türemesininde nedeni şudur:insanlar buldukları açıktan kötü olana bir kapı bırakmak istiyorlar ki şeytanı iyi gösterebilmek onunla beraber azmettireceği kötülüğe karşı direnişi veya düşünceleri yok etmek amacıyla. Şeytanın iyi tarafı varsa eğer şeytan o kadarda kötü olamaz demektir bu. haliyle bu düşünce insana yerleşirse devamında gelişerek insanların şeytanın emirlerini ve azmettirdiklerini benimseyebileceği iyi ve hoş, özgürlükçü görebileceği sonucunu getirir. Bu gibi yazıların gerçeklik payı yoktur bana göre.Şeytan hiçbir şekilde iyi değildir. :)
 

la79

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
160
Tepkime puanı
18
Bu iki farklı anIamı bu ince detayı nasıI çıkarttınız yada hangi biIgiIer ( kaynak) dahiIinde bunu ifade ediyorsunuz merak ettim.
Sayın Ia79 eger dediginiz gibi oIsaydı secde et yada etme durumu ayetIerde geçerdi açık açık.Kuran herkesin düz bir mantıkla biIe okudugundan anIaşıIıcak bir diIde yazıImıştır.
-Ben Ademi çamurdan yarattım ve ruhumdan üfIedim o haIde secde edin dedi.Burda tüm meleklere söyIendi bu.Şeytanın orda bir reddi var zaten ben ateşten yaratıIdım üstünüm diye.Sizin dediginiz gibi oIsaydı eger ne red nede cennetten kovuIma oImazdı.Şeytan biz insanIar için direk oIarak seçiImiş sınanmak için gönderiImiş bir melekten öte geçmezdi...Ama bu böyIe degiI.En azından şahsi fikrim.

HuzurIa..
size basit bir soru soracağım,,eğer iblis ademe secde etseydi ki önceden meleklerde secde etmiş olduğuna göre ademe secde etmeyen kalmayacaktı peki bu durumda kötülük makamını kim temsil edecekti ve kesret(çokluk)alemi bu durumda tecelli edermiydi,,adem cennetten kovulup yeryüzüne gönderilirmiydi?
melekler secde ettiler çünkü emri olduğu gibi apaçık okudular çünkü onlar allah ne derse yapmaya programlanmış esmadandı,,iblis secde etmedi çünkü o bu emrin bir sınav olduğunu ve secde et emrinden istenilenin tam tersi olduğunu kendi argümanlarıyla ortaya koydu,,
ve o cennetten kovulacağını bile bile secde etmedi,,çünkü o bunu bir ceza olarak görmüyor ve bu yolun sonunda allaha kavuşacağına inanıyordu,,
Melek bu dünyada iyi şeyleri gösterir,iblis ise kötü işleri gösterir,,
peki kötülüğün ne olduğunu bilmeyenler iyiliğin ne olduğunu bulabilirler mi?
iblis ondan faydalanmasını bilenler için çok iyi bir rehber de olabilir ama altını çiziyorum ondan faydalanmasını bilenler için ,,hiç kimse iblisle haşır neşir olmadan allahın sevgili kulu olamaz ,,bu da en azından benim şahsi fikrim
 

la79

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
160
Tepkime puanı
18
Bir gece Musa (a.s), Tûr’a gidiyordu. iblîs, Musa’nın (a.s) yanına çıkageldi. Musa (a.s), o mel’una,
“Neden Âdem’e (a.s) secde etmedin ki?” dedi. İblîs, ona,
“Ey Allah huzuruna kabul edilmiş kimse! Ben sebepsiz yere Allah’ın kudretinden sürgün edildim. Eğer secde edebilseydim ben de senin gibi Allah’ın kelimi (konuşan ağzı) olurdum. Fakat yüce Allah böyle diledi. Niye eğri söyleyeyim? Doğru bir düzen zuhur etmedi bu işte” dedi.
Musa (a.s) ona dedi ki:
“Ey yollara düşmüş, bukağılara müptelâ olmuş kişi! Hiç Allah’ı anar mısın?”
iblis dedi ki:
“Benim gibi şefkatli bir âşık, O’nu bir an bile unutabilir mi? Bilirim ki O’nun gönlünde bana karşı bir zerrecik kin bile yok. Gönlümde O’na karşı sevgi beslemem de ne yaparım?…”

Allah secde emrini verdiğinde ,Meleklerin önünde iki yol vardı ya secde edeceklerdi yada etmeyeceklerdi ama melekler itaat kökenli esmadan ve hür iradeden yoksun olduğu için bu emir 1000 kere de verilse her seferinde melekler secde edecek iblis secde etmeyecekti,,hem meleklerin hemde iblisin önünde tek seçenek vardı,,,
önemli olduğunu düşündüğüm altı çizilmesi gereken nokta,,
Allah secde et emrini verdikten sonra ÖNCE melekler secde eder işte tam bu noktadan sonra İblis istesede secde edemez çünkü o işi melekler yerine getirmiştir ve iblise geriye tek bir çıkış yolu kalmıştır SECDE ETMEMEK ,,ve, o ,çaresiz bu görevini yerine getirmiştir,
Sonuç olarak hem meleğin hemde iblisin önünde birer yol vardı ve her ikiside Allahın onlara biçtiği bu yollardan çaresizce geçmek zorundaydılar,,
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Sayin gümüs;
Sizin bahsettiginiz Tehvid-i Efal bir insan ancak Mutmaine makamindan sonra yasayabilir. Mutmaine makami ise Kur'an da cennet ile müjdelenen bir makamdir.Insan nefsinin 4.makami vellayete adim atildigi makam.
3 yakin hallerinden ikincisidir (aynel yakin) Bu makamlara gelmek asla basit seyler degildir. Kamili mürsidi olmayan icin hayaldir ancak.
Bu makama fenamakamlari derler, velilerin makamidir.
Simdi internette yaziyor diye bu makama varamamis insanlara seytani bir eksegi var demek ne kadar guzel ?
Tek mesele zaten dinimizi internetten ögreniyor olmamiz, oysa Kur'an dir tek ölcü...Kur'an ne demis seytan icin asil olan budur,yoksa internete kalirsa seytan tapilacak bir varlik olduguna dair yazilarda bulabiliriz..
syg...

Söylemezsem olmayacak :(

Yargılamada aceleci olduğunuzu düşünmeye başladım sayın La Edri ;)

Hayır sandığınız gibi bir iddiam yok aksine eğer alıntıladığınız yazımın son 2 satırına dikkat etmiş olsa idiniz öyle olduğu ya da olmadığına dair bir şey bulamadım bilen varsa lütfen yazsın demiştim. Diğer yandan alıntıladığım paragraf uzunca bir yazının kısa bir kesiti, devamını okumadan yazarını itham etmek de bence doğru değil.


Diğer taraftan özellikle altını çizmek istediğim bir detay var, bu yazışırken ki anlaşmazlıklarımızın temelini oluşturan etmenlerden birisi diye düşünüyorum.

Zaman...

Ben geçmiş zamanda ki şeytan dan bahsediyorum, siz bugün ki zamanda ki şeytandan bahsediyorsunuz.

Ben kovulmadan evvel ki şeytandan bahsediyorum, siz kovulduktan sonra ki şeytandan.

Kovulmasını ayıraç olarak alırsak

Şeytan nereden kovuldu diye soralım evvela

Kim tarafından kovuldu * diye devam edelim

Ve hangi kelimelerle kovuldu diye ilerleyelim.

Araf 13, Muhammed esed tercümesine göre

(Allah): Madem öyle, haydi in o bulunduğun (konum)dan; çünkü orada (o bulunduğun konumda) büyüklük taslaman yakışık almaz! Çık git artık; gerçekten, aşağılanmış kimselerden oldun sen!

"Kelimelerin ve terminolojinin çoğu arapçadan olduğu için hangisi hangisin karşılığı ben bilmekte zorluk çekiyorum ve her bir kelime için bazen saatlerce tarama yapıyorum doğru anlamı bulmak adına. Bu akşam zaman bağlantı sıkıntım var, hoş görün."

Şu aşamada Kamili insan ya da Tevhid-Efal kelimeleri ve ya Mutmaine kelimeleri diğer karşılaştığım çok kelime bana tabir-i caizse çince gibi geliyor sadece ifade edilişlerinden önemli makamlar olduğunu kavrayabiliyorum. O nedenlerle benzer hallerde zaman isterim ki ona uygun yanıtı verebileyim ama bugün zaman çok yok.


O nedenle yukarıdaki kelimeler karşılığı mıdır değildir yorumunda çekimser kalmakla beraber ayetten şeytanın bir vakitler cennette makam sahibi bir yaratılmış olduğunu anladığımı söyleyebiliyorum. Ancak yine alıntıladığınız mesajıma dönerek , o makamın derecesi söylenen midir * değil midir? kısmını tekrarlıyor ve ilaveten bu değilse neydi diye yineliyorum.

Sn AkuJuk

Hayır, yanlış anlamışsınız. Şeytanı ve kovulma nedenini anlamadan kendimizi iyiye götüremeyiz demeye çalışıyorum.
 

can-dan

Kayıtlı Üye
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
310
Tepkime puanı
66
Konum
İZMİR
Sevgili gümüş,la79 dan alıntı yaparak yazmışsınız,ben de oradan yola çıkmıştım .Sn.la79 a cevaben yazacağım yerde size cevaben gibi olmuş.Yanlışımdan dolayı çok çok özür diliyorum .Kusurumu bağışlayın lütfen .

Sevgiyle kalın...
 
Üst