Arkadaşlar inanın bu sitedeki yazıları beğenerek okuyorum. Ama en çok merak ettiğim şey ise gerçekten bu sorudur. Evrende bizim bilmediğimiz insan şeklinde canlılar var mıdır? Beni aydınlatırsanız gerçekten sevinirim. Kur'an'ın Türkçe mealini okudum ancak bir şey anlayamadım. Şimdiden teşekkürler.
İnsan formundaki diğer yaratılmışlar için bilmiyorum ama 2 hafta önce Yaşar Nuri hocanın bir programa tesadüf etmiştim ve şimdi unuttum hangi ayet, onunla var ve bu ayete göre biz hepsinden üstün değiliz, üstün olduklarımız var, olmadıklarımız da var demişti.
Kur'an mealine göre sorduğunuz için, yine insan formunda başka canlılara yanıt bilmiyorum ama muhtelif ayetlerle başka evrenler ve
şuur sahibi yaratılmıslar olduğu inancı yaygındır ve bazı ayetler de bu şuur kelimesi geçer de..Fakat antitezi de var, her iki yorum için de örnek vereyim.
Mesela ;
Zümer 68
Ve sur üflenmiştir de Göklerde kim var, Yerde kim varsa çarpılıp yıkılmıştır, ancak Allahın dilediği müstesnâ, sonra ona bir daha üflenmiştir, bu kerre de hep onlar kalmışlar bakıyorlardır
Ayeti ve benzerleri bizden başka da şuur sahibi yaratılmıslar olduğuna işaret eder (yorumu benimseyene göre )
Burada parantez açıyorum : Melekler için irade sahibi değil denir ve gökler hanesindekilerin de melekler olduğu düşüncesi de vardır. Göklerdeki kimler kimdirler bilmiyorum, yorumum kimler kısmına değil ama yukarıda okudum ve anlamadım demişsiniz,mana çıkaranlar okurken bu gibi nüansları da başka şeyler gibi dikkate alırlar kendi yorumlarını geliştirirlerken, onu söylemeye çalışıyorum. Bu halde diler melekler arasında da ayıklama olacak mı diye yönlendirisiniz düşünce akışını diler başka evrenler var diye ya da diler gökten kastedilen kuşlardır dersiniz, vb. Bu kişiden kişiye değişir, doğrusunu Allah bilir.
Antitezi demiştim:
Ali İmran-33. Gerçekten Allah, Adem’i, Nuh’u, İbrahim soyunu ve İmran soyunu âlemler üzerine seçkin kıldı
Bu ayete mesela bakıp, hayır kastedilen diğer alemler değil, soyun soya üstünlüğü veya seçkinliği yorumu da vardır , benimseyenlerce kabul görür ama islami inanca göre hepimizin Hz Adem 'den geldiğimizi hesaplarsak sonrasında ayrılan kollardan direkt gelmedikse de kök bağımız Hz Adem ile olduğu için nihayetinde insan olarak birbirimize karşı bu anlamda soy üstünlüğümüzün olmadığı sonucuna gideriz. Diğer alemlere seçkin kıldı ayeti ile insan topluluklarından birisini diğerine seçkin kıldı dersek bu da islami açıdan hepimizin Hz Adem'den gelen kök bağını inkar etmemiz olur.
Ne kadar yansıtmak istemesem de ister istemez satırlarda kendimi yansıtıyorum, bunun için özür dilerim çünkü özellikle söz konusu inanışlar ise belirgin ya da belirsiz yönlendirme yapmaktan çekinirim, ama beni satırlarımdan ayıklarsanız okurken , meali tekrar okuduğunuzda halihazırda gördüğünüzü pekiştirecek veya yeni perspektifler açabilecek anlamlar bulabilir, seçtiğiniz yönde ilerlersiniz.