Bu soruda bir mantık hatası olduğunu düşünüyorum. Bizim müdahale ettiğimiz gelecek ve saf gelecek diye bir ayrım yapılamaz. Şöyle ki; eğer ben, dün bir kitap alsaydım, şu an bir kitaba sahip olurdum ve dün de benim geleceğim, bir kitap sahibi olmak olurdu. Eğer almasaydım, dün benim geleceğim kitaba sahip olmamak olurdu. Müdahaleyi eden benim, iki farklı olay gerçekleşti. Demek ki iki seçenekten birisini seçtiğimde, diğeri benim geleceğim olmamış olacak. Birisi gelecek olurken, diğeri "gelmeyecek" olacak. Zaten gelecek demek, gelecek demektir. Gelmeyecek şeye gelecek diyemezsin. Bu kader tartışmasındaki açıklamaya benziyor. Ben yolumu çizerim ancak varacağın yer bellidir gibi.
Kehanet dediğimiz olgu, geleceği bilmektir. Alternatif yollar dediğiniz şeyde, eğer 12 ihtimalden birisini bir kahin öngörüyor ise ve bu gerçekleşiyorsa, bu gerçek bir kehanettir. Eğer gerçekleşmiyorsa, bu bir kehanet değildir, bir tahmindir. Durugörüde de aynı şey vardır. Eğer siz 1 saat sonra binanızın yandığını görüyorsanız, ve bu gerçekten durugörüyse ne yaparsanız yangın çıkacaktır. Eğer çıkmazsa durugörü değil bir illüzyondur. Zaten bir kahin kehanet tahmini yapar. Olay gerçekleşirse kehaneti doğru çıktı deriz.