dynamic apnea
Kayıtlı Üye
- Katılım
- 25 Haz 2008
- Mesajlar
- 2,596
- Tepkime puanı
- 169
- Konum
- somewhere outthere
- İş
- dış ticaret uzmanı
Birçok evli insanın zamanla yaşadıgı karşılaştıgı durumlardandır.. Sinirli ve kızgın oldugu anlarda bir anlık duygu hareketi ile eşine talak uygular, 3 kere boşol kelimesini kullanır ve nikahın düşmesini belirler.. Peki bunu gerçekten sinir anında yada sarhoş iken vs söyledik, bu durum ne olacak? Yada aklı başında mantıklı bir durumda bu talak gerçekleştirildi ne yapmamız lazım..
Arkadaşlar biliyorsunuz İslam dininde inanılmaz bir bilgi karmaşası yaşanmaktadır, bunun sebebi Kuran senedlerine dayanmadan kişilerin aklı ile verdigi fetvalardır.. Ayrıca sonradan uydurulan Hadisler, ve sahabe görüşleri bunların sebebidir..
Arkadaşlar Boşama hakkı KURAN'da erkek kişi için 2 kez olmak üzere bildirilmiştir.. Bakara 229.ayet
O boşama iki keredir. Ondan sonrası, ya iyilikle tutmak veya güzellikle salmaktır. Onlara verdiklerinizden bir şey almanız da size helal olmaz. Erkek ve kadın Allah'ın yükümlü kıldığı görevleri yerine getiremeyeceklerinden korkarlarsa o başka. Eğer siz de bunların Allah'ın verdiği yükümlülükleri doğru dürüst yerine getiremeyeceklerinden korkarsanız, kadının ayrılmak için hakkından vazgeçmesinde artık ikisine de günah yoktur. Bunlar, işte Allah'ın belirlediği sınırlardır. Sakın bunları aşmayın! Her kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, işte onlar, zalimlerin ta kendileridir.
ayetine göre dinimiz bir kişiye iki kez boşama yetkisi vermiştir. Yani kişi ikinci boşamasından sonra da eşine dönerek evliliğini devam ettirebilir. Fakat üçüncü kez hanımını boşarsa, hanımı başka bir eşle evlenip onunla beraber olmadan ve yine evlenen bu kişiler tabii bir şekilde ayrılmadan ilk eşiyle evlenmesi helal değildir. Bununla dinimiz, erkek tarafından boşamanın kadına karşı bir silah olarak kullanılmasını engellemiş ve boşamanın ciddiyetine dikkat çekerek düşünüp taşınmadan rastgele yapılacak boşamaların önüne set çekmiştir. Buna göre kişi eğer hanımını boşadıktan sonra hata yaptığını anlar ve tekrar evliliğini sürdürmek isterse, yeniden evlilik kapısı açık bırakılmıştır. Aynı durumun ikinci kez daha tekrarına müsaade edilirken, artık üçüncü kez de talak vukua geldiğinde, bundan anlaşılır ki, bu evlilik devam etmeyecektir. Çünkü, evlilik için onca masrafa girmiş, hanımına mehrini vermiş, belki çocukları bulunan bir erkeğin, öyle kolay kolay boşama işine girişmesi düşünülemez.
Aslına bakarsak; İlmi Tebiyyenin bu konuda görüşleri Cumhurun görüşlerine biraz ters gibidir ancak sonuç olarak senedleri İlmi Tebiyyede Kuran'a yaslamıştır..
Yine Önemli bir kaide şudur; evlilik bir akid üzeredir şahidler gereklidir, boşanma konusnda bu geçerlidir.. Bunuda elbette Kuran'a göre söylüyorum,
Talak suresine baktıgımızda
“Ey Peygamber! Kadınları boşadığınızda iddetleri içinde boşayın ve iddeti sayın. Rabbiniz Allah’tan çekinin; onları evlerinden çıkarmayın. Onlar da çıkmasınlar; açık bir fuhuş yapmış olurlarsa başka. Bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Kim Allah’ın sınırlarını aşarsa kendine kötülük etmiş olur. Bilemezsin, belki Allah bunun ardından yeni bir durum ortaya çıkaracaktır.
Kadınlar sürelerinin sonuna geldiklerinde onları ya mâruf ile tutun veya mâruf ile ayırın. İçinizden güvenilir iki kişiyi şahit tutun; şahitliği Allah için yerine getirin. İşte bu size, içinizden Allah’a ve Ahiret gününe inanan kimseye verilen öğüttür. Kim Allah’tan çekinirse o, ona bir çıkış yolu açar.
Beklemediği yerden ona rızık verir. Kim Allah’a güvenirse o, ona yeter. Allah emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.” Altını çizdigim yerden herşeyi anlarsınız, boşama içinde şahid gereklidir..Bu sebeple eşiniz size talak uygularsa bu geçersizdir içiniz rahat olsun..
Arkadaşlar biliyorsunuz İslam dininde inanılmaz bir bilgi karmaşası yaşanmaktadır, bunun sebebi Kuran senedlerine dayanmadan kişilerin aklı ile verdigi fetvalardır.. Ayrıca sonradan uydurulan Hadisler, ve sahabe görüşleri bunların sebebidir..
Arkadaşlar Boşama hakkı KURAN'da erkek kişi için 2 kez olmak üzere bildirilmiştir.. Bakara 229.ayet
O boşama iki keredir. Ondan sonrası, ya iyilikle tutmak veya güzellikle salmaktır. Onlara verdiklerinizden bir şey almanız da size helal olmaz. Erkek ve kadın Allah'ın yükümlü kıldığı görevleri yerine getiremeyeceklerinden korkarlarsa o başka. Eğer siz de bunların Allah'ın verdiği yükümlülükleri doğru dürüst yerine getiremeyeceklerinden korkarsanız, kadının ayrılmak için hakkından vazgeçmesinde artık ikisine de günah yoktur. Bunlar, işte Allah'ın belirlediği sınırlardır. Sakın bunları aşmayın! Her kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, işte onlar, zalimlerin ta kendileridir.
ayetine göre dinimiz bir kişiye iki kez boşama yetkisi vermiştir. Yani kişi ikinci boşamasından sonra da eşine dönerek evliliğini devam ettirebilir. Fakat üçüncü kez hanımını boşarsa, hanımı başka bir eşle evlenip onunla beraber olmadan ve yine evlenen bu kişiler tabii bir şekilde ayrılmadan ilk eşiyle evlenmesi helal değildir. Bununla dinimiz, erkek tarafından boşamanın kadına karşı bir silah olarak kullanılmasını engellemiş ve boşamanın ciddiyetine dikkat çekerek düşünüp taşınmadan rastgele yapılacak boşamaların önüne set çekmiştir. Buna göre kişi eğer hanımını boşadıktan sonra hata yaptığını anlar ve tekrar evliliğini sürdürmek isterse, yeniden evlilik kapısı açık bırakılmıştır. Aynı durumun ikinci kez daha tekrarına müsaade edilirken, artık üçüncü kez de talak vukua geldiğinde, bundan anlaşılır ki, bu evlilik devam etmeyecektir. Çünkü, evlilik için onca masrafa girmiş, hanımına mehrini vermiş, belki çocukları bulunan bir erkeğin, öyle kolay kolay boşama işine girişmesi düşünülemez.
Aslına bakarsak; İlmi Tebiyyenin bu konuda görüşleri Cumhurun görüşlerine biraz ters gibidir ancak sonuç olarak senedleri İlmi Tebiyyede Kuran'a yaslamıştır..
Yine Önemli bir kaide şudur; evlilik bir akid üzeredir şahidler gereklidir, boşanma konusnda bu geçerlidir.. Bunuda elbette Kuran'a göre söylüyorum,
Talak suresine baktıgımızda
“Ey Peygamber! Kadınları boşadığınızda iddetleri içinde boşayın ve iddeti sayın. Rabbiniz Allah’tan çekinin; onları evlerinden çıkarmayın. Onlar da çıkmasınlar; açık bir fuhuş yapmış olurlarsa başka. Bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Kim Allah’ın sınırlarını aşarsa kendine kötülük etmiş olur. Bilemezsin, belki Allah bunun ardından yeni bir durum ortaya çıkaracaktır.
Kadınlar sürelerinin sonuna geldiklerinde onları ya mâruf ile tutun veya mâruf ile ayırın. İçinizden güvenilir iki kişiyi şahit tutun; şahitliği Allah için yerine getirin. İşte bu size, içinizden Allah’a ve Ahiret gününe inanan kimseye verilen öğüttür. Kim Allah’tan çekinirse o, ona bir çıkış yolu açar.
Beklemediği yerden ona rızık verir. Kim Allah’a güvenirse o, ona yeter. Allah emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.” Altını çizdigim yerden herşeyi anlarsınız, boşama içinde şahid gereklidir..Bu sebeple eşiniz size talak uygularsa bu geçersizdir içiniz rahat olsun..