Bayanlar savunmasız kaldıkları özel günlerinde dua okuyabilirler mi?

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Ama kadın özel durumunda namaz kılamaz diye bilgi öğretildi bize..ve buna güvenmek zorundayız..dediğim gibi ben İslam alimlerine hep güvendim..bu fetvaları ezbere veremezler ya..
 

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
Ama kadın özel durumunda namaz kılamaz diye bilgi öğretildi bize..ve buna güvenmek zorundayız..dediğim gibi ben İslam alimlerine hep güvendim..bu fetvaları ezbere veremezler ya..
Siz zorunda hissedebilirsiniz. Bu sizin inancınızdır. Kimse de karışmaz. Burada kişisel inançları tartışmıyoruz. Biz geneli konuşuyoruz.
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Kimse kirli bir şekilde Allah'ın huzuruna çıkmak istemez zaten, haksız mıyım?
 

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
Kimse kirli bir şekilde Allah'ın huzuruna çıkmak istemez zaten, haksız mıyım?
Bakın kişisel tercihler değil, genele dayatılan bir şey istiyorum. Eğer yazılacaksa kişisellik değil genel yazın. Ben genel yazdım. Ayrıca kirlilik nedir?
 

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Siz zorunda hissedebilirsiniz. Bu sizin inancınızdır. Kimse de karışmaz. Burada kişisel inançları tartışmıyoruz. Biz geneli konuşuyoruz.

Tamam kişisel yazdım ama benim gibi düşünen o kadar çok insan var ki..hem onların çoğunluğunun kültür düzeyi benim gibi düşük de değil..
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Diyanet? Bana Kuran'da yazanı getirin. ''Kadın özel döneminde namaz kılamaz'' diyen bir delil istiyorum. Aynı zamanda sure de okuyamaz diye bir delil isterim.

5/6 - Ey iman edenler! SALAT/Namaz için kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar
Ayetten çıkan sonuç şudur: Teyemmüm kolaylığıyla dahi olsa TAHİR olun Çünkü ayetin vurgusu aynen şudur: Allah size güzlük çıkarmak istemiyor AMA tahir olmanızı istiyor! işte işin can alıcı kısmı budur Ayrıca temiz olma/cünüplükten kurtulma/abdestli olma hali TAHİR kelimesi üzerine yüklenmiştir Diğer bir deyimle TAHİR OLMAK işin omurgasını teşkil eder Bakara 2/222 ayette yine, abdestli olunup olunmadığı veya (manevi anlamda) temiz olunup olunmadığı TAHİR kelimesi ile vurgulanmıştır Şimdi Bakara/222 ayete bakalım:


وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِين


2/222 Sana: kadınların aybaşı halini sorarlar De ki: O, bir rahatsızlıktır/ezadır Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve TAHİR Olana kadar/temizleninceye kadar, onlara yaklaşmayın Eğer TAHİR olurlar ise/temizlenirlerse, Allah'ın size emrettiği yerden onara gidin Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever


Sonuç olarak her iki ayette de, manevi temizliğin, TAHİR olma halinin = Temiz/abdestli olma anlamını KAPSADIĞINI gördük Bakara 2/222 ayette "TAHİR Olana kadar/temizleninceye kadar" vurgusundan anlıyoruz ki; kadınlar regl halinde iken TAHIR değildirler Dolayısı ile abdest almakla abdestli olamazlar Tâ ki, adet hali bitene kadar Abdest namazın bir ön şartı/emri olası dolayısı ile bir kadın adetli iken namaz kılamaz

Elbette ki; arapların cahiliye döneminde ve uydurma hadislerde kadınların adet dönemindeki döneminde çirkin yakıştırmaları o halde onları maddi olarak da "pis" görmelerini, ahtta yaptıkları yemeklerin bile yenmemesi gerektiği gibi saçmalıklar bizden uzaktır

Çünkü bu hal Allah vergisidir Zorunlu durumlarda domuzu yememizi, kanı dahi içmemizi söyleyen Allah, elbette bu dönemde kadının zorunlu/biyolojik nedenle namaz kılamamasından sorumlu tutmuyor ve bunun kazası (Ki Kur'anda normalde namazın kazası yok) gerekmiyor


ellerinizi yıkayın Ve başlarınızı , Ve ayaklarınızı topuklarınıza kadar mesh(edin) Cünüp (oldu) iseniz TAHARETLENİN Hasta/Rahatsız olduysanız, yada seferde/yolculukta iseniz, yada gaytadan gelmiş iseniz yada kadınlara dokunmuş iseniz, su bulamamış iseniz, hoş(na-hoşluk barındırmayan) bir saide (taş, toprak ve türevleri) ile teyemmüm edin Yüzlerinizi ve kollarınız dahil ellerinizi onunla mesh edin Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, velakin, sizi TAHİR kılmak ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamayı diliyor.

Alıntıdır.
Yeterli mi?
 

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
5/6 - Ey iman edenler! SALAT/Namaz için kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar
Ayetten çıkan sonuç şudur: Teyemmüm kolaylığıyla dahi olsa TAHİR olun Çünkü ayetin vurgusu aynen şudur: Allah size güzlük çıkarmak istemiyor AMA tahir olmanızı istiyor! işte işin can alıcı kısmı budur Ayrıca temiz olma/cünüplükten kurtulma/abdestli olma hali TAHİR kelimesi üzerine yüklenmiştir Diğer bir deyimle TAHİR OLMAK işin omurgasını teşkil eder Bakara 2/222 ayette yine, abdestli olunup olunmadığı veya (manevi anlamda) temiz olunup olunmadığı TAHİR kelimesi ile vurgulanmıştır Şimdi Bakara/222 ayete bakalım:


وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِين


2/222 Sana: kadınların aybaşı halini sorarlar De ki: O, bir rahatsızlıktır/ezadır Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve TAHİR Olana kadar/temizleninceye kadar, onlara yaklaşmayın Eğer TAHİR olurlar ise/temizlenirlerse, Allah'ın size emrettiği yerden onara gidin Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever


Sonuç olarak her iki ayette de, manevi temizliğin, TAHİR olma halinin = Temiz/abdestli olma anlamını KAPSADIĞINI gördük Bakara 2/222 ayette "TAHİR Olana kadar/temizleninceye kadar" vurgusundan anlıyoruz ki; kadınlar regl halinde iken TAHIR değildirler Dolayısı ile abdest almakla abdestli olamazlar Tâ ki, adet hali bitene kadar Abdest namazın bir ön şartı/emri olası dolayısı ile bir kadın adetli iken namaz kılamaz

Elbette ki; arapların cahiliye döneminde ve uydurma hadislerde kadınların adet dönemindeki döneminde çirkin yakıştırmaları o halde onları maddi olarak da "pis" görmelerini, ahtta yaptıkları yemeklerin bile yenmemesi gerektiği gibi saçmalıklar bizden uzaktır

Çünkü bu hal Allah vergisidir Zorunlu durumlarda domuzu yememizi, kanı dahi içmemizi söyleyen Allah, elbette bu dönemde kadının zorunlu/biyolojik nedenle namaz kılamamasından sorumlu tutmuyor ve bunun kazası (Ki Kur'anda normalde namazın kazası yok) gerekmiyor


ellerinizi yıkayın Ve başlarınızı , Ve ayaklarınızı topuklarınıza kadar mesh(edin) Cünüp (oldu) iseniz TAHARETLENİN Hasta/Rahatsız olduysanız, yada seferde/yolculukta iseniz, yada gaytadan gelmiş iseniz yada kadınlara dokunmuş iseniz, su bulamamış iseniz, hoş(na-hoşluk barındırmayan) bir saide (taş, toprak ve türevleri) ile teyemmüm edin Yüzlerinizi ve kollarınız dahil ellerinizi onunla mesh edin Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, velakin, sizi TAHİR kılmak ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamayı diliyor.

Alıntıdır.
Yeterli mi?
Yeterli değil. Çünkü yorum katıyorsunuz. Birinde temizlikten diğerinde cinsel yaklaşım kuralından yola çıkıp ikisini birlşetiriyorsunuz. Birincisi kadının özel dönemi bir pislik değildir, hastalık hiç değildir. ''Sıkıntılı Bir Dönem'' olarak tarif edilir. Onlara yaklaşılmasın denir cinsel anlamda.
Bana hala göstermediniz Allah bu dönemde yasaklamıştır diye. Kuran içindeki farklı yazıları alıp yorum katıp anlatmak bir şeyin delili değil.
Allah cinsellikten uzaklaştırdı diye başka şeylerden de uzaklaştırmadı.
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Siz cünup halde namaz kılabiliyorsanız mesele yok demektir, kul ile Allah arasına girmek haddimize değil. Ayrıca bunun cinsellik ile alakası yok, alıntıda hepsini birden kopyalamışım.
Yalnız çok kesin konuşuyorsun, bunu yapmayalım, ben Kurandan yazılı bir kaynak ile belirttim, lütfen kesinlik belirtmeyelim,aksi halde Yaradana şirk koşmuş oluruz.
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Namaz kılmak Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir Hz Peygamber (sas), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl" buyurmuştur Buhâri'deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl" (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109)

Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir Hz Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (sas) devrinde âdet görüyorduk Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64)

Adet döneminde kadın hiç bir şekilde namaz kılamaz Diğer yandan zikir çekebilir dua edebilir Bunlara bir mani yoktur Hatta özel günlerindeki bir bayanın kıbleye doğru oturarak zaman zaman tesbih çekmesi dua etmesi isabetli bir davranış olur böylelikle adet gördüğü günlerinde bu şekilde manen beslenmiş olur

Hayızlı ve nifaslı kadınların veya cünüplerin kunut vesaire gibi çeşitli duaları okumalarında, tesbih ve tehlil kelimelerini söylemelerinde ve Hazret-i Peygambere salât ve selâm getirmelerinde hiçbir mahzur yoktur Hayız ve nifaslı halde olanlar, Kur'an-ı Kerîm'i okuyamamakla beraber, onu dinleyebilirler.

Alıntıdır.
Nokta.
Peygamber Efendimizden haş'a daha iyi bilecek değiliz ya!
 

bendekiben

Elit Üye
Katılım
10 Eki 2011
Mesajlar
1,218
Tepkime puanı
199
Konum
Ankara
Aslında konumuz özel günlerde dua okunurmu sorusuydu namazı bahis konusu değildi ama şimdi konuyu başka bir şekilde ele almak istiyorum Kuranımızın indirildiğinde indirildiği yerin konuşma dili yani arapça olarak indirilmiş ve ordakiler kuranı okumadan kendi diliyle yani arapça bizim yaptığımız gibi mesela şeytanın şerrinden Allaha sığınırım dese bile bu kurandan bir alıntı şeklinde yorumlana bilir ve ordaki insanların hepsi arapça konuşuyor özel günlerindede bu şekilde davranan o ülke bayanları vardır muhakkak buda bayanlara o günlerinde dua etmenin haram olmadığının bir kanıtı bence
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Namaz icin abdest sarttir, abdesti nasil idrar bozar ise, regl ayni böyle bozar.
Idrara göre regl insanin elinde konrtol edilir bir olay degildir, süresi var gelir gider..
Bu sure icersinde kadin abdest alamiyor, ve yine bu yuzden namaz kilamiyor, Kaabe'yi tavaf edemiyor.

Oruc ise kadin bu dönemde cok hassas olabiliyor, vitamin demir ve sivi kaybi yasayabiliyor, hormonlarin duzensizliginden dolayi zaten bir sykintili dönemdir, bu halin üstüne birde aclik ve susuzluk eklendiginde bu kadina zulum olur.Allah ise zulum yapmaz,ona o halde iken izin veriyor tutmamasini istiyor.

Ve sunuda söylemeden gecemeyecegim.. Diyanet sunu dedi su hoca bunu dedi..
Din kulaktan kulaga yasanacak olay degildir. her türlü imkan verilmis arastirmak durumundayiz.
 

purplewind

Kayıtlı Üye
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
6
Tepkime puanı
3
Kimse kirli bir şekilde Allah'ın huzuruna çıkmak istemez zaten, haksız mıyım?

Kirli mi??? Kadını kirli yapan kendi kanı olabilir mi?
O döngüler olmasa kim dünyaya gelebilirdi acaba? Bir canlıyı bedeninde büyütmek ve dünyaya getirmek gibi kutsal bir görevin bahşedildiği kadını din denilen ataerkil yapı, yüzyıllardır nasıl karalayacağını bilemedi. Çok yazık çok.

İnsanın kirli temiz iyi kötü olarak sıfatlandırdığı şeyler eminim ki Allahın nazarında bambaşkadır çünkü o yaratandır.
 

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
Siz cünup halde namaz kılabiliyorsanız mesele yok demektir, kul ile Allah arasına girmek haddimize değil. Ayrıca bunun cinsellik ile alakası yok, alıntıda hepsini birden kopyalamışım.
Yalnız çok kesin konuşuyorsun, bunu yapmayalım, ben Kurandan yazılı bir kaynak ile belirttim, lütfen kesinlik belirtmeyelim,aksi halde Yaradana şirk koşmuş oluruz.

Namaz kılmak Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir Hz Peygamber (sas), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl" buyurmuştur Buhâri'deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl" (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109)

Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir Hz Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (sas) devrinde âdet görüyorduk Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64)

Adet döneminde kadın hiç bir şekilde namaz kılamaz Diğer yandan zikir çekebilir dua edebilir Bunlara bir mani yoktur Hatta özel günlerindeki bir bayanın kıbleye doğru oturarak zaman zaman tesbih çekmesi dua etmesi isabetli bir davranış olur böylelikle adet gördüğü günlerinde bu şekilde manen beslenmiş olur

Hayızlı ve nifaslı kadınların veya cünüplerin kunut vesaire gibi çeşitli duaları okumalarında, tesbih ve tehlil kelimelerini söylemelerinde ve Hazret-i Peygambere salât ve selâm getirmelerinde hiçbir mahzur yoktur Hayız ve nifaslı halde olanlar, Kur'an-ı Kerîm'i okuyamamakla beraber, onu dinleyebilirler.

Alıntıdır.
Nokta.
Peygamber Efendimizden haş'a daha iyi bilecek değiliz ya!

Peygamber sözlerini aktaranların sözlerine örnek verildi yukarıda. Onlar gerçekten peygamber sözleriyse ben Müslüman olmayı reddediyorum. Benim de annem ve kız kardeşim var. Ben onların aşağılanmasına karşıyım. Bu da benim noktam.
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Kirli mi??? Kadını kirli yapan kendi kanı olabilir mi?
O döngüler olmasa kim dünyaya gelebilirdi acaba? Bir canlıyı bedeninde büyütmek ve dünyaya getirmek gibi kutsal bir görevin bahşedildiği kadını din denilen ataerkil yapı, yüzyıllardır nasıl karalayacağını bilemedi. Çok yazık çok.

İnsanın kirli temiz iyi kötü olarak sıfatlandırdığı şeyler eminim ki Allahın nazarında bambaşkadır çünkü o yaratandır.

Olayı neden başka yere çekmeye çalışıyorsun? Kirli dememden bunu mu anladınız, gerçekten anlam veremiyorum. Dediğim kirliliği hakaret olarak nasıl algılayabilirsiniz şaşırıyorum. Cünupluk vs bunlar vücutta kirlilik değil midir, manevi ve fiziki olarak gusül alırız değil mi?
Lütfen sözcükleri çarpıtarak konuyu rayından çıkarmayalım, başka yönelere çekilmesi hiç hoş değil.
 

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
İnanmıyorsanız Kuran'ı açıp bakabilirsiniz, ben bu hadisleri kafamdan uydurmuyorum, ayrıca neye ve nasıl inandığınız da beni ilgilendirmez.

Hadisler Kuran'da yer almaz. :)

Konu dağıldı. Özetle kadınların savunmasız olmaları durumu. Değilsiniz içiniz rahat olsun. İstediğiniz gibi de dua edin. Namaz konusunda da kişisel inancınıza bakın. Hadislerle nakledilenleriin için doğru ve yanlışlar da var. Siz Kuran'ı okuyun ve ne anlıyorsanız onu tatbik edin.
 

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Namaz icin abdest sarttir, abdesti nasil idrar bozar ise, regl ayni böyle bozar.
Idrara göre regl insanin elinde konrtol edilir bir olay degildir, süresi var gelir gider..
Bu sure icersinde kadin abdest alamiyor, ve yine bu yuzden namaz kilamiyor, Kaabe'yi tavaf edemiyor.

Oruc ise kadin bu dönemde cok hassas olabiliyor, vitamin demir ve sivi kaybi yasayabiliyor, hormonlarin duzensizliginden dolayi zaten bir sykintili dönemdir, bu halin üstüne birde aclik ve susuzluk eklendiginde bu kadina zulum olur.Allah ise zulum yapmaz,ona o halde iken izin veriyor tutmamasini istiyor.

Ve sunuda söylemeden gecemeyecegim.. Diyanet sunu dedi su hoca bunu dedi..
Din kulaktan kulaga yasanacak olay degildir. her türlü imkan verilmis arastirmak durumundayiz.

Ama o fetvaları yazanlar yada yorumlayanlar cahil insanlar değil ki..onlara güvenmekte sakınca görmüyorum..çünkü bu seviye meselesi..araştırmak da o kadar kısa süreli değil bence..o insanlar gibi alim olmak çok kolay değil..
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Kur'an'dan kastım kaynaklara bakabilirsiniz yani :)
İşin özü şu ki; herkes istediğini yapmakta özgürdür, maksat usulünü doğru olarak buraya yansıtabilmekti. Kimine yanlış, kimine de doğrudur, bunu ben sorgulayamam. Herkes kendinden mesul bu konuda, ben sadece kaynak belirttim, yön bulmak açısından.
 

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Kur'an'dan kastım kaynaklara bakabilirsiniz yani :)
İşin özü şu ki; herkes istediğini yapmakta özgürdür, maksat usulünü doğru olarak buraya yansıtabilmekti. Kimine yanlış, kimine de doğrudur, bunu ben sorgulayamam. Herkes kendinden mesul bu konuda, ben sadece kaynak belirttim, yön bulmak açısından.

Ben de bunu söylemeye çalışmıştım..Dinde bir çok konu sorgulanamaz ki araştırıp aksini iddia edelim..
 

silverwings

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ara 2011
Mesajlar
194
Tepkime puanı
16
Konum
İstanbul
İş
grafik tasarım
Ben de bunu söylemeye çalışmıştım..dinde bir çok konu sorgulanamaz ki araştırıp aksini iddia edelim..

Araştırsak da yine aynı bilgilere ulaşacağız, ayrıca büyük imamlar tarafından ortaya konulan bilgilerdir çoğu, inanmak veya inanmamak biz insanlara kalmış, kaynak belli.
 

Perina

Banlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2011
Mesajlar
795
Tepkime puanı
64
Yaş
51
Araştırsak da yine aynı bilgilere ulaşacağız, ayrıca büyük imamlar tarafından ortaya konulan bilgilerdir çoğu, inanmak veya inanmamak biz insanlara kalmış, kaynak belli.

Ben de bunu demek istemiştim..Onlar büyük imamlar,ve bu büyüklük öyle kolayca kazanılan bir sıfat değildir ki..
 
Üst