leylek baba
Kayıtlı Üye
Tenasüh:Ölen insanın ruhunun başka bir bedene geçerek tekrar dünyaya geldiğine inanmaktır.
Tenasüh ile ruhlar kemale gelirse cehennem kimler için olur?Kimler azap görecek?buna inanmamak yani cehennemi inkar etmek,öldükten sonra tekrar dirilmeye inanmamak olmaz mı?
Eski felsefeciler ve şimdiki medyumların sözleri,sprizmacılar bedenlerin tekrar dirileceğine inanmıyor,cennet nimetleri ve cehennem azapları yalnız ruhlara olacak diyorlardı,tenasüh bahanesiyle ahirette azabı inkar ederek ,azap ruhları olgunlaştırmak için ,diyorlardı.
Cinlerin heykellere,hastalara, kadınlara ve çocuklara girerek konuştukları malum görülmüştür.
Allah-ü teala,cinlere,meleklere çeşitli şekilleri alabilme kuvveti verdiği gibi sevdiği kullarının ruhlarına da bu kuvveti vermektedir bunun için başka bir bedene ihtiyaç yoktur.Bazı din büyüklerinin yapmış olduğu işleri yalnız ruhları yapmıştır bunların ruhlarını insan şekline sokarak bu şekiller insan gibi iş görmüştür yoksa mübarek ruhları başka bir bedene girmiş değildir.
Tenasüh ise bir insan ruhunun kendi bedenine gelmeden önce başka bir bedene teallük etmesine denir.
Ruhun beden şekli alması tenasüh değildir bunu melek ve cinler insan şekline girip bir çok şey yaparlar ki hiç de tenasüh değildir.
Bir insana hulul etmek bir bedene girmek değildir.
Tenasüh de ruh ikinci bedende hayat vermek onda his ve hareket oluşturmak için tealluk eder,büruz'da ise ruhun baska bedene tealluk etmesi bunları yapmak için değil bu bedeni olgunlaştırmak derecesini yükseltmek içindir.
nitekim cinlerde insan suretini alır ve bu görüntüye bürünürler,onda büruz ederler.Fakat bu insana hayat vermek için değildir,çünkü bu kimse tealluk etmeden önce diridir,duyar ve hareket eder bundan sonra bu kimsenin hareketleri,sözleri o cinnin sıfatlarının hareketlerinin görünmesidir...
Tenasüh ile ruhlar kemale gelirse cehennem kimler için olur?Kimler azap görecek?buna inanmamak yani cehennemi inkar etmek,öldükten sonra tekrar dirilmeye inanmamak olmaz mı?
Eski felsefeciler ve şimdiki medyumların sözleri,sprizmacılar bedenlerin tekrar dirileceğine inanmıyor,cennet nimetleri ve cehennem azapları yalnız ruhlara olacak diyorlardı,tenasüh bahanesiyle ahirette azabı inkar ederek ,azap ruhları olgunlaştırmak için ,diyorlardı.
Cinlerin heykellere,hastalara, kadınlara ve çocuklara girerek konuştukları malum görülmüştür.
Allah-ü teala,cinlere,meleklere çeşitli şekilleri alabilme kuvveti verdiği gibi sevdiği kullarının ruhlarına da bu kuvveti vermektedir bunun için başka bir bedene ihtiyaç yoktur.Bazı din büyüklerinin yapmış olduğu işleri yalnız ruhları yapmıştır bunların ruhlarını insan şekline sokarak bu şekiller insan gibi iş görmüştür yoksa mübarek ruhları başka bir bedene girmiş değildir.
Tenasüh ise bir insan ruhunun kendi bedenine gelmeden önce başka bir bedene teallük etmesine denir.
Ruhun beden şekli alması tenasüh değildir bunu melek ve cinler insan şekline girip bir çok şey yaparlar ki hiç de tenasüh değildir.
Bir insana hulul etmek bir bedene girmek değildir.
Tenasüh de ruh ikinci bedende hayat vermek onda his ve hareket oluşturmak için tealluk eder,büruz'da ise ruhun baska bedene tealluk etmesi bunları yapmak için değil bu bedeni olgunlaştırmak derecesini yükseltmek içindir.
nitekim cinlerde insan suretini alır ve bu görüntüye bürünürler,onda büruz ederler.Fakat bu insana hayat vermek için değildir,çünkü bu kimse tealluk etmeden önce diridir,duyar ve hareket eder bundan sonra bu kimsenin hareketleri,sözleri o cinnin sıfatlarının hareketlerinin görünmesidir...