Nefis mertebelerinde rüya tabirleri

BaD_bOy

Kayıtlı Üye
Katılım
9 Ocak 2009
Mesajlar
175
Tepkime puanı
18
Nefis mertebeleri yedidir

1-Nefs-i Emmâre: Kâfir, şeytan, münafık ve fâsıkların,
2-Nefs-i Levvâme: Günahkâr mü’minlerin,
3-Nefs-i Mülhime: Âlimlerin,
4-Nefs-i Mutmainne: İlmiyle âmel eden kişiler
5-Nefs-i Radiyye: Evliyâların
6-Nefs-i Mardiyye: Âriflerin
7- Nefsi Safiyye: Nebiler ve rasüllerin -aleyhimü’s-selâm- nefislerinin makamıdır. (Müminler bu makamın hallerine kavuşabilir.)

Bu yedi nefsin her birinin sıfatları – herkesin kendi nefsini kolayca tanıyabilmesi için – kendi dâiresinin etrafında gösterilmiştir. Böylece her bir kimse hangi nefs dâiresinde olduğunu, hangisinin hangi nefs üzere gâlib veya mağlûb veya denk olduğunu açıkça bilir ve ona göre bir hâl çaresi bulur. Bundan dolayı herkes, gücü nisbetinde ve münâsib bir şekilde gereği gibi gayret göstererek, ilâhî emirlere uyup, nehiylerden kaçınarak istikamette olmaya çalışmalıdır. Şurası bilinmelidir ki, meselâ altıncı veya daha aşağı ki nefs dâirelerinin halleriyle hemhal olan bir kişide, nefs-i emmâre hâlinden bir veya daha fazla haller görülse, bu hallere mağlûp olduğu için kişi içinde bulunduğu altıncı nefs dâiresinden çıkmış olmaz. Ancak nefs-i emmâre halleri, diğer nefs hallerine gâlib gelirse – yani daha fazla görülürse – işte asıl büyük korku o zamandır.
Bir kimsede yedinci nefsin ahvâli (halleri) tamamen bulunduktan sonra diğer mertebelere inmesi kuvvetle muhtemeldir. Çünkü yedinci nefs, nebiler ve rasüllerin nefislerinin makamıdır. Bir kimsede yedinci nefsin kıdemi ve hâlinin bulunmasıyla o kimsenin nebi olması lâzım gelmez. Ancak yüksek bir dereceye nail olacak bir amel ve ihlâsta olduğuna işaret olmuş olur. Eğer bir kimse bu halde kalırsa bu durum itibâra şayan ve arzu edilendir. Ancak eğer, bazen bir nefsin, bazen de diğer bir nefsin vasıfları görülürse, mu’teber olan gâlib olandır. Bütün nefslerin hallerini buna kıyaslayarak, galibiyet, mağlûbiyet ve eşitlik durumlarına bakılmalıdır. Yaradılışı gereği rüya görmeye müsait olan bütün mahlûkatın görmüş oldukları rüyaların hepsinin ta’biri aşağıda özet olarak verilen ta’birnâmede bazen açık olarak, bazen de işaretle beyân olunmuştur. Bu şekilde herkes, içinde bulunduğu durumu anlayıp çaresine bakmalıdır.
Sonuçta diyebiliriz ki ruhun halleri hareket halindedir. Bazen birinci makama dahi iniş yapar. Önemli olan bu halin uyarıcısı geldiğinde dikkat edip halin düzelmesi için gayret gösterilmesidir.
Allah Teâlâ, cümlemizi nefs-i emmârenin şerrinden emîn eylesin. Âmin Ya Muîn
(Görülen rüyalar ve tabirler, durumunu bilmek isteyen kardeşlerimiz için özet şekilde ve alfabetik konumda hazırlanmıştır.)
Not: Rüyayı salih kişilere ta’bir ettirmek imkânı bulmayanlar bu çizelgeden faydalanabilirler.
RÜYA

YORUMU

NEFSİN DURUMU

ABDEST VE GUSÜL

Günahlardan temizlenmeye,

Nefs-i Mülhime

AĞAÇ DİKMEK

Hayra yakın olmak

Nefs-i Mülhime

AĞAÇLAR

Sâlih amel ve ıhlâsa sâhib olmak

Nefs-i Levvâme

AKREB

Lisan ile azâb etme şeklinde ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

ÂLEMLER

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

ALEVLİ ATEŞ VE YANAN ŞEYLER GÖRMEK

Kalbin bulanıklığını tamamıyla izâle etmeye.

Nefs-i Mardiyye

ALEVSİZ ATEŞ, ATEŞ DUMANI,

Nefsânî arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlasın olmaması

Nefs-i Emmâre

ÂLİMLER

Vücûd azalarını Allah’ın emrine tâbi’ kılmaya işarettir.

Nefs-i Mutmainne

ÂMÂ-KÖR

Hakkı görüp de görmezlikten gelmek.

Nefs-i Mülhime

ANNE VE BABAYA SARILMAK, ONLARA İTAAT ETMEK

Rızâlarını kazanmak ve gönüllerini alarak onlarla iyi geçinmeye

Nefs-i Levvâme

ARAB

Başkasının aybını yüzüne vurmak veya süratle maksada ulaşmak

Nefs-i Mülhime

ARSLAN

Kişiye göre, nefsin galebesi

Nefs-i Levvâme

ARSLAN

Dinde ciddiyet

Nefs-i Levvâme

ARZIN HAREKETİNİ GÖRMEK

Allah’ın yardımıyla, vücûd ikliminde tam manâsıyla tasarrufa ehil olmaya,

Nefs-i Mardiyye

AT VE BEYGİR

Azgın olmazsa sadâkatle, azgın olursa nefsin üstün gelmesi

Nefs-i Levvâme

ATEŞTE YANMAKLA ZARAR GÖRMEYİP HUZUR İÇİNDE OLMAK

Nefs-i râdıyyenin galebesine, kalbte ma’rifet tahsiliyle meydana gelen kesafetin/bulanıklığın yok olması Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir

Nefs-i Râdiyye

AVAM

Onların hâllerine meyletmekle

Nefs-i Mülhime

AVCI

Eğer ehil olursa insafsızlığa ve şefkatsizliğe, ehil olmazsa amel-i sâlih için gayret etmeye işarettir.

Nefs-i Mülhime

AYI OYNATICISI

Nefsin, hiddet, öfke ve hırsta olan aşırılığına.

Nefs-i Mülhime

AYI

Gadâb (hiddet, öfke, dargınlık, kızgınlık) ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

AZGIN DEVE

Şehvet, hırs ve kin ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

AZGIN ÖKÜZ

Cimrilik ve emre itaatsizlik ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

BAL ARISI

Güzel ahlâk sahibi olmak

Nefs-i Levvâme

BALCI

İlm-i ledün ve tatlı kelâm işitmek

Nefs-i Mülhime

BALIK

Helâl mal ve rızık kazanmak

Nefs-i Levvâme

BALLAR

Kar elde etmek ve ruha biraz kuvvet, vermek

Nefs-i Levvâme

BEYAZ RENK

Nefsi Mülhime’nin galebesine,

Nefs-i Mülhime

BIÇAK

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

BİT VE PİRE

Mekruh olan fiileri işleme ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

BULANIK SEL SULARI,

Nefsânî arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlasın olmaması

Nefs-i Emmâre

BURAK

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

BÜTÜN AHİRET MAKAMLARINA NAİL OLMAK VE AYDINLIK GÖRMEK

Nefs-i râdıyyenin galebesine, kalbte ma’rifet tahsiliyle meydana gelen kesafetin/bulanıklığın yok olması Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir

Nefs-i Râdiyye

BÜTÜN ETİ YENİLEBİLEN VAHŞİ HAYVANLAR,

Eğer ele geçırilebilirse, sâlih amel sahibi olmakla, ele geçirilemezse, amel-i sâlih kazanmak için gayret etmekle

Nefs-i Levvâme

CÂHİL

Onların hâllerine meyletmekle

Nefs-i Mülhime

CAMİLER

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

CEHENNEM AZABI,

Nefsânî arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlasın olmaması

Nefs-i Emmâre

CENNET

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

CENNET KIYAFETLERİ

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

ÇEŞMELER

Kalbin tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır.

Nefs-i Sâfiye

ÇIPLAK BİR KİŞİ GÖRMEK

Amelsizliğe;

Nefs-i Mülhime

ÇIPLAKLIK, KEYİFSİZLİK, ÇİĞ ET, ÇAMURA DÜŞMEK, LEZZET, ŞEHVET VE DÜNYALIĞA DÂİR ŞEYLERİN

Nefsânî arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlasın olmaması

Nefs-i Emmâre

ÇOCUKLAR

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

ÇÖPLERİN SÜPÜRÜLÜP ATILDIĞI YER VE BENZERİ NECİS OLAN YERLER

Dünya, zevk u sefâ ve nefsin şehvetlerine uymak

Nefs-i Emmâre

DAĞLARDA YALNIZ KALMAK

Allah Teâlâ’dan başka her şeyi terk etmeye işarettir.

Nefs-i Mardiyye

DEPREM

Allah’ın yardımıyla, vücûd ikliminde tam manâsıyla tasarrufa ehil olmaya,

Nefs-i Mardiyye

DERSHANE

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

DERYALAR

Kalbin tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır.

Nefs-i Sâfiye

DEVE

Yüklü olursa, ruha sıkıntı vermekle, ve olursa ruha meyletmek

Nefs-i Levvâme

DİLSİZLİK

Hakkı söylememek.

Nefs-i Mülhime

DİN VE MEZHEBLE ALÂKALI BİR TAKIM MESELELERDE MUHALİF OLAN KİMSELERİ MUKADDES MEKÂNLARDA GÖREN

Bu mekânlar, kalb ile tabir lunduğundan dolayı – niyetini düzeltmelidir.

Nefs-i Mülhime

DÎNÎ KİTAPLAR

Amelde kemâle,

Nefs-i Mutmainne

DİŞ ÇEKTİRMEK

Ruha ağır gelen şeyi gidermek

Nefs-i Levvâme

DOKTORLAR GÖRMEK

Nefsinin isyan hastalığını ameli sâlih ile tedavi etmeye,

Nefs-i Mutmainne

DOLU GÖRMEK ESRARIN ZEVKİNDE MÜBALAĞADIR.



Nefs-i Sâfiye

DÖŞEMELİ YER

Nefsin sukûnete kavuşması

Nefs-i Levvâme

DÜKKÂNLAR

Nefsin sukûnete kavuşması

Nefs-i Levvâme

EĞER BU MUHALİFLERİ BU YERLERDEN ÇIKARDIĞINI GÖRÜRSE,

Nefsini terbiyeye ve akaidini temizlemeye gayret ettiği; çıkarmaya çalışmazsa, nefsinin ve hevasının galebesi şeklinde ta’bir edilir.

Nefs-i Levvâme

EHL-İ SÜNNETTEN OLMAYANLAR

Farz namazlarda tembelliğe veya Ehl-i Sünnet’in hâricinde bir i’tikâdî mezhebe meyletmeye

Nefs-i Mülhime

EKMEKLER

Nefsin sukûnete kavuşması

Nefs-i Levvâme

ELBİSE GİYMEK,

Salih amel-i işlenilmesi

Nefs-i Levvâme

EMİRLER (YÖNETİCİ)

Akılda olgunluğa erme ve maksûda yaklaşmaya,

Nefs-i Mutmainne

ERKEK ÇOCUĞU

Sâlih ameli

Nefs-i Mülhime

EŞEK ARISI VE SARICA ARI:

Fâsid fikirler ve faydasız

Nefs-i Emmâre

EŞEK:

Nefsin şehvetlerine çok fazla tâbi’ olmak ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

EŞKIYA

Nefsin azgınlığına işarettir.

Nefs-i Mülhime

ETİ YENİLEN VE ETİ YENİLMEYEN HAYVANLARIN HEPSİ,

Azgın olanları da dâhil olmak üzere, durumlarına, büyüklük ve küçüklüklerine göre nefs-i emmâre’nın itaatsizliği ve şehveti ile ta’bir

Nefs-i Emmâre

EVLER (MA’MÛR)

Nefse itaatle ruha itaatin eşit olması

Nefs-i Levvâme

EVLER (HARABE)

Nefse itaatle ruha itaatin eşit olması

Nefs-i Levvâme

FARE:

Nefsle alâkalı olup, halktan gizli ve Hakk’a açık olan şeylere meraklı olma ve sû-i zan ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

FASIK KİŞİLERİ, KİTAP DOLU RAFLARIN YANINDA, MESCÎDLERDE, MEDRESELERDE,
TEKKE VE ZİYÂRETGÂHLARDA VE SAİR MÜBAREK YERLERDE GÖRÜRSE


Mezhebine ve tarîkatine uygun olmayan

Nefs-i Levvâme

FIRIN

Nefsin gafleti

Nefs-i Levvâme

FİİL, SÖZ, YİYECEK, İÇECEK, GİYSİ VE EŞYALARDAN HARAM VE YASAK OLANI İŞLEMEK

Yapılması veya yapılmaması günâh olan herhangi bir şeyi işlediğini görmek, haram ve yasak olan davranışlarda bulunmak ve yaklaşmayı düşünmek

Nefs-i Emmâre

FİL

Kibir ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

GAYR-I MÜSLİM

Dünyaya meyle ve diride tembelliğe işarettir

Nefs-i Mülhime

GEMİLER

Nefsin sukûnete kavuşması

Nefs-i Levvâme

GEMİYE BİNİP SULARDAN GEÇMEK

Nefs-i râdıyyenin galebesine, kalbte ma’rifet tahsiliyle meydana gelen kesafetin/bulanıklığın yok olması Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir

Nefs-i Râdiyye

GÖK GÜRLEMESİ

Allah’ın yardımıyla, vücûd ikliminde tam manâsıyla tasarrufa ehil olmaya,

Nefs-i Mardiyye

GÖKLERİN GÖRÜLMESİ

Dâima Hakk tarafına nazar etmeye,

Nefs-i Mardiyye

GÖRÜLEN PİŞMİŞ ETLER, YİYECEKLER VE MUBAH İÇCECEKLER,

Nefsin kolayca ve az bir emekle ruha tâbi siması

Nefs-i Levvâme

GÖZELER

Kalbin tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır.

Nefs-i Sâfiye

GÜNEŞ

Fikrin aydınlığına.

Nefs-i Mardiyye

GÜVERCİNCİ

Nefsin günahtan temizlenme kaabiliyetine ulaşması

Nefs-i Mülhime

HARÂMÎ

İbadetini saklamaya.

Nefs-i Mülhime

HATİPLER

Vücûd azalarını Allah’ın emrine tâbi’ kılmaya işarettir.

Nefs-i Mutmainne

HATTATLIK

Amelin çok olması için gayret etmeye.

Nefs-i Mutmainne

HAVALARDA UÇMAK

Nefs-i râdıyyenin galebesine, kalbte ma’rifet tahsiliyle meydana gelen kesafetin/bulanıklığın yok olması Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir

Nefs-i Râdiyye

HAYIR VE HASENAT

Ruhun nefis üzerine galibiyeti

Nefs-i Mülhime

HAYIRLI AMELDEN DÖNMEK

Hak yolu bırakıp bâtıl yola girmekle,

Nefs-i Mülhime

HINZIR:

Haram ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

HİZMETKÂR

R; itaatte berdevam olmaya.

Nefs-i Mülhime

HOKKABAZ

İbadeti terk edip harama yakınlaşmaya.

Nefs-i Mülhime

HURİLER

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

IRMAKLAR

Kalbin tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır.

Nefs-i Sâfiye

İMAMLAR

Vücûd azalarını Allah’ın emrine tâbi’ kılmaya işarettir.

Nefs-i Mutmainne

İSLÂM ASKERLERİ

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

İYİ VE HOŞ FİİİLER

Bu fiiller gerek davranış, gerek söz, gerek vasıf ve gerek eşva olsum durumlarına göre Nefs-i Mutmainne ile ta’bir edilir

Nefs-i Mutmainne

KADILAR

Allah’ın hükümlerini, kalbe ve vücûd azasına hâkim kılmak

Nefs-i Mutmainne

KADIN

Tedbirde noksanlığa ve dünyaya meyletme sıfatıdır. Hatta belki de daha alçak bir seviyededir.

Nefs-i Mülhime

KAMA

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

KAN ALDIRMAK

Nefsi ıslâha

Nefs-i Levvâme

KAPLAN:

Kibir ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

KAR

Aklın aydınlığına

Nefs-i Mardiyye

KAR

Merhamette mübalağadır.

Nefs-i Sâfiye

KARINCA

Hırs ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

KARPUZCU

Bilgi ve ma’rifet kazanmaya işarettir.

Nefs-i Mülhime

KASAB

Merhametli olmamak

Nefs-i Mülhime

KATIR

Emre itaat etmemek ve amelde ihlâs bulunmamak ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

KAVGA VE ÇEKİŞME

Ruh ile nefsin geçimsiziiği

Nefs-i Mülhime

KAVUNCU

Amel kazanmaya

Nefs-i Mülhime

KEDİ:

Şeytanın vesvesesi ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

KENDİ ÜZERİNDEN VEYA BAŞKA BİR YERDEN HERHANGİ BİR NECASETİ TEMİZLEMEK,

Haramı terk etmek

Nefs-i Levvâme

KEVSER GÖRMEK

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

KIBLEDEN
YÜZ ÇEVİRMEK


Hayırdan şerre dönmeye

Nefs-i Mülhime

KIBLEYE TEVECCÜH (YÖNELMEK)

İşlerde istikâmete

Nefs-i Mülhime

KILIÇ

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

KIZ ÇOCUĞU

Dünya’ya yeni yeni meyletmeye

Nefs-i Mülhime

KORKULU, YÜKLÜ, SIKINTILI VE EZİYETLİ RÜYALAR

Ruhu zahmete sokup nefse tâbi olmak

Nefs-i Emmâre

KOYUN, KEÇİ, SIĞIR

Helal rızık ve menfaat

Nefs-i Levvâme

KÖPEK

Hiddet, öfke, dargınlık, kızgınlık ve kötülük ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

KÖSELİK

Sünneti terk eden bir kişi olmak

Nefs-i Mülhime

KÖTÜ AMELİ İŞLERKEN VAZGEÇMEK

Bâtılı bırakıp hakka dönmek

Nefs-i Mülhime

KÖTÜLÜK VE ZULÜM

Nefsin ruh üzerine galib olması

Nefs-i Mülhime

KÖTÜRÜM

Hak olan nesneye varmamak.

Nefs-i Mülhime

KUDÛS-İ ŞERÎF

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

KUR’ÂN-I KERÎM GÖRMEK VE OKUMAK

Kalbi tasfiye ve istenilen şeylere ulaşmaya ve muvaffakiyete işarettir

Nefs-i Mutmainne

KURBAĞA

Ruhun nefsden nefreti

Nefs-i Levvâme

KURT

Hased (kıskançlık) ve ibâdetleri eksik yapma ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

KUTSAL MEKÂNLAR

Ancak kışının kalbiyle ta’bir edilir.

Nefs-i Levvâme

KUYULAR

Kalbin tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır.

Nefs-i Sâfiye

KÜTÜPHANE

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

MAYMUN OYNATICISI

Nefsin lâf taşımak ve aşırı istekli olmasına,

Nefs-i Mülhime

MAYMUN:

Nemmâmlık (dedikoduculuk) ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

MEDÎNE-İ
MÜNEVVERE


Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

MEDRESELER

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

MEKKE-İ MÜKERREME

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

MEKTEPLER, OKULLAR

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

MELEKLER

Aklın kemâli, Allah’a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur.

Nefs-i Râdiyye

MESCİDLER

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

MEVSİMİNDEMEYVE KOPARMA AMELDE

İhlâssızlığa ve samimiyetsizliğe işarettir.

Nefs-i Mutmainne

MEVSİMİNİN DIŞINDA HER TÜR YEŞİL MEYVEYİ AĞACINDAN KOPARMAK

Ameldeki ihlâssızlığı izale etmek ve ihlâsa ve samimiyete meyletmeye ve istekli olmaya.

Nefs-i Mutmainne

MEYHANE, BOZAHÂNE,
KAHVEHANE


Görmek ve içine girmek kalbi ve düşünceleri fesada (bozukluk ve fenalığa) sarf etmekle, dünya, zevk u sefâ ve nefsin şehvetlerine uymakla ta’bir edilir. Korkulu, yüklü, sıkıntılı ve eziyetli rüyalar görülmesi, ruhu zahmete sokup nefse tâbi olmakla ta’bir edilir.

Nefs-i Emmâre

MEYVELİ

Sâlih amel ve ihlâsa sâhib olmak

Nefs-i Levvâme

MUBAH OLAN ŞEYLERİ SATANLAR

Sattıkları şey cinsinden – her birinin hallerine göre ta’bir olunur

Nefs-i Mülhime

MÜFTÜ

Hayırlı nefse,

Nefs-i Mutmainne

MÜLHİD VE DİNSİZLER

Nasihat kabul etmemek

Nefs-i Mülhime

NAMAZ

Vera ve takva

Nefs-i Mülhime

NEBÎLER VE RESULLER GÖRMEK

İslâm Dini’nde kuvvete ve nebiye tâbi’ olmaya işarettir.

Nefs-i Mutmainne

NEFSİN ARZU ETTİĞİ BİR ŞEYİ GÖRÜP DE REDDETMEK,

Dünyaya meyli terk etmek

Nefs-i Mülhime

NEFSİN ARZU ETTİĞİ BİR ŞEYİ GÖRMEK İSTEMEK

Dünyayı istemekle,

Nefs-i Mülhime

OK

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

OLGUNLAŞMIŞ MEYVELER GÖRMEK

Sâlih amel ve ihlâsa sâhib olmak

Nefs-i Levvâme

PADİŞAH GÖRMEK

Vücûd ikliminde tasarrufa,

Nefs-i Mutmainne

PÂDİŞÂHA YAKIN OLAN KİMSELERİ GÖRMEK

Akılda olgunluğa erme ve maksûda yaklaşmaya,

Nefs-i Mutmainne

PARS:

Gadâb ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

PAZARLAR

Nefsin sukûnete kavuşması

Nefs-i Levvâme

SAĞIR

Hakkı işitip onunla amel etmemek.

Nefs-i Mülhime

SAKALI KESİLMİŞ VE TRAŞLANMIŞ

Şeriatta noksanlığa işarettir.

Nefs-i Mülhime

SÂLİH ZÂTLARIN TÜRBELERİ

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

SÂLİHLER

Vücûd azalarını Allah’ın emrine tâbi’ kılmaya işarettir.

Nefs-i Mutmainne

SÂLİHLERİN MESKENLERİ,

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

SANCAK

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

SANCAK

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

SANSAR:

Gaflet (dikkatsizlik, endişesizlik, vurdumduymazlık) ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

SARAYLAR

Nefsin sukûnete kavuşması

Nefs-i Levvâme

SARHOŞ

Aşk-ı mecâziden vazgeçmemek ve noksanlığına

Nefs-i Mülhime

SARHOŞLUK VEREN ŞEYLERİ İÇMEK

Haram fiil işlemekle, görüp de içmese, harama yaklaşmayı düşünüp nefse tâbi’ olmakla ve bunların emsali olan maddeler kullanıldığındadurumlarına göre çirkin işler yapmakla ta’bir edilir.

Nefs-i Emmâre

SARI RENK

Nefs-i Levvame’nin galebe sıfatıdır.

Nefs-i Levvâme

SEVGİLİ

Ruhun safasına(temizlik, saflık, tatminlik).

Nefs-i Mülhime

SICAKLIK, SOĞUKLUK, KARANLIKLAR, SİYAH RENK,

Nefsânî arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlâsın olmaması

Nefs-i Emmâre

SOYTARI

İbadeti terk edip harama yakınlaşmaya.

Nefs-i Mülhime

SULARI YÜZÜP GEÇMEK

Nefs-i râdıyyenin galebesine, kalbte ma’rifet tahsiliyle meydana gelen kesafetin/bulanıklığın yok olması Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir

Nefs-i Râdiyye

SURE

Okunan sureye göre de göre ta’bir değişir.

Nefs-i Mutmainne

SUSUZ KALMAK

Allah Teâlâ’dan başka her şeyi terk etmeye işarettir.

Nefs-i Mardiyye

SÜPRÜNTÜLÜK,

Dünya, zevk u sefâ ve nefsin şehvetlerine uymak

Nefs-i Emmâre

ŞARKI DİNLEMEK

Aşk-ı mecaziden vazgeçmemek ve noksanlığına

Nefs-i Mülhime

ŞAŞI İNSAN

Hak yolu bırakıp bâtıl yola girmekle,

Nefs-i Mülhime

ŞEHİDLER

Vücûd azalarını Allah’ın emrine tâbi’ kılmaya işarettir.

Nefs-i Mutmainne

ŞEYHLER GÖRMEK

Nefsini irşada.

Nefs-i Mutmainne

ŞEYTÂN

Şeytâna tabı’ olmaktır. Eğer şeytanı reddederse bu, çok iyidir.

Nefs-i Mülhime

TAVŞANCIL KUŞU:

Cehalet ve hırs ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

TAVUK VE GÜVERCİN VE ŞÂİR ETİ YENİLİR KUŞLAR:

Helâl mala hırslı olmak

Nefs-i Levvâme

TEKKELER

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

TELLÂK

Bakışlarını haramdan sakınmadığına

Nefs-i Mülhime

TELLÂL

Yalancılığa,

Nefs-i Mülhime

TENHÂ ÇÖLLERDE YALNIZLIK

Allah Teâlâ’dan başka her şeyi terk etmeye işarettir.

Nefs-i Mardiyye

TESBİH

İstenilen şeye ulaşmaya.

Nefs-i Mutmainne

TİLKİ

Hile, yalan – dolan, arabozuculuk ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

TOHUM SAÇMAK

Hayra yakın olmak

Nefs-i Mülhime

TOP SİLAHI

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

TOPAL

Hak yolda az hizmette bulunmak.

Nefs-i Mülhime

TRAŞ OLMAK VE BENZERİ

Ruhun nurunun artmasına işarettir.

Nefs-i Levvâme

TUZCU

Nefsin sâlih (fazîletli) olmasına,

Nefs-i Mülhime

TÜFEK

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

VAHŞİ KUŞLAR

Salıh amele gayret etmek ve ele geçirilmesi ve çekilen zorluklar, nefs-i levvamenin meşakkatine katlanarak, amel-i sâlih kazanmakla, meşakkat çekerek amele gayret göstermeye işaret eder.

Nefs-i Levvâme

VEKİLLER

Akılda olgunluğa erme ve maksûda yaklaşmaya,

Nefs-i Mutmainne

VELİLER GÖRMEK

Korktuğundan emin olmaya ve umduğuna nail olmaya ,

Nefs-i Mutmainne

VEZİRLER

Akılda olgunluğa erme ve maksûda yaklaşmaya,

Nefs-i Mutmainne

YABANCI KADINLA KUCAKLAŞMAK

Nefsin ruha itaatsizliğine işarettir.

Nefs-i Levvâme

YAĞLAR

Kar elde etmek ve ruha biraz kuvvet, vermek

Nefs-i Levvâme

YAĞMUR

İlâhî rahmettir.

Nefs-i Sâfiye

YALANCI

İbadeti terk edip harama yakınlaşmaya.

Nefs-i Mülhime

YANMAMIŞ MUMLAR

Nefsin gafleti

Nefs-i Levvâme

YAY

Şeytanî vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir

Nefs-i Mutmainne

YEMEK (HUBUBATTAN HELÂL OLAN ŞEYLERİ)

Nafile ibadetlere ehemmiyet göstermeye işarettir.

Nefs-i Levvâme

YEŞİL ÇAYIRLAR

Sâlih amel ve ıhlâsa sâhib olmak

Nefs-i Levvâme

YEŞİL RENK

Nefs-i Mutmainne’nin galebesine.

Nefs-i Mutmainne

YILAN:

Ezâ (sıkıntı, eziyet, zulüm) ve cefâ ile ta’bir olunur.

Nefs-i Emmâre

YILDIRIM

İstenilen şeye süratle vâsıl olmaya,

Nefs-i Mardiyye

YILDIZ

Nefsin aydınlığına.

Nefs-i Mardiyye

ZAVALLI GÖRMEK

İbadeti terk edip harama yakınlaşmaya.

Nefs-i Mülhime

ZEVCEYE SARILMAK

Nefsin ruha tâbi olmasına;

Nefs-i Levvâme

ZİYARET YERLERİ VE BUNLARIN EMSALİ NE KADAR MÜBAREK MAHALLER

Kalbin temizliğiyle tabir olunur.

Nefs-i Mutmainne

GÖRÜLDÜKLERİ GÜNLERE GÖRE RÜYALARIN TABİRLERİ

Not: Arabî Ay günleri esas alınacaktır

GÜN

YORUMU

1

Hayırlı haber sevinç ve mutluluktur.

2

Üç gün sonra meydana çıkacak olan büyük sevinçtir.

3

Rüya iyi değildir. Sadaka vermek lâzımdır.

4

Mal ve nimete, işaret eder.

5

Rüya yolculuğa, mal ve nimetin meydana gelmesini temenni etmeye işaret eder.

6

Yola çıkmaya.

7

Niza ve mücadeleye,

8

Kaybolan şeylerin tekrar bulunmasına alamettir.

9

Sevince,

10

Sevinç ve şenliğe,

11

Ne hayra ne de şerre işaret eder.

12

Saadet, mal ve nimete işaret eder.

13

Görülen rüya iyi değildir. Sadaka vermek gerekir.

14

Hayırlı haber alarak sevinmeye işarettir.

15

Yine hayırlı haberle sevinmeye işaret eder.

16

Dost ve ahbaplardan birinin vefat haberiyle üzülme kederlenmeye işaret eder.

17

İstirahat ve saadete, sayısız mal ve nimete işaret eder.

18

Sevinç ve müjdeye işaret eder.

19

İyi değildir.

20

Büyük bir adamla dostluğa,

21

Şeref ve vakara,

22

Sevince

23

Korku, izdırap ve sakınmaya

24

Ayıplama ve kınamaya işaret eder.

25

Büyük sevince,

26

Kudsiyyete.

27

Bitmeyen bir sevince,

28

Sevinç ve müjdeye işaret eder.

29

İyi değildir, sakınmak ve tevbe etmek gerekir

30

Sevdiği bir erkek veya sevdiği bir kadını görmekle sevinmeye işaret eder.

Kaynakça

Çizelge için daha geniş bilgilere bu kaynaklardan ulaşabilirsiniz.
Hafız Hulusi Efendi hzl: Abdurrahman ACER, Mizanu’n- Nüfus (Rüyalar Işığında Nefis Mertebeleri) [Kitap]. – İstanbul : Sebil, 2006.
Hafız Hulusi Efendi Mizânnu’n Nüfus [Kitap]. – İstanbul : Hüseyin Remzi Matbaası, 1305.
 

vivalavida

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Eyl 2010
Mesajlar
444
Tepkime puanı
122
"SULARI YÜZÜP GEÇMEK

Nefs-i râdıyyenin galebesine, kalbte ma’rifet tahsiliyle meydana gelen kesafetin/bulanıklığın yok olması Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir"

Hafif kirliyken yüzdükçe ya da yürüdükçe durulaşan suları son iki yıldır sıkça görüyordum. Bu şekilde bir anlamının olmasına çok sevindim.

Teşekkürler paylaşım için.
 

KENT

Kayıtlı Üye
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
99
Tepkime puanı
6
Konum
EDİRNE
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Ancak şunu da belirtmeden geçemeyeceğim; Rüya yorumları kişiden kişiye farklılık göstermektedir, ayrıca rüya yorumlanırken bütün üzerinden gidilmeli, kelime bazında rüya yapılmamalıdır. Aksi takdirde bambaşka anlamlar ortaya çıkabilir. Sağlıkla kalın...
 

BaD_bOy

Kayıtlı Üye
Katılım
9 Ocak 2009
Mesajlar
175
Tepkime puanı
18
ztn burda misal verilmiş bu rüyaları gören nefis tezkiyesi yoluna girmiş kişilerdir ve rüyayı yorumlayanlarda kişinin halinden anlıyacak ilim ehli kişilerdir vesselam.
 
Üst