Şunu bilki bu harflerin hususiyeti harf olduklarından değil resim ve şekil olduklarından, işte bunlar şekil olduklarından hususiyetleri de şekilden gelmektedir. Böylelikle bunların yapacağı değişik işler, kalemlerin yapacağı değişiklerle bir gider. Çünkü şekiller değişir. Fakat sayı harfleri gözle görmekle his edilir.
Şayet bu rakamı harflerin gözlerini bulursan, o vakit bu harfin zatı hayatı ile ruhlarını bulmuş olursun.
Buradaki hususiyet O harfin ruh ile şekli ve terkibine göre olmuş olur. Şayet şekil iki, üç veya daha ziyade harfle yüklü ise, bu şekilde bir ruh olurki tek harfteki ruha benzemez. Bu ruh gider ve harfin ruhu onunla birlikte kalır. Çünkü bir harf şeklini ancak bir ruh idare eder. Bu harfin ruhu gider ruhlara Berzah alemine intikal etmiş olur.
________________________________________
Muhyiddin İbni Arabi Hazretleri k.s
Futuhat-ı Mekkiyye: syf; 128
Şeyhül ekberi havas alimi saymıyorsanız o başka tabi