Upanishadlar:

URUMHAMATAHAYİL

Yönetici
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
7,097
Tepkime puanı
4,972
İş
Wellness Antrenör/Psikolog/ Sosyolog


Bize her şeyden daha yakın olan Öz'benlik; herşeyden daha değerlidir. Kişi sadece bu Öz'e değer vermelidir.

Kişi sadece bu Öz' e değer verir ve onu yüceltirse, asla mahva uğramaz.

(( Yunus Emre hazretlerinin( sayın);'' Bir ben var benden içeru'' diyerek ve yine ayrıca ''İlim ilim bilmektir, ilim kendini bilmektir(Özben), sen kendini bilmez isen bu nice okumaktır( bilim)'' diyerek vurgulmak isteği Öz'benlik ))

Bir koca, koca olduğu için sevilmez; bir koca Öz'den dolayı sevilir. Aynı şekilde bir kadın, kadın olduğu için sevilmez, Öz'den dolayı sevilir.

Keza yine; Zenginlik, çocuklar, ruhsal kişiler, savaşçılar,dünyalar, tanrılar-tanricalar, varlıklar ve bütün her şey, her şey oldukları için değil Öz'den dolayı sevilir.

Örümcek ağı örümcekten, kıvılcımlar ateşten nasıl çıkarsa, bütün duyular, dünyalar, tanrılar-tanricalar, varlıklar da bu Öz'den öyle çıkarlar.

Upanishadların gizli anlamı; gerçeğin gerçeğidir.

Duyu organları gerçektir, Öz de, bu gerçeğin gerçeğidir.

(( Dışsal Ben olarak algıladığımız, beş duyuya ait olan, gerçekliktir. Oysa bu gerçek olarak adlettiğimiz beş duyusal algılamlara sebep olan da , dışsal ben ötesi Öz'bendir. Bu sebeple Ona gerçeğin gerçeği denilmiştir.))


O; toprakta barınır, toprağın içindedir, toprak onu bilmez, toprağı içeriden yönetir.

O, senin Öz'ündür, iç kontrol edendir, ölümsüzdür.

Keza aynı şey; su, ateş, hava, rüzgar, gökler, güneş, yönler, ay ve yıldızlar, boşluk-akaşha, karanlık, aydınlık-ışık, tüm varlıklar, soluk, söz, göz, kulak, akıl, deri, anlam-anlamak, meni-sperm içinde geçerlidir.

Hiç biri Onu bilmez, O içeriden yönetir, iç kontrol edendir, ölümsüzdür, O senin Öz'ündür.

O görülmeden gören, işitilmeden işiten, düşünülmeden düşünen, anlaşılmadan anlayandır.

Ondan başka gören, işiten, düşünen, anlayan yoktur. O senin Öz'ündür, iç kontrol edendir, ölümsüzdür.

(( Bir başka bölümden anlam bütünleyen ek; Bu ölümsüz Varlığı Öz'ünde bul- tanı ve böylece ölümsüzlüğe ulaş, cahil kişilerden olma )).

Tanrıları-tanricaları, Öz'den başka yerlerde arayanları, tanrılar-tanrıçalar terk eder.

Her şeyi, Öz' den başka yerlerde arayanları, her şey terk eder.

Bütün her şey Öz'dür.

Ruhsal bir kişi; öğrenmeyi bırakmamalı, bir çocuk gibi yaşamaya çalışmalıdır.

Her şeyin içinde var olan Öz; senin Öz'ündür. Bunun dışında olan kötüdür.

Öz, herşeyin efendisi, tüm varlıkların kralıdır.

Tekerleğin çubuklarının, tekerleğin göbeğinde birleşmeleri gibi, bütün her şey Onda birleşirler.

Bir kimse; bir başkasını gördüğünde, kokladığında, işittiğinde, konuştuğunda, düşündüğünde, anladığında, sanki aralarında bir ikilik(dualite) varmış gibi olur.

Fakat bütün bunları yapan, aynı Öz olduğuna göre nasıl bir başkası-ikilik olur ?

Bütün bunları asıl bilen Öz'dür, asıl bileni, nasıl bilmeli ?

(( Kişi; öze dönüş çalışmaları ( ibadet, ruhsal disiplin) ile kendi bilincinin derinliklerinde, kalbinin en derin yerinde-ininde bu Özbenliğin; tepedeki en derin Öz ( en yüce ÖZ) ile baglantisini bilir-görur-deneyimler , böylece en derin-yüce Ozdeki Bir-liği görür- bilir-tanır ise; aydınlanmış- ermiş-kurtulmuş olur, dışsal ben in sınırlamalarından kurtulur, özgür ve ölümsüz olur, arzularının gerçekleşmesi kolaylaşır denilmektedir. ))


(( Kişi saflaştıkça, arındıkça, Kalpteki Özbenlik fark edildikçe; insanda, En derin-yüce Öz'e ulaşma isteğinden doğan; aşk-sevgi ve adanma hisleri oluşur, doğar.
Bu duygular, En derin-yüce Öz'e, kavuşma ve birleşme yönünde oluşur ise doğru yönde olunduğunu gösterir.))

(( Yunus Emre hazretlerinin ''ben Canı( Özbeni) kurban eyledim, koçu kurbanı neylerem ve bana seni gerek seni'' diyerek ifade etmek istediği bilinç haline ulaşılır...Ve devamında da, bu aşk dolu adanma isteği ile kişinin kısmeti-hak edişi gelmiş ise; En derin-yüce Özbenin lütfü( taraka brahma, kurtarıcı,tanrısal lütuf) ile Özben( can) kaynağı ile Bir-leşir, bütünleşir, kurtuluşa, en yüce ve gerçek zafere ulaşır-Moksha ))

(( Özbenlik ile en derin -yüce Öz'ün Bir olduğu-Bir-lik felsefesine göre; yaşanan bu en derin-yüce Öz'deki Bir-lik bilinç durumundan dönüşte, kişi tarafından hissedilen, sonsuz mutluluk, sevinç ve coşku hali, bu bilincin ispatıdır.))


(( En derin-yüce ÖZ'deki Bir-lik hali, hangi ekole ait kişilerce yaşanmış olursa olsun, ortak bir hal-bilinç( sonsuz mutluluk, sevinç) durumu söz konusudur. Yaşanan En derin-yüce Öz'deki Bir-lik bilinç halinin sağlamasını almanın, doğru olup olmadığını anlamanın yolu, kişinin bu bilinç durumunu yaşamasının, onda , bu sonsuzu mutluluk, sevinç ve coşku hallerini ortaya çıkarıp çıkarmadığına bakmaktır. Bu durumlar ortaya çıkmıyor ise en derin-yüce Özde Bir-lik yaşanmamış ve daha yol var demektir.



(( Yunus Emre hazretlerinin; bu özgürleşme-kurtuluş (moksha); durumunu ifade etmek için kullandığı; '' Ben Dost cemali( En derin Öz'le Bir-lik) görmüşem fani cihanı neylerem.'' ve ''Ballar balını buldum, kovanım yağma olsun.'' sözleri yaşanan bu özgürleşme ve en derin Öz'deki Bir-lik halinin yüceliğini ifade eder, vurgular.))



(( Bu; en derin-yüce Öz'deki Bir-lik bilincini yaşatma çabalarına din-dharma denilmektedir. Bu sebeple insanlığın tek bir dini vardır diyebiliriz, insanı, bu bilincinin en derin-yüce Öz'ü- kaynağıyla bütünleştirmeye çalışmak. Yani bir ben var benden içeruyu, sonsuz sevinci, mutluluğu, coşkuyu yaşatma çabası.

(( Bu çabaların nihayete ermesine de özgürleşme, kurtuluş (moksaha) denilir. Eğer ki; bir din-mezhep-ekolde, insana, kendi bilincinde, özbenliğinde, bu Bir-liği yaşatma çabası yok ise, İnsan ve Tanrı( En derin yüce Öz) sonsuza değin ayrı düşmüşler ise ( En derin özdeki Bir-lik yok ise) bu ekol ister hint, ister semitik veya başka bir kökene dayansın , doğmatiktir, hurafecidir, insanları yönetmeye ve sömürmeye yöneliktir.))

Not 1: Upanishad alıntıları kısaltılmıştır. Metindeki; tanrılara tanrıçalar eklenmiştir.

Çift Parantez içinde olanlar; anlam bütünlüğünü bozmamaya özen göstererek başka metinlerden yapılmış eklemeler ve ilave yorumlardan oluşmaktadır.

Not 2:
ÖS: Can.
Eşdeğer: ÖZ (ÖZÜT, ÜZÜT)
1. Bir varlığın yaşam gücü. Kişinin hayatta oluşunun göstergesi. En çok kuş, yılan ve balık olarak temsil
edilir. Ruh kavramıyla yakından bağlantılıdır. Öz Kuşu (Can Kuşu) deyimi bu inanışın en belirgin
örneğidir. Öz Yerine Öz” anlayışı ise bir kişinin başkasının yerine ölmeyi kabul etmesidir.
Üzüt Aşı sözcüğü de ölünün arkasından verilen yemek olan Ölü Aşı anlamında kullanılır.
2. Bir şeyin temel içeriği, esası. Merkezinde yer alan unsuru. Ös: (Ös/Öz). Öz demektir. Bir varlığın içeriği, temel niteliğidir. Ösmek fiili, yükselmek, yukarı
çıkmak anlamına gelir. Gerçeklik anlamı da bulunur.
(Kaynak: Türk Söylence Sözlüğü, Deniz
Karakurt sayfa 170)
 

Zeyna

Kayıtlı Üye
Katılım
20 Ocak 2009
Mesajlar
330
Tepkime puanı
60
Konum
İstanbul
İş
yönetici
Eğitici güzel bir paylaşımdı . Paylaşımında bahsettiğin gibi öncelikle herbirimiz içimizdeki öz benliğimizi geliştirebilmek ve sonsuz gücünü keşfedip doğru kullanabilme yetisine sahip olabilmek için kişisel temizliklerimizi yapmış . Farkındalığımızı anlayabilmiş olmalıyız . İçimizdeki: nefis denen o hiçbirşeyden tatmin olmayan ,herşeyi, herşeye sahip olmak isteyen hatta kendinizi bile kontrol etmek isteyen bu duygudan ,hırslarımız dan arınıp bilge bir ruha sahip olabilmemiz gerekmezmi :) Asıl zor olan kısmı bu zaten anlattığın şey o kadar derin ve o kadar güzelki :)
 
Üst