Büyü Mitolojisi

taco23

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
50
Tepkime puanı
6
Krynn'de Büyü: Yüksek Büyücülük Büyü Sistemi
Büyücülük tarikatları üç büyü tanrısı olan Solinari, Lunitari ve Nuitari tarafından, Rüyalar Çağı'nın son zamanlarına doğru yaratılmıştır. Tüm Azizler Savaşı sırasında, üç büyü tanrısı Krynn'in üzerinde yürüdü ve kendilerine ölümlü takipçiler aradılar. Her tanrı kendisine bir takipçi seçti ve onlara Kayıp Hisar'ın, büyünün tüm esas ilkelerinin saklandığı yerin anahtarını verdiler:
Her büyücü Tarikat içinde kardeştir ve her Tarikat güç içinde kardeştir.
Yüksek Büyücülük Kuleleri tüm tarikatlara aittir ve bu gibi yerlerde hiçbir büyücü, diğer bir büyücüye zarar verme amacı güdemez.
Dünya kardeşi kardeşe, tarikatı tarikata düşürebilir, fakat evrenin kuralı bazen budur.
Takipçileri, Yüksek Büyücülük Tarikatı'nı kuracakları yer olan Krynn'e döndüler. İyilikçi büyünün tanrısı Solinari, Beyaz Cübbeliler Tarikatı'nı kurdu. Bu büyücüler iyiliğin sağlanması için çalışırlar. Tarafsız büyünün tanrıçası Lunitari, Kırmızı Cübbeliler Tarikatı'nı kurdu. Benim gibi kırmızı cübbeli büyücüler, iyi ve kötünün güçlerini dengede tutmaya çalışırlar, birinin üstün çıkmasını önlemeye çalışırlar ve bu dengeye zarar vermemek koşuluyla daima güçlünün yanında yer alırlar. Karanlık büyünün tanrısı Nuitari ise son olanrak Siyah Cübbeliler Tarikatı'nı kurdu. Siyah Cübbeli büyücüler, genellikle kendi sonlarını daha da uzak bir zamana taşımaya çalışırlar, fakat büyünün geleceğini kesinlikle tehlikeye atmazlar.
Krynn üzerindeki büyü merkezlerinin sayısı sadece ikidir. Yüksek Büyücülük Kulelerinden biri Palanthas Kulesi, diğeride Wayreth Kulesi'dir. İki kule de büyülü savunmalarla korunmakta, davetsiz misafirlerin kuleye ulaşmalarını engellemektedir. Palanthas'daki Kule yüksek duvarlarla çevrilmiştir, fakat bu orasının gerçek savunması değildir. Duvarların arkasında, Shoikan Korusu diye bilinen bir ağaç korusu vardır. Korunun üzerinde güçlü bir fear (korku) büyüsü vardır. Wayreth'deki kuleyse, büyülü bir ormanla çevrilidir. Bu orman orjinal yerinden 750 km uzaklığa kadar yer değiştirebilir ve davetsiz misafirleri rahatlıkla şaşırtabilir.
Aslında başlarda Krynn üzerinde beş Kule varmış: Davetsiz misafirlere karşı sleep (uyuma) etkisi yapan Daltigoth Kulesi, forget (unutma) büyüsüyle çevrili Istar Kulesi. Ayrıca, ani ve güçlü ihtiras hisleri doğuran Yıkıntılar Kulesi (Balifor Kulesi) adlı başka bir kule daha vardır. Bu kuleler çeşitli nedenlerden dolayı artık yoklardır. Daltigoth'daki ve Balifor'daki kuleler, Istar'ın Kralrahibi'nin kışkırttığı Krynn'in insanları tarafından saldırıya uğradı. Bu sırada büyücüler de Kuleleri insanlara vermektense onu yok etmeyi tercih ettiler ve öyle de yaptılar. Büyük bir yıkım meydana geldi. Istar şehrininde yıkılma tehlikesi olduğundan, Kralrahip büyücülere kuleniye kimsenin dokunmamasını sağlayacağına söz vererek boşalttırdı fakat o da Afet sırasında yıkıldı.
Büyü yapımı zorlu bir sanattır ve diğer sanatlar gibi önceden bolca çalışma gerektirmektedir. Büyüleri kullanmak için, bir büyü kullanıcısı önceden büyüyü ezberlemelidir. Sözlerden, el kol hareketlerinden ve maddi bileşenlerden meydana gelen büyü, kullanılana kadar büyücünün hafızasında kalır. Bu durumda tekrar ezberlenene kadar o büyü bir daha yapılamaz. Yeniden ezberlenecek olan büyüyü hızla ezberleyebilecek olmasıyla birlikte büyücüler, büyülerini büyü kitaplarında saklarlar. Daha fazla büyü bilmek, daha fazla bu kitaplardan edinmek anlamına gelmektedir. Bazı büyük büyücülerin mutlaka ezberlemek için uğraşmadıkları, fakat yine de bu büyüleri sakladıkları büyü kütüphaneleri vardır.
Krynn'de yaptığınız yolculuklar sırasında, kafanızın üzerindeki ayları farketmişsinizdir. Toplam üç tanedirler: Kırmızı, beyaz ve siyah. Bunlar büyü tanrıların gök yüzündeki formlarıdır. Her ayın kendi evresi, o tarikatın takipçilerini güçlendirip zayıflatır. Nuitari yeni ay şeklinde ve gökyüzünde zayıfken, Siyah Cübbeliler en zayıf durumlarındadırlar. Aynı zamanda, Solinari dolunayken, Beyaz Cübbeliler de güçlerinin zirvesinde olacaklardır. Nadiren gerçekleşen Göz Gecesi'nde ise, üç ay da dolunay oldukları zaman üstüste gelerek siyah gözbebekli, kırmızı irisli beyaz bir göz şeklini alır. Bu gece boyunca büyücüler olağanüstü güçler kazanırlar.
Yüksek Büyücülük Tarikatı, Büyücüler Konseyi tarafından yönetilir. Her tarikat, Konseyde yer alması için yedi temsilci gönderir. Bu temsilcilerden biri ayrıca Tarikatın Efendisi'dir. Bu şeref, tarikatın ilgili oldukları konulardaki güce göre farklı şekillerde belirlenir. Herhangi bir olayda, Efendi hayatı boyunca bu mevkide hizmet eder. Yirmi bir delegeden biriyse Konseyin Efendisi olarak seçilir. Mevki seçimle gerçekleştirilir. Krynn üzerindeki her büyücü bir consensus (ortak karar) büyüsü sayesinde gizli oy kullanır.
Eğer bir kimse Yüksek Büyücülük Tarikatı'na katılırsa, çoğunlukla genç yaşta başlarlar ve genellikle de Konsey tarafından eşitçe ayrılmış bir şekilde, bir baş büyücünün emri altında çalışırlar. Bir öğrencinin hazır olduğu düşünülürse, ki bu genellikle insanlarda 25 yaş zamanına (ya da AD&D oyun kurallarına göre 3-5 arası seviyelere) denk gelir, Yüksek Büyücülük Kulesi'ne, Yüksek Büyücülük Testi'ni geçmek için bir maceraya atılır. Test inanılmaz bir şekilde zordur ve büyüyü yeterli seviyede kullanamayan insanlar tarafından kesinlikle geçilmezdir ve başarısızlığın anlamı da ölümdür. Her Test bir diğerinden farklıdır ve çıraklar için Konsey tarafından belirlenir. Karşılaşılacak rakibin güçü ve zayıflığı yine onlar tarafından belirlenir. Test, buğdaydan kepeği ayırabilmek için vardır; bu sayede büyü kullanacak kişilerin yeterli, bilinçli ve büyüyü her şeyden üstün tutan kişiler olmasını sağlamıştır. Ayrıca Test sırasında çırağın gerçekte hangi Yüksek Büyücülük Tarikatına mensup olması gerektiği de ortaya çıkmaktadır.



Alıntıdır...
 

URUMHAMATAHAYİL

Yönetici
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
7,096
Tepkime puanı
4,962
İş
Wellness Antrenör/Psikolog/ Sosyolog
bu hangi eser acaba yoksa böyle bir şey yok. hayali bir dünya
 

taco23

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Eyl 2010
Mesajlar
50
Tepkime puanı
6
Eser değil alıntı demişim zaten eğer doğru bulmadıysanız silebiliriz
 

URUMHAMATAHAYİL

Yönetici
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
7,096
Tepkime puanı
4,962
İş
Wellness Antrenör/Psikolog/ Sosyolog
ezoterik bilgi açıdan doğru değildir. yoksa bir eser olarak sakıncası yok. Alıntı demek yeterli olmuyor bu durumda ezoterik açıdan doğru bir bilgiyede alıntıdır denebilir. kişiler yanlış yönlenmsin diye belirttim. amacım size yada açtığınız konuya saygısızlık değildir.
 

Sydonay

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
27
Tepkime puanı
1
Yaş
39
Konum
Ankara
İş
EÄŸitimci
Solitari ismi anlaşıldığı kadarıyla güneşten esinlenerek yaratılmış bir isim.

Lunitari ise isminden anlaşılacağı gibi 'ay' ile ilgili...

Nuitari'nin ölümle ilişkilendirilmiş olduğu varsayımında bulunmak da yanlış olmaz zannediyorum ki.

'Tari' eki 'Thor' isminin üzerinde bir kaç küçük değişiklikle oluşturulmuştur büyük olasılıkla. Ve 'tanrı' ya da 'efendi' anlamı taşıması sürpriz olmaz.

Söz konusu isimlerle arama yaptırıldığında karşımıza bir tür RPG oyunu ve fantastik kurgu romanı olan 'Dragonlance' çıkıyor. Kısaca göz gezdirdiğimizde ise; bunun Galler ve Nors mitlerinden esintiler taşıyan bir kurgu olduğunu görüyoruz. Aynı şekilde 'Maerlyn'den esintiler taşıdığını da söyleyebiliriz.

İyi sohbetler.
 

pier.

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
bunun kitabını yazmak istesek olmaz mı? Eğer bu konulu bir kitap ya da bilgisayar oyunu mevcut mu? Eğer böyleyse alıntı olurda o yüzden dedim. Cevabını çok acil bekliyorum.
 

eldalie

Kayıtlı Üye
Katılım
29 Haz 2013
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
burada yazılanlar bir roman kurgusu. marmareth weis isimli bir yazarın ve daha başka yazarların oluşturduğu krynn adlı hayali bir gezegende yaşanır bunlar, en ünlü büyücüsü ise tanrılaşmöa aşamasına gelen raistlin majaredir. güzel bir hikayedir, okuyun derim. yaani fantastik bir dünya.
 
Üst