Kitapta her şey açık değil.
Aslında herşey açık. Ana hatları ile bu kadarını bilirseniz teferruatlarda kaybolmazsınız diyor. Çünkü Kuran aslında sana düşünmeyi öğreterek boşlukları farklı ayetlerin ışığında temel ata ata tamamlayabilmeyi de öğretiyor.
Olsa da olmasa da farketmez. Teferruat bu.
Şefaat ile yırtabilmen için evvela sende asgari şartlar var mı yok mu ona bakılacak.
Birine şefaatçi olabilme hakkına kavuşman için de ayriyetten asgari şartlara sahip misin ona bakılacak.
Noldu ? başa döndük. Amellerinin bunun için yeterli olup olmadığı noktasına döndük yani.
Zaten şefaatçi olmak istediğin birinin sana iyiliği geçmiş demektir. O kişi Ne kadar kötü olursa olsun sırf senin kalbinde yer ettiği için bile karşılığı zaten ona eksiksizce verilecek. Yani şefaatinin ne kadar geçerli olmasını istiyorsan buna o kadar layık olman da gerekeceği için, şefaat bahsine fazla takılı kalmamak en doğrusu olur.
Cehennemde sonsuza kadar kalıyor musun?
Şeytan sonsuza kadar kalacak. Demek ki şeytanın 5 özelliğinde can bulmuş kişiler de kalacak.
En büyük özelliği ne şeytanın ? yaratılmış olduğunu bile bile hatalarından dolayı pişman hissedememe, üzülememe, af dileme özelliğinin bulunmaması.
Yani en başından şartlı hareket eden bir varlık. E kim bu özelliği gösterirse demek ki doğal yaşam ortamını kendisi talep ediyor.
Günahların Tevbe ile geçer mi?
Tevbe etmekle doğrudan geçmez. Çünkü Dilde kalır. Ama süreç başlar. Firavun da boğulacağını anladı ve tevbe ettim dedi. KAbul oldu mu ? Allah kabul etmedim dedi. O halde kıssadan hisse almaya bakıcaz.
Demek ki tevbenden sonrası için de aktif imtihanın devam edecek ki bilinçli olarak aynı hataları yapmayarak net bir tavır koyacaksın. Böyle olursa tevben belki de ilk sınanmada onaylanabilir. Firavun denizin içine girmeden 2 saat önce tevbe etseydi aktif tevbe kapısından kolayca yararlanabilirdi.
Kötüyü hala seçecek iraden elinden alındığı anda tevben de zora girmiş demektir.
Arabanın marşı basmıyorken ittirene
eyvallah denir. Marş bastıktan sonra itmeye kalkana
numara yapma denir.
Trafik kazası geçirdikten sonra erkekliğini kaybedenin zinaya tevbe etmesi işte bu yüzden muallakta kalabilir.
Allah, hala nefsi emmarenin etkisi altında iken tebve edenlerin tevbesini kabul ediyor. Firavun kıssasının izahı bu şekilde. Ayet bile inmemiş açıklamak için bir kıssa verilmiş. Ama Kuran genel anlamda sana doğru düşünmeyi öğrettiği için Allah biraz da zekice anlamamızı istiyor.