Levh-i mahfuz

bundestag

Kayıtlı Üye
Katılım
3 Nis 2018
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Konum
istanbul
İş
teoloji
sözlükte korunmuş levha demektir, yani korunmuş kitap, kur'an-ı kerim içinde levhi mahfuz tabiri kullanılır, yine terimsel açıdan anlamı olmuşların ve olacakların, zamandaki bütün anların ve mekândaki bütün varlıkların, kısacası, her şeyin yazılı bulunduğu bir ilâhî muhafaza levhası; ilahî ilmin aynası, kaderin defteri, kâinatın programıdır.(https://sorularlaislamiyet.com/levh-i-mahfuz-ne-demektir-0)





 
Ü

Üye silindi 56746

İmam-ı-azam Ebu-Hanife radıyallahu anh, Fıkh-ı-Ekber'inde şöyle buyurmuştur: "Dünyada ve ahirette hiçbir şey yoktur ki, Hak sübhanehu ve Teala Hazretlerinin iradesiyle, bilmesiyle hükmü ile, belirli miktarı ile, belirli zaman ve mekanı ile, belirli vasıfları ile ve onun takdiri ile olmasın. O şeyin vücut bulmasından önce Levh-i-Mahfuz'a yazılmıştır. Fakat, Hak sübhanehu ve Teala, Levh-i-Mahfuz'a hüküm tarikiyle değil, vasıf tarikiyle yazılmıştır.

"Bir şeyin olmasını istediği zaman, onun emri (OL) demekten ibarettir. O şey, hemen oluverir. (Yasin/82)"

- şu kulum, şu vakitte, şu işi işleyecektir ve ben azimüşşan onu halk edeceğim. şu kulum da, şu vakitte şu işi terkedecektir ve ben azimüşşan halk etmeyeceğim.

bu usul üzere, bütün eşya ilmullah'ta ne şekilde ve ne hal ile bulundu ise, kısaca o şekilde ve vasıf yoluyla hükmolunmuş ve bu hükme de kaza adı verilmiştir.

Mu'tezile tayfası derler ki, bütün şerler kuldandır. zira Cenabı Hak şerri takdir eylemez ve dilemez. eğer şer kaza eylese ve kul da işlese, sonra o kula azap eylese, zulüm olmak iktiza eder. Cenabı Hak zulümden münezzehtir. bu sebeple, kendilerine adalet ehli derler. biz, ehl-i sünnet onlara karşılık olarak deriz ki, kul dilediğini yapabilmekte irade ve ihtiyar sahibidir ve buna da gücü yeter. binaenaleyh, kaza, o kulu isyana zorlamaz. kuluna, irade-i cüziyye halk etmiş, işleyip işlememekte kulu muhayyer bırakmıştır. onun için zorlama olmaz.

irade-i cüziyye denilen, kulun hatrına gelendir. hayrın ve şerrin halıkı Haktır. Hatra gelen şey, hayır ise işlemeğe, şer ise terk etmeğe çalışmalıdır. kula lazım olan budur. yani, irade-i cüziyye, azim ile terk arasında bulunan bir fiildir.
 
Ü

Üye silindi 58480

LEvhi mahvuz kader levhasidir.

Kuramsal fizikten tutun da, tum ruhsal ilimlerin karmik bir denklemidir.

Bir bardak su masadan dusuyor diyelim, o bardak daha havadayken yere dustugunde kirilip kirilmayacagi bellidir. Suyun nereleri islatacagi daha havadayken harita gibi bellidir. Son hali ile ilk hali tek bir kaderin icinde kodlanmistir yani.

Bardak daha havadayken hesaplamalar baslar, bardagin direnci ve yercekimi nin kuvvetlerinin hesabi zaten yapilmis haldedir levhi mahvuzda. Suyun akiskanlik degeri, yerin egimi vs gibi tum faktorler Matrix yazilimi gibi onceden bellidir ve ancak belli bir netice dogrultusunda kadere boyun egerler.


Simdi daha komplek yapalim.

Bardak dusuyor, yer islanacak, tam da olmasi gerektigi gibi islanmasi gerekirken bir ruzgar esiyor ve o islaklik haritasi degisiyor. Surpriz bir netice mi bu ? Hayir, ruzgarin da esecegi zaten total hesapta belli bir girdidir.

Tum dis sartlarin tek bir hesaplamada toplandigi kaynaga levhi mahvuz denir. Buna bizim kisisel secimlerimiz da dahildir.

Bizim hangi etkilere karsi hangi tepkileri verecegimiz bellidir alsinda. Belli renklerin, sekillerin, insan enerjilerinin, gunlerin, gezegenlerin, zikirlerin, dualarin ne kadar etki edecegi ve secimlerimizi ve algilarimizi kac birim etkileyecegi bile bellidir. Biz bunu olcemiyoruz ama LEvhi mahvuzda bir olaya verdigimiz tepkinin o anki butun suur alti tetikleyicileri acik secik belli oluyor.

Kisacasi MAtrix filmini izlediyseniz oradaki yazilimin ve secimlerin nasil bir tabana oturtuldugunu gorursunuz. Levhi mahvuz kaderin sirridir. KAder ise olcu anlamindadir. Yani biz mukaddimelerimizi ne olcude degistirirsek olusacak olan kader plani devreye sokulur. 10 larca yil onceden belli olan neticeleri de yasamaya baslariz.
 
Ü

Üye silindi 58480

Lehvi Mahvuzu anlamak icin, onun sızıntıları hükmünde olan numunelere bakmak lazım ;

Nasıl ki bir su akıntısı biryerdeki su birikintisine işaret eder, su birikintisi su tankına, su deposuna işaret eder,
Banka hesaplarımızdaki paralar nasıl ki büyük bir bir hesaplı ekonomiyi hatta örtülü ödeneğin geniş sistemini işaret eder,
Nasıl ki kuru bir çekirdek bir ağacın karakteristiginin bilgisini içinde tutarsa bu numunelerin hepsi bir nevi küçük kalıp olan levhi mahvuz hükmündeir ve Büyük levhi mahvuzun yani Kurandaki Levhi Mahvuzun varlığına ispat olur. Büyük Levhi mahvuzu gerekli kılar hatta.

Levhi Mahvuz ise Asıl Kitaptır. Kuran da, Kuranın nasıl bozulacağı da orada yazılmıştır.

Biz Levhi mahvuza göre çoktan öldük. Kıyamet çoktan koptu. Simdiki kanlı canlı anımız ise ölüm ile yaşam arasındaki bir tınıdan ibaret. Bir çeşit şahadet makamı.

Her hak din Levhi mahvuzun belli kehanetlerini ve belli açılımlarını getirmiştir. Çünkü Kuran bunu ve tüm ayetleri Levhi mahvuza dayandırarak haber veriyor.
Asıl Kitap Levhı mahvuzdur der Kuran. Kuran ise, nispetlersek, dünyanın kullanım kılavuzu ve alka kapı aralayan, sürekli değişik kilitlenme dönemlerinde inmiş, kaynaktan gelen düzeltme kodudur.
 

Askanarch

Kayıtlı Üye
Katılım
20 Kas 2018
Mesajlar
180
Tepkime puanı
153
İş
Arkeolog
Kısaca levhi mahvuz Allahın gaybı bilmesidir her anı ve eksiksiz olarak bilmesidir
 

Özgür Psişik 28/34

Kayıtlı Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
173
Tepkime puanı
96
Sagonun dediği gibi; zel celalin kalemi yazar levhi mahfuz okunamaz. Kader kitabı demek. Amel defteri gibi yani :)
 
Üst