kuran daki kafa karıştırıcı ayet

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
"evlenmeye güçleri yetmeyenler de, allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. sahip olduğunuz kölelerden “mükâtebe” yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın.[387] allah’ın size verdiği maldan onlara verin. dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir."

şimdi öncelikle anladığım kadarıyla ayette fuhuş olarak tercüme edilen kelime budur: (الْبِغَٓاءِ)
kuran-daki-kafa-kar%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r%C4%B1c%C4%B1-ayet_1933759_m.jpg

ben emin olmak için bu kelimeyi önce translate'e yazdım fakat muhtemelen harekeler yüzünden tercüme edemedi. ben de bu kez google'da arattım. hakikaten de karşıma hep fuhuş ile alakalı görseller çıktı.
kuran-daki-kafa-kar%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r%C4%B1c%C4%B1-ayet_1933758_m.jpg

bilmeyenler için şunu da belirteyim: meallerde parantez içinde yer alan ifadeler kuran'ın bir parçası değildir. yani kuran'da yazmayan, yalnızca tefsircilerin yorumlarından ibaret olan ifadelerdir.

yani bu ayette kimin bağışlanacağı belirsizdir, yoruma açıktır. o zaman ortada iki durum var:

1- bağışlanacak olan fuhşa zorlanan cariyedir.
2- bağışlanacak olan fuhşa zorlayan cariye sahibidir.

şimdi iki ihtimali de değerlendirmek istiyorum. bir kere bir kişinin bağışlanabilmesi için o kişinin bir suç işlemiş olması gerekir. suç işlememiş birisi zaten bağışlanmaz, çünkü ortada bağışlanacak bir durum yoktur. dolayısıyla zorlanan cariyenin neyden dolayı bağışlanacağı merak konusudur. zorlama durumu varsa zaten bu bir tecavüzdür. üçüncü bir zorlayan kişi varsa da bu kişi de tecavüz suçuna ortak olmuş demektir. bu durumda ortada bu ikisinden başka suçlu yoktur. cariye sadece mağdur durumdadır. çünkü cariye zaten bir ganimettir, sahibinin malıdır. cariye olarak hizmet etmesi şartıyla canı bağışlanmış kadındır.

ikinci ihtimali zaten düşünmek dahi istemiyorum. fuhşa zorlamak yani bir tecavüze aracılık edip bundan kazanç sağlamak gibi son derece aşağılık bir suçun zaten bağışlanabilmesi mümkün değildir. bu ihtimalin doğru olmadığını umut ediyorum.

fakat her iki ihtimalde de ortak ve oldukça rahatsız edici bir durum var. her ikisinde de bir tecavüze aracılık eden ve bundan kazanç sağlayan aşağılık bir adam müsveddesi var. fakat bu adam müsveddesine karşı ne bir cehennem tehdidi ne de bir cezadan bahsedilmiyor. sırf farklı düşünce ve inançları benimsedikleri için her ayette insanlara hakaretler yağdıran ve onlara cehennemde uygulanacak fantastik işkence yöntemlerinden uzun uzun bahseden bu kitap; niçin fuhşa zorlamak yani bir tecavüzden kazanç sağlamak gibi yeryüzünde işlenebilecek en aşağılık suç için hiçbir tehdit ya da yaptırımdan söz etmiyor?

sanki "sigara içmeyin", "içki içmeyin" vb. masum bir hatadan bahseder gibi "fuhşa zorlamayın" demekle yetiniyor sadece.

ben samimi birisi olduğuma inanıyorum. bu ayeti de benim vicdanım ve mantığım kabul etmiyor.
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
En başından fuhuş yapmayı bırak hayal etmek bile senin kodlarını bozar Allah'tan uzaklaşırsın yoldan saparsın ve savunmasız da kalırsın yani çok merak ettiyseniz böyle bakın konuya
 

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
En başından fuhuş yapmayı bırak hayal etmek bile senin kodlarını bozar Allah'tan uzaklaşırsın yoldan saparsın ve savunmasız da kalırsın yani çok merak ettiyseniz böyle bakın konuya

Burada bir zorlama, tecavüz var! Zavallı kölenin bu olaydan sonra suçlu olması ve tövbe etmesi gerçekten saçmalık!
 

Rhea

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
4,710
Tepkime puanı
7,613
Konum
Nirvana
İş
Witch
Şu köleyle birliktelik mevzusu da garip nikah şartsa kölelere neden serbest..
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Burada bir zorlama, tecavüz var! Zavallı kölenin bu olaydan sonra suçlu olması ve tövbe etmesi gerçekten saçmalık!
Gerek yok diye yazmıştım da neyse soruşturmanız güzel aslında bunu bile yapmayanlar var. Kölenin hürriyete kavuşmak için efendisiyle anlaşma yapması anlamında fıkıh terimi. Sözlükte “yazmak” anlamındaki ketb (kitâbet) kökünden türeyen mükâtebe “yazışmak” anlamına gelir. Fıkıh terimi olarak köle veya câriyenin bir bedel karşılığında hürriyetini elde edebilmesi için efendisiyle anlaşmasını ifade eder.
Diyor yani cariyeyi serbest bırakıp evlenmekten bahsediliyor sanırım çünkü köle alt sınıftan olduğu için evlenemiyordu o zamanki arabistanda
 

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Gerek yok diye yazmıştım da neyse soruşturmanız güzel aslında bunu bile yapmayanlar var. Kölenin hürriyete kavuşmak için efendisiyle anlaşma yapması anlamında fıkıh terimi. Sözlükte “yazmak” anlamındaki ketb (kitâbet) kökünden türeyen mükâtebe “yazışmak” anlamına gelir. Fıkıh terimi olarak köle veya câriyenin bir bedel karşılığında hürriyetini elde edebilmesi için efendisiyle anlaşmasını ifade eder.
Diyor yani cariyeyi serbest bırakıp evlenmekten bahsediliyor sanırım çünkü köle alt sınıftan olduğu için evlenemiyordu o zamanki arabistanda
Üstte yazdığım terimlerin açıklamarını yapmana gerek yok çünkü zaten biliyorum. Mantıklı bir açıklama yapamayacaksan hiç yazma lütfen.
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Üstte yazdığım terimlerin açıklamarını yapmana gerek yok çünkü zaten biliyorum. Mantıklı bir açıklama yapamayacaksan hiç yazma lütfen.
Yazdım zaten köleyi serbest bırakmak demekmiş o zamanki arabistanda da köle ile sahibinin evlenmesi için sahibinin kölesini bırakması gerekiyor. Fuhuşa zorlanmak konusunda da Allah fuhuşa zorlananların bozulmadan dolayı bozulan kodlarını düzeltir diyor (tabi bu da kendi çıkarımım) insan hata yapınca doğru yoldan sapmaya başlar ve bunun için de af diler (bu gayet normaldir insan bunu yapmayacak olsaydı yaratmazdım diyor) Allah'tan kendisini doğru yola koymasını ister eğer buna zorlandıysanız endişelenmeyin bozulmaktan. Allah sizi doğru yola koyar diyor
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Evet yarım yazmışım orası benim hatam özür dilerim düzelttim
 

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Önce biraz saygılı olmayı öğrenin bence, hem soru soruyorsunuz hem de düzgünce ve kendince açıklama yapan birini tersliyorsunuz.
Ben seninle mi konuşuyordum?

Yazdım zaten köleyi serbest bırakmak demekmiş o zamanki arabistanda da köle ile sahibinin evlenmesi için sahibinin kölesini bırakması gerekiyor. Fuhuşa zorlanmak konusunda da Allah fuhuşa zorlananların bozulmadan dolayı bozulan kodlarını düzeltir diyor (tabi bu da kendi çıkarımım) insan hata yapınca doğru yoldan sapmaya başlar ve bunun için de af diler (bu gayet normaldir insan bunu yapmayacak olsaydı yaratmazdım diyor) Allah'tan kendisini doğru yola koymasını ister eğer buna zorlandıysanız endişelenmeyin bozulmaktan. Allah sizi doğru yola koyar diyor

İnsan hata yapınca demişsin bir kere bir kişinin bağışlanabilmesi, af dilemesi için o kişinin bir hata yapması, suç işlemiş olması gerekir. Suç işlememiş birisi zaten bağışlanmaz, çünkü ortada bağışlanacak bir durum yoktur. Dolayısıyla fuhuşa zorlanan kölenin neyden dolayı bağışlanacağı anlayamıyorum.
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Ben seninle mi konuşuyordum?



İnsan hata yapınca demişsin bir kere bir kişinin bağışlanabilmesi, af dilemesi için o kişinin bir hata yapması, suç işlemiş olması gerekir. Suç işlememiş birisi zaten bağışlanmaz, çünkü ortada bağışlanacak bir durum yoktur. Dolayısıyla fuhuşa zorlanan kölenin neyden dolayı bağışlanacağı anlayamıyorum.
Bahsettiğimiz şey suç değil tabiki sözlü olarak suç değil ama bedenin kirleniyor ve bu düşüncelerini zihinlerini etkilemez mi seküler bir bakış açısıyla bile etkiler. Sen de Allah'tan arınmayı istiyorsun
 

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Bahsettiğimiz şey suç değil tabiki sözlü olarak suç değil ama bedenin kirleniyor ve bu düşüncelerini zihinlerini etkilemez mi seküler bir bakış açısıyla bile etkiler. Sen de Allah'tan arınmayı istiyorsun
Çok ilginç bir bakış açısı. Birisi zorla tecavüze uğrayarak kötü düşüncelere kapılabiliyor. İşin ilginç kısmı ise Allah'ın bunu zaten yazmış olması ve tekrardan af istemesi.
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Çok ilginç bir bakış açısı. Birisi zorla tecavüze uğrayarak kötü düşüncelere kapılabiliyor. İşin ilginç kısmı ise Allah'ın bunu zaten yazmış olması ve tekrardan af istemesi.
Kötü düşüncelerden kastım zihnin bununla meşgul oluyor ve bu da senin zihin kodlarını bozuyor bu müzik dinlemekten bile olabilir kölenin fuhşa zorlanması ile tecavüze uğramak aynı şey değil biri sürekli oluyor ve yapan da bunu uygun görüyor yani tecavüzde zihnin bundan pek etkilenmez ama kerhanede zorla çalıştırılan kadınlarla karşılaştın mı insanın zihninin etkilendiği (sapık birisine dönüşmek anlamında demiyorum) zihnin meşgul olması başka cinselliği mübah görmeye başlamak farklı burada bozmasından bahsediyoruz. Peki benden bu kadar anlatmakta başarısız olduğumu fark ettim
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Bence ben de yanlış anladım bu kadar karışık değildir herhalde :D
 

İbisu

Kayıtlı Üye
Katılım
26 Eyl 2019
Mesajlar
352
Tepkime puanı
382
Spam olacak ama çok yazım hatalarım var yapan derken kölenin sahibi anlamında mübah görmeye başlamak farklı anlamında derken o anlamda değil yani dediğim demek istiyordum
 

Enneagram

Banlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
587
Tepkime puanı
985
Konum
DAİMON
Önce lütfen doğru düzgün ayeti belirtiniz.

Böyle hiç Kuran ı Kerim üzerinden konuşulur mu?

Üstelik inanamıyorum diyecek kadar cüretkar olacaksanız daha da dikkatli davranmalısınız.

Geçerli meallere baktınız mı?
Geçerli tefrislere baktınız mı?
Şerhlere, haşiyelere baktınız mı?
Hadislere peki...?

Birde Arap diline hakimiyetiniz yok, Arap toplumunun dinamiklerinden örfünden, adetinden haberiniz yok, 1500 yıl önceki zihin dünyalarından bi habersiniz...
Bu şekilde saglıklı bir sonuca varacagınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

Bilene danışmaktan başka çareniz yok.

İnanmayacaksınız da inanmayın tabi. Bir söz var minareyi çalan kılıfını hazırlar.
Sizinki o hesap bence.

Ama bir ayetle izah edeceğim.

Nisa Suresi, 25. ayetinde

"İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikâhlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir."

Açıklama olarak kısaca şöyle diyeyim:

Zina kesin olarak haramdır. Bir ücret karşılığında anlaşarak geçici bir zaman için evlenmek meşru değildir. Metres ve dost tutmak da zinanın başka çeşitleridir.

Cariye ayrıca o dönemde mal demekti. Elinizdeki kalem, tas, tarak nasıl değersiz ise cariye de o hükümde idi. İnsanlar Cariyelere evlenilecek aynı yatağa girebileceği bir insan gözüyle bakmazdı. Onlarla evlenmek aşagılanma sebebiydi zengin bir Arap için. Hatta hür kadınlar kapalı giyinirken cariyeler göğüsleri neredeyse açık gezerlerdi. Giyim kuşamlarına kadar mal muamelesi görürlerdi.
Zihin dünyalarını anlamanız için yazıyorm.

Yukarıda verdigm âyette ise Allah onlar için normal mehir verin diyor dikkatinizi çekerim aynıdırlar diyor fark yok, onlarda insan diyor ama yine de mesela cezaları oldugunda yarım ceza şart koşuluyor çünkü zihniyet farkı var. Asla hür bir insan statüsünde göremiyorlar. Ayetin durumu şartları zorluyor.

Bu kadarı kafi olsun.
 

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Önce lütfen doğru düzgün ayeti belirtiniz.

Böyle hiç Kuran ı Kerim üzerinden konuşulur mu?

Üstelik inanamıyorum diyecek kadar cüretkar olacaksanız daha da dikkatli davranmalısınız.

Geçerli meallere baktınız mı?
Geçerli tefrislere baktınız mı?
Şerhlere, haşiyelere baktınız mı?
Hadislere peki...?

Birde Arap diline hakimiyetiniz yok, Arap toplumunun dinamiklerinden örfünden, adetinden haberiniz yok, 1500 yıl önceki zihin dünyalarından bi habersiniz...
Bu şekilde saglıklı bir sonuca varacagınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.

Bilene danışmaktan başka çareniz yok.

İnanmayacaksınız da inanmayın tabi. Bir söz var minareyi çalan kılıfını hazırlar.
Sizinki o hesap bence.

Ama bir ayetle izah edeceğim.

Nisa Suresi, 25. ayetinde

"İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan) cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikâhlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir."

Açıklama olarak kısaca şöyle diyeyim:

Zina kesin olarak haramdır. Bir ücret karşılığında anlaşarak geçici bir zaman için evlenmek meşru değildir. Metres ve dost tutmak da zinanın başka çeşitleridir.

Cariye ayrıca o dönemde mal demekti. Elinizdeki kalem, tas, tarak nasıl değersiz ise cariye de o hükümde idi. İnsanlar Cariyelere evlenilecek aynı yatağa girebileceği bir insan gözüyle bakmazdı. Onlarla evlenmek aşagılanma sebebiydi zengin bir Arap için. Hatta hür kadınlar kapalı giyinirken cariyeler göğüsleri neredeyse açık gezerlerdi. Giyim kuşamlarına kadar mal muamelesi görürlerdi.
Zihin dünyalarını anlamanız için yazıyorm.

Yukarıda verdigm âyette ise Allah onlar için normal mehir verin diyor dikkatinizi çekerim aynıdırlar diyor fark yok, onlarda insan diyor ama yine de mesela cezaları oldugunda yarım ceza şart koşuluyor çünkü zihniyet farkı var. Asla hür bir insan statüsünde göremiyorlar. Ayetin durumu şartları zorluyor.

Bu kadarı kafi olsun.
Hm yani o dönem böyleydi, cevabınız bu yani. Zinanın haram olduğunun farkındayım herhalde. Ben zorlama sonucunda suçlunun cariye olmasından bahsediyorum. Ceza kısmından bahsediyorum. Üstteki arkadaş bile daha mantıklı cevap verdi.
 

Enneagram

Banlı Kullanıcı
Katılım
28 Eyl 2019
Mesajlar
587
Tepkime puanı
985
Konum
DAİMON
Hm yani o dönem böyleydi, cevabınız bu yani. Zinanın haram olduğunun farkındayım herhalde. Ben zorlama sonucunda suçlunun cariye olmasından bahsediyorum. Ceza kısmından bahsediyorum. Üstteki arkadaş bile daha mantıklı cevap verdi.
Yazdıgın şey doğru mu önce onu kesinleştir dedim ama cevap yok.
Senden ayet diye ortaya attıgın yazının aslını istedim, yazsana?
Ama bana laf yetiştiriyorsun, "hm, cevabınız bu yani, üstteki arkadaş daha mantıklı" gibisinden laubali sözlerle laga luga yapıyorsun.
Tezini savunsana??? Ayetini yazsana, yazdıgımı anladığını da düşünmüyorm çünkü dönüt ortada.
Sana boşuna dil döküyoruz gibime geliyor.

Çünkü hakikaten bir sorun var.
Sorun sende.
Anlamıyorsun, ona ragmen iddia etmeye devam ediyorsun çatallı dilinle.
Ve bu büyük bir sorun...

Bak! Kutsal kitabım hakkında konuşacaksan bana doğru düzgün cevap vereceksin yoksa seni affetmem.
 

daewn

Kayıtlı Üye
Katılım
23 Eki 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Yazdıgın şey doğru mu önce onu kesinleştir dedim ama cevap yok.
Senden ayet diye ortaya attıgın yazının aslını istedim, yazsana?
Ama bana laf yetiştiriyorsun, "hm, cevabınız bu yani, üstteki arkadaş daha mantıklı" gibisinden laubali sözlerle laga luga yapıyorsun.
Tezini savunsana??? Ayetini yazsana, yazdıgımı anladığını da düşünmüyorm çünkü dönüt ortada.
Sana boşuna dil döküyoruz gibime geliyor.

Çünkü hakikaten bir sorun var.
Sorun sende.
Anlamıyorsun, ona ragmen iddia etmeye devam ediyorsun çatallı dilinle.
Ve bu büyük bir sorun...

Bak! Kutsal kitabım hakkında konuşacaksan bana doğru düzgün cevap vereceksin yoksa seni affetmem.

Tezini mi savun? Asıl sorunlu olan sensin. Kutal kitabın olmasına rağmen ben mi sana ayetlerin yeniri göstereceğim? Kuran ı hiç mi okumadın da buradan bana bilmişlik taslıyorsun? Şu ayeti Google’a bile yazsan karşına çıkar bütün anlamları da bu şekildedir biraz araştırda düzgün yorum yap.
 

Red Robit

Banlı Kullanıcı
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
70
Tepkime puanı
255
Konum
𓂀
Daewn, sizin gibi insanlar tanıdım, hayatları içinde döl israfı olmaktan öteye gidemeyen. İnsanlar yarım yamalak da olsa sizi adam yerine koyup cevap veriyor ama siz görüyorum ki "ilim talebesi" vasıflarına haiz değilsiniz. Ne denli mütevazı olabileceğiniz şurdaki küstahlığınıza tanık olduktan sonra artık zerrece umrumda değil. Size cevap vermeye çalışan insanlarsa deveye hendek atlatsa veya kara tekeye laf anlatsalar büyük ihtimalle daha büyük sevaba gireceklerdir. Siz cevap değil, kavga arıyorsunuz ve içinizdeki köpeği bağlamadıkça onun havlamaları yüzünden de elbet sizi tatmin edecek bir cevap duyamayacaksınız. Sorunuza hiçbir yanıt vermeden terkediyorum bu konuyu, zira kaliteli bir münazaranın ilk unsuru kaliteli insan olmaktır ve yanıtlarınız böylesine seviyesizken sizden iki dakka adam gibi davranmanızı beklemek sizi zahmete sokmaktan öteye gitmez. Saygılarımla.
 
Üst