Evrenin sırrı

marble

Kayıtlı Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
222
Tepkime puanı
265
TANRI EVRENİ NEDEN YARATTI?
Varsayımlar

• Bir şey kazanacağını düşündü (Geçersiz)
• Sevecek bir şey istedi (Geçersiz)
• Zevk / Eğlence için (Geçersiz)
• Yalnız olduğu için (Geçersiz)
• Kendi gücünü göstermek için (Geçersiz)
• Yaratıcı güdüsü gereği kendini yaratmıştır.
iç doğası ya da yaratıcı gücü nedeniyle bir şey yapmışsa o zaman mutlak olan BÜTÜN değil onun iç doğası/yaratıcı gücü olur ki bu yönden geçerli olmaz.
• Tanrı yaratır ve tezahür eder.
Öyle görünüyor ki böyle yapmaktan bir tatmin elde etmektedir. Belli bir tatmin olmasa eylemi arzu etmezdi. Tekabül yasasına göre bunu varsayabiliriz. Fakat, Bütünü harekete geçiren bir sebep olduğunu söyleyemeyiz. Çünkü bir “sebep” akla bir nedeni getirmektedir ki TANRI, iradesi sebep-sonuç prensibini harekete geçirdiği an dışında, sebep-sonuç yasasının üzerindedir. Bu nedenle bu varsayımda geçersiz kalır.
Sonuç olarak cevap yoktur.
TANRI KENDİNDE AKIL, KENDİNDE YASA, KENDİNDE EYLEMDİR.

HER ŞEY BÜTÜN’ÜN İÇİNDEYKEN, BÜTÜN (TANRI) HER ŞEYİN İÇİNDEDİR.


* BÜTÜN kendi evrenine içkindir. Evrendeki her kısmın, parçacığın, birimin ya da bileşimin içindedir.

* Yazar/ressam/heykeltıraş imgenin kendi zihninde bir varlığa ve mevcudiyete sahip olduğunu, kendisinin, yaratıcısının (yazar/ressam/heykeltıraş) zihinsel imgeye içkin ve onda mevcut olduğunu görür.

* İnsan içte yaşayan Tin’in kendi varlığına içkin olduğunu fark ettiği ölçüde hayatın spritüel ölçeğinde o kadar yükselecektir.

* Spritüel Gelişme; İçimizdeki Tin’in tanınması, gerçekleştirilmesi ve tezahür ettirilmesidir.

TÖZSEL GERÇEKLİK
“Zaman, mekan ve değişim evreninin gerisinde ve altında Tözsel Gerçeklik ve Temel Hakikat mevcuttur.
TÖZ; Bütün dış tezahürlerin altında yatan; öz, özsel gerçekliktir.

DEĞİŞİM
• Maddede, kuvvette ve zihinsel hallerde değişimden başka bir şey görünmez.
• Evrende hiçbir şey gerçekte var olmamıştır. Her şey OLUŞ ve DEĞİŞİM’dir.
• Hiçbir şey hareketsiz kalmaz, her şey doğar, büyür ve ölür.
• Hiçbir şeyde sürekli bir nitelik, sabitlik yoktur.
• DEĞİŞİM dışında her şey geçicidir.


BÜTÜN (TANRI)
• Madde dışı bir varlıktır.
• Evrensel, ebedi, canlı zihin olarak düşünülebilir.
• İnsan tözsel gerçekliğe TANRI ismini vermiştir.
• Bütün özünde bilinmezdir. Çünkü kendi iç doğasını ve varlığını BÜTÜN den başka hiçbir şey anlayamaz.
• BÜTÜN sonsuz, mutlak, ebedi, değişmezdir.
• Aydınlanmış olanlar ona TİN der.

TİN nedir?
İnsanın “Sonsuz canlı Akıl” a verdiği addır. “Gerçek ÖZ” demektir.
 

marble

Kayıtlı Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
222
Tepkime puanı
265
BÜTÜN (TANRI) NE DEĞİLDİR?
Madde değildir.

• Evrende zihin ve hayat olmasına karşın, maddede zihin ve hayat yoktur.
• Hiçbir şey (madde) kendinden küçük bir kaynaktan çıkamaz, öncesi olmayanın sonrası olmaz.
• Madde “engellenmiş enerji”, yani düşük oranlı titreşime sahip enerji ya da kuvvettir.
Enerji ve Kuvvet değildir. (Maddecilerin kullandığı anlamda)
Enerji ve kuvvet kördür. Mekanik şeyler hayat ve zekâdan yoksundur.
Hayat ve Zekâ değildir.
Biz ölümlülerin bildiği anlamda Akıl ile Hayat değildir.

SONLU, DEĞİŞEN, AKAN, CÜZİ HİÇBİR ŞEY TANRI OLAMAZ.
 

marble

Kayıtlı Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
222
Tepkime puanı
265
Evren, Tanrı'nın zihinsel yaratımıdır.
Evrenin her birimi ve kısmı onun zihnindedir.
 

marble

Kayıtlı Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
222
Tepkime puanı
265
Soluk almak yaratan ve yaratılanın birleşmesidir.
 

marble

Kayıtlı Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
222
Tepkime puanı
265
Hakikatin iki kutbu vardır. Evren hem vardır, hem yoktur.
Tanrı için, evren rüya veya tefekkürün sonucudur. Gerçek değildir. Zihinseldir.
İNSAN için, evren çok gerçektir.
 

marble

Kayıtlı Üye
Katılım
21 May 2018
Mesajlar
222
Tepkime puanı
265
Ve son olarak

Kullanılmayan ya da paylaşılmayan bilgi değerli metallerin istiflenmesi gibidir. Bilgi tıpkı refah gibi kullanılmak için vardır. Kullanma yasası evrenseldir, bu kuralı çiğneyen doğal güçlerle çeliştiği için acı çeker.
 

f3rnwh

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Ocak 2020
Mesajlar
25
Tepkime puanı
55
Sevgili @marble eğer mümkünse; sicim teorisi hakkında ki görüşlerinizi okumak isterim.
Değişik kaynaklarda fazla bilimsel geldi kavrayamadım.
 
Üst