Eski Ahit'te Erkek FahiŞELİĞİ

URUMHAMATAHAYİL

Yönetici
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
7,096
Tepkime puanı
4,964
İş
Wellness Antrenör/Psikolog/ Sosyolog
Sumer-Babil kutsal kadin fahiseligi kurumuyla ilgili incelemelerimiz bizi yeni bir konuyu daha ele almaya zorlar;kutsal erkek fahiseligi kurumunu...

Karsilikli toplu evlilik biçiminden,kadin ve erkegin bireysel evlilik donemine gecis sirasinda,Sumer-Babil toplumlarinda,tum kadinlarin yabanci toplum birim erkeklerine karsi eski cinsel yukumluluklerinin,sadece bir bolum vakfedilmis kadin araciligiyla yerine getirilebilmesini saglamis olan kutsal kadin fahiseligi’nin temelleri pek dogru konulmamis olsa da,yine de uzerinde epeyce soz edilmis bir konudur.Buna karsilik ayni topluluklarda, kutsal erkek fahiseligi biçimiyle varolmus gibi gorunen kurumun varligi ve anlami ,‘fuhus yapan kadin ve erkek’ gibi tercumelerin azizligi arasinda yitip gitmistir.‘Fuhus yapan kadin ve erkek’ turu ifadeler ,bir kadin ile erkegin fuhus yapmasini anlatmak seklinde kullanildigi için,erkek fahiselik kurumu butunuyle karartilmis,unutulmus, ve en fazla erkek homoseksuelligi olarak yansitilmistir.



Her iki cinse bagli kutsal fahiseligin sadece kadin yanini ele almakla yetinme tutumunda ,erkek fahiseliginin toplumsal anlaminin farkina varilmamis olmasi kadar, erkeklik serefinin kaybedilme korkusunun payi da olmus olmali.Fakat,eski toplumun sahne perdesi bir kez açilinca, oyuncularimiz arasinda artik bir ayricalik gudemeyiz...

Sumer-Babil gelenegine dayanan topluluklarda,kutsal fahiseligin sadece kadina degil,ayni zamanda erkek cinsine iliskin bir kurum olarak da kullanilmis oldugunu gosteren ve ’kutsal fahise kadin’ ve ‘kutsal fahise erkek’ biçimiyle ifade edebilecegimiz tanimlara,Eski Ahit’te,Musa doneminde, rastliyoruz:

"Israil kadinlari arasinda kutsal fahise kadin olmayacak;

Israil erkekleri arasinda kutsal fahise erkek olmayacak."

"Il n'y aura pas de courtisane sacrée parmi les filles d'Israël; il n'y aura pas de prostitué sacré parmi les fils d'Israël." (Eski Ahit.Yasalar.21/22)



Kadin ve erkek homoseksuelliginin,birey’e ait ruhsal ve patalojik yanlarinin incelenmesini uzmanlarimiza birakalim.Eski toplumun,erkek ve kadin homoseksulligini, dogadan gelen bir olgu olarak hazir bir sekilde bulmus olup olmadigini da tam bilmiyoruz.Hiç bir toplum,hiçbir tarihte,sosoyal kurumlarini kurgu yoluyla varetmemis ve edemez olduguna gore,eski toplum,bir sekilde varligini saptamis oldugu homoseksuel iliski turlerini ya yasaklamis veya bunlari destekleyerek varolan sisteminin destekleyici unsurlari olarak kullanmaya calismis olmalidir.Erkek ve kadin homoseksulliginin eski Yunan ve Latin kulturunde, dogurganligin engellenmesi veya ‘vatandas’ sayisinin sabit tutulmasi amaciyla ozendirilmis ve yonlendirilmis olabilecegini dusunduren yanlar bulunmaktadir.(1)Eski Yunan sahsiyetlerinin cogunda karsimiza cikan homoseksuel iliskilerin gerisinde,eski Yunan site devletlerinin ‘vatandas’ sayisini sabit tutmaya yonelik ozendirici uygulamalarinin payi olmus gibidir.Bazi arap topluluklarinda oglancilik biçimiyle karsimiza cikan uygulamalarin ozellikle yaygin olmasi,homoseksulligin bu topluluklarin tarihinde kendileri tarafindan ozendirildiginin bir isareti gibi ele alinmalidir.Eski Yazili Yasalar’da,Sumer-Babil gelenekli toplumlarda,erkek homoseksuel iliskileri hem yasaklandigini ve fakat hem de bir ceza unsuru olarak kullanilmaya devam edilmekte oldugunu goruyoruz:




"§ 19)- Eğer bir adam ... (erkek) arkadaşı hakkında (gizli dedikodu yaparak): ''onunla devamlı olarak yattılar'' (derse) veya (bir) kavga esnasında (acikca) başka insanların önünde: ''seninle bir çok defalar yattılar, seni suçlayacağım'' derse,(fakat) delil (göstermeğe) muktedir değilse, ispatlayamazsa, o adama sopayla 50 defa vuracaklar,bir bütün ay boyunca kiralın işini yapacak, saçını (veya sakalını) kesecekler ve bir talent kalay ödeyecektir.


§ 20)- Eğer bir adam (erkek) arkadaşıyla yatarsa, onu suçlarlar ve ispat ederlerse, onunla (başkaları da) yatacaklar ve hadım edeceklerdir.”(Assur Yasalari)

Anlasilmaktadir ki,Musa donemi oncesinden itibaren,Asur’da da,‘erkek erkege yatmak’ bir ‘yasak’ konusu olmaya baslamisti.Kendisiyle yatilan erkegi varsaymayan ve cezalandirmayan Assur yasa hukmunun, yatan erkegin suçuna karsi ongordugu cezanin ‘hadim etme’ ve ‘onunla baskalarinin yatmasi’ biçiminde formule edilmis olmasi,homoseksuelligin eski toplumda ‘hadim’likla olan iliskisini gosteriyor.Eski yasalardaki cezalarin,genellikle daha onceki donemlerin kutsal uygulamasi olduguna deginmistik.Hadimlik,eski toplumda,erken donemde,varolan kurulu akrabalik duzenini bozmamayi saglamak amaciyla,kadin veya erkek bireyin evlilik ve dol sahibi olabilmesiyle (dolayisiyla mirascisinin ortaya cikisi ile) iliskili bir konu olarak ele aliniyor olmaliydi.Kisirlastirma,Kisir kabul etme,hadimlastirma,hadim kabul etme,sozkonusu erkek veya kadinin evliliklerinin ortaya cikarabilecegi sorunlarla karsilasmak istemeyin bir cozum biçimi olmus olmalidir.Sonraki hiristiyanligin dayandigi tapinak ve manastir geleneginde evlilik yasagina tabi olan erkek ve kadin dini gorevlilerin gerisinde boyle bir hadimlik,kisirlik ve homoseksuel iliski gelenegi bulunmaktadir.Musluman din adamlarinin çok karililiginin kutsal bir yan tasiyor olmasi,Vatikan Papa’sinda evlilik yasagi biçimiyle yansir ve eski Sumer-Babil tapinak duzeninde yer alan kutsal Rahibin hadim ozelligini yansitir.Abram’in Abraham olmak;Musa’nin Musevi’lerin basina gecebilmek için yaptiklari ilk islerden birisi olan kendilerini sunnet etme edimlerinin gerisinde de, hadimlastirmanin sembolik yerine getirilisini goruyor olmaliyiz.

Musa’nin yasa hukumleri,erkek ve kadin fahiseliginin kutsal yanini ortaya koydugu gibi,erkek fahiseligi ile erkek homoseksuelligi arasindaki baglantiyi da aciklamaktadir:


"Israilli kadinlar arasinda kutsal fahise kadin olmayacak;Israilli erkekler arasinda kutsal fahise erkek olmayacak.

Bir kutsal fahise(kadin)nin toparladigi kazancini veya bir 'erkegin','kopegin' kazancini,bir adak olarak
Tanrin RAB'bin Tapinagi'na götürmeyeceksin.Ikisi de Tanri'nin gözünde igrençtir." (Eski Ahit.Yasalar.21/23)(2)

Musa yasalari,"Israilli kadinlar arasinda kutsal fahise kadin olmayacak;Israilli erkekler arasinda kutsal fahise erkek olmayacak" derken,Misir’dan cikip giderek yerlesmek istedikleri ‘vaadedilmis’ ’Kenan topraklari’ uzerindeki oteki kavimlerde bu uygulamalarin bulundugunu varsaymakta; aralarina gittiklerinde,Israil kadin ve erkeklerinin, bu tur geleneklere uymamalari gerektigini anlatmak istiyordu.Musa yasalarinda ,erkek ve kadin fahiseliginin kutsal ozelligi;’tanri evi’,Tapinak veya Manastir ile olan iliskisi oldukca aciktir.Anlasiliyor ki,kadin veya erkek fahiseler,erkeklerle yatmalarinin karsiliginda aldiklari maddi karsiligi,cuzdanlarina atmiyor, tapinak veya manastir’a vakfediyorlardi.Fahiseliklerinin amaci,baslangicta,kutsal bir odevin yerine getirilmesi idi.Her ne kadar,Musa yasalari,kadin ve erkek fahisenin,yattiklari erkeklerden aldiklari karsiligi;’fahisenin kazanci’,’kopegin ucreti’,’kopegin satis fiyati’,’fahisenin mukafati’ gibi bireysel kazanc kavramlarina yakin sozcuklerle ifade ediyorsa da,bu noktada,fahiselik, henuz tam olarak kutsalligini kaybetmis ve bireysel bir meslek haline gelmis degildi.


Eski Ahit’te,kutsal erkek fahiseligi olgusuyla bagi olan bir anlatima da,Lut ile ilgili olarak verilen bolumde karsilasiyoruz.Abraham’in yegeni olan Lut da peygamberdi. Lut’un ve ‘ailesi’nin aralarinda yasadigi ‘Sodom’ yerlesiminin erkek homoseksuelliginin yaygin oldugu bir yerlesim oldugu anlasiliyor.Gunumuzde ‘sodomizm’in erkek fahiseligi,homoseksuelligi anlaminda kullanilmasi nedensiz olmasa gerektir.Lut’a Tanri tarafindan ‘iki melek’,’adamlar’, ‘elciler’(Kuran) gonderildiginde,aksam olunca,Sodom’un butun erkekleri onlarla yatmak istemislerdi.Lut ,Sodom erkeklerinden iki kiziyla yatmalarini istemis,fakat bu teklifi kabul edilmeyince,Tanri,Sodom sehri yikmisti.Bu yikimda,Tanri Elcisi Abraham’in kuvvetlerinin araci olarak kullanilmis olmasi da mumkun.Boylece kurtarilan Lut da bir dagda yasamaya baslamis ve iki kizi’yla,onlarla yatacak erkek bulunmadigi için, kendisi yatmisti. Eski Ahit’te,"Sodom'la Gomora'nın Yıkılışı” diye aktarilan bolum soyledir:


"İki melek akşamleyin Sodom'a vardılar. Lut kentin kapısında oturuyordu. Onları görür görmez karşılamak için ayağa kalktı. Yere kapanarak, "Efendilerim" dedi, "Kulunuzun evine buyurun. Ayaklarınızı yıkayın. Geceyi bizde geçirin. Sonra erkenden kalkıp yolunuza devam edersiniz." Melekler, "Olmaz" dediler, "Geceyi kentin meydanında geçireceğiz."Ama Lut çok diretti. Sonunda onunla birlikte evine gittiler. Lut onlara yemek hazırladı, mayasız ekmek pişirdi. Yediler.

Onlar yatmadan, kentin erkekleri, Sodom'un her mahallesinden genç yaşlı kentin bütün erkekleri evi sardı.Lut'a seslenerek, "Bu gece sana gelen adamlar nerede?" diye sordular, "Getir onları da yatalım." Lut dışarı çıktı, arkasından kapıyı kapadı. "Kardeşler, lütfen bu kötülüğü yapmayın" dedi,"Erkek yüzü görmemiş iki kızım var. Size onları getireyim, ne isterseniz yapın. Yeter ki, bu adamlara dokunmayın. Çünkü onlar konuğumdur, çatımın altına geldiler."

Adamlar, "Çekil önümüzden!" diye karşılık verdiler, "Adam buraya dışardan geldi, şimdi yargıçlık taslıyor! Sana daha beterini yaparız." Lut'u ite kaka kapıyı kırmaya davrandılar.

Ama içerdeki adamlar uzanıp Lut'u evin içine, yanlarına aldılar ve kapıyı kapadılar.

Kapıya dayanan adamları, büyük küçük hepsini kör ettiler. Öyle ki, adamlar kapıyı bulamaz oldu.İçerdeki iki adam Lut'a, "Senin burada başka kimin var?" diye sordular, "Oğullarını, kızlarını, damatlarını, kentte sana ait kim varsa hepsini dışarı çıkar.

Çünkü biz burayı yok edeceğiz. RAB bu halk hakkında birçok kötü suçlama duydu. Kenti yok etmek için bizi gönderdi."

Lut dışarı çıktı ve kızlarıyla evlenecek olan adamlara, "Hemen buradan uzaklaşın!" dedi, "Çünkü RAB bu kenti yok etmek üzere." Ne var ki damat adayları onun şaka yaptığını sandılar.Şafak sökerken melekler Lut'a, "Karını ve iki kızını al, hemen buradan uzaklaş" diye üstelediler, "Yoksa kent cezasını bulurken sen de canından olursun."

Lut ağır davrandı. Ama RAB ona acıdı. Adamlar Lut'un, karısının ve iki kızının elinden tutup onları kentin dışına çıkardılar. Kentin dışına çıkınca, adamlardan biri Lut'a, "Kaç, canını kurtar, arkana bakma" dedi, "Bu ovanın hiçbir yerinde durma. Dağa kaç, yoksa ölür gidersin."

Lut, "Aman, efendim!" diye karşılık verdi,"Ben kulunuzdan hoşnut kaldınız, canımı kurtarmakla bana büyük iyilik yaptınız. Ama dağa kaçamam. Çünkü felaket bana yetişir, ölürüm.Bakın, şurada kaçabileceğim, yakın bir kent var, küçücük bir kent. İzin verin, oraya kaçıp canımı kurtarayım. Zaten küçücük bir kent."Adamlardan biri Lut'a, "Peki, dileğini kabul ediyorum" dedi, "O kenti yıkmayacağım.Çabuk ol, hemen kaç! Çünkü sen oraya varmadan bir şey yapamam." Bu yüzden o kente Soar adı verildi.

Lut Soar'a vardığında güneş doğmuştu.RAB Sodom'la Gomora'nın üzerine gökten ateşli kükürt yağdırdı. Bu kentleri, bütün ovayı, oradaki insanların hepsini ve bütün bitkileri yok etti.Ancak Lut'un peşisıra gelen karısı dönüp geriye bakınca tuz kesildi.

İbrahim sabah erkenden kalkıp önceki gün RAB'bin huzurunda durduğu yere gitti.Sodom'a, Gomora'ya ve bütün ovaya baktı. Yerden, tüten bir ocak gibi duman yükseliyordu.Tanrı ovadaki kentleri yok ederken İbrahim'i anımsamış ve Lut'un yaşadığı kentleri yok ederken Lut'u bu felaketin dışına çıkarmıştı.”(3)

Muhammed’in Kuran’da ," Lut onlara:‘Aman ha, onlar benim konuklarımdır; artık beni rezil etmeyin.’ dedi”( Hicr Suresi.68. Ayet)" biçiminde aktardigi bu olayda,Sodom’lularin yonlendirilmis erkek homoseksuelligini ve dinsel erkek gorevlilerin kutsal erkek fahise olarak algilanisini izliyor gibiyiz.

Erkek kutsal fahiseligi kurumunun acikliga kavusturulmasi ile ilgili bir zorlugumuz,erken Sumer-Babil donemine iliskin tabletlerde,acikca ‘kutsal erkek fahise’ gibi bir kavramlarin aciklikla bulunmamis olmasindan da gelmektedir.Bu,belki de,tablet uzmanlarimizin donusturmelerindeki hatalara bagli bir konudur.Musa doneminde erkek fahiselik olgusunun kutsalliginin suruyor olmasi ve ‘kutsal erkek fahise’ turu tanimlarin acikca kullanilmasi,bizi,kavramsal yonden ,bu olgunun,pek kolay olmasa da, Sumer-Babil yazitlarindaki izini bulma calismasina sevkeder.(4)




Musa kanunlarinda kutsal erkek fahiselerden ‘erkek’ anlamiyla ‘kopek’ deyimi kullanilmaktaydi.Kutsal tufan anlatimlarinda ise ,birkac kez, ‘sinek’ deyimiyle karsilasmistik;tanrilar,sunularin uzerine ‘sinekler gibi ususmusler’di.Bay Kramer’in ‘ilk akvaryum’ olarak yorumladigi,bazan,oteki uzmanlarimizda ‘kabare’ vb. olarak rastladigimiz,kutsal ask evi,tapinak ile ilgili olan ilahide de,’hiç bir sinek içki yerine saldiramaz’ biçiminde bir cumle yer aliyordu.Buradaki ‘sinek’ kavrami,bir hayvan cinsinin tanimindan daha farkli bir deger tasiyor gibidir:

"Evinde hiçbir sinek içki yerine saldiramaz,

Evin girisine(esigine) begenmeyen(?uygun olmayan) ayak basamaz"

biçimindeki cozumlemede,sozkonusu olanin kisiler oldugu,kisiler ile ilgili bir siralama yapildigi anlasiliyor.Araplar arasinda kullanilan ‘sinek’ kavrami,zob,sinek’i anlattigi gibi,’buyuk erkek cinsel organi’ni da anlatmaktadir.Gunumuz Musevilerinde de ‘zwuvve’ kelimesi benzer anlamda kullanilmaktadir.Eger ilahilerde kullanilan ‘sinek’ kavraminin erkek cinsel organi ile bir baglantisi var ise,kutsal adak alanlarinda,kutsal ask evinde durmadan karsimiza cikanlarin ‘sinek’ler degil de,kutsal gorevli ‘buyuk penis’,belki ‘kesilmemis penis’i,’uretken bey’i adlandiriyor olmasi mumkun gorunuyor. "Kesilmemis,ulu penis’in karsit yaninda ise ‘kesilmis’lerin bulunmasi dogaldir.Sumer-Babil tabletlerinin dikkatli yeniden gozden gecirimi,bu topluluklarda olmus olmasi gereken ‘kutsal erkek fahise’ tanimlarinin ortaya cikarilmasini saglayabilir.Simdiden surasi aciktir ki,Sumer-Babil yaratilis anlatimlarinda,daima,’hadim’,’ne erkek ne kadin’,’hem erkek hem kadin’,’cinsiyetsiz yaratik’ biçimlerdinde cevirebilecegimiz turden yaratiklar bulunmaktaydi.

Ote yandan,kesin olarak biliyoruz ki,Sumer-Babil tapinaklarinda,Hadim edilmis erkekler onemli dinsel gorevlerin sahibi idiler.Hadim erkek,bu topluluklarda o denli onemli idi ki,Nuh’un tanrisi Ea,daha ’yaratilis’ sirasinda ‘Asinnu’ veya "kulu’u"yu yaratmisti.Bu,bir tur ‘kadinimsi erkek’ti.Tanri ile tanricalarin kutsal evlilik torenlerinde karsilastigimiz ,Kurgaru ve Assinu,Istar-Inanna’ya vakfedilmis, hadim dini gorevliler idi. Kurgaru kelimesinin ‘burulmus’,’kesilmis’,’hadim edilmis’ rahip anlamina geldigini biliyoruz.Assinu ise daha cok ‘kadinimsi erkek’ anlamina geliyordu.Kutsal fahise erkeklik yapan ve erkeklerle yatanin Assinu olmasi mumkundur.Bunlar erkekliklerini, kutsal fahise tanricaya vakfettikten sonra (ki bu herhalde cinsel organinin kesilmesi veya dasak burulmasi biçimiyle oluyor olmaliydi ki,cinsel organ veya ‘dasak yeme’ uzerine sevgi belgisi sozler gunumuzde bile Turkiye’de varligini surdurmektedir ) kadin elbiseleri giydikten sonra, kutsal solenlere dans ederek,kaval calarak katiliyorlardi.



Lut’a gelen ‘meleklere’ yeniden donersek,bunlarin Tanri elcisi kutsal sahislar olmasi ve Sodom’un butun erkeklerinin Lut’un evinin onune toplanarak bu ‘meleklerle’,’kutsal elcilerle’ yatmak istemeleri,butun Sodom’lu erkeklerin sadece erkek duskunu olmalariyla aciklanamaz.Daha dogrusu,Sodomlularin erkek duskunluklerinin ve Lut’un kizlariyla yatmak istememelerinin bir nedeni olmaliydi.Sodom’lularin dinsel gorevli erkeklerle yatmak için kendilerinde bir hak ve onlarla yatma olayinda bir kutsiyet bulduklari da anlasiliyor.Bu topluluk,gorunuse gore,erkek homoseksuelligine yonlendirilmis bir topluluktu.



Eski toplum,onceki akrabalik iliskisinden yeni bir akrabalik iliskine dogru gecis surecinde,evlatlarin ana toplum birim aidiyetinden baba toplum birim aidiyetine dogru gecisleri sirasinda,bu evlatlarin yeni akrabalik sistemine gore ,aidiyet,evlilik ve miras iliskilerinin doguracagi onemli sorunlardan kacinabilmek için,gecici cozum biçimleri uretir.Bu tur sorunlarin neler olabildigine isaret etmistik.Hadimlik,kadin biçimli erkeklik ve erkek fahiseligi,sunnet etme,erkek biçimli kadinlik kurumlarinin gerisinde,eski toplumun, zorlu ve zorunlu gecis doneminin uygulamalari ve cozum biçimleri bulunmaktadir.


(1) Halikarnas Balikcisi’nin,yazilarinda,Lezbiyenlik ile Lesbos adasi arasindaki iliski bagintisinda,kadin homoseksuelliginin ozendirildigine dair fikirler ileri surmus oldugunu animsiyorum.





(2): Eski Ahit’in farkli tercumeleri konuyu daha iyi izlemek için yararli olabilir:

(Il n'y aura point de prostituée parmi les filles d'Israël, et il n'y aura point de prostitué parmi les fils d'Israël.

("Il n'y aura pas de courtisane sacrée parmi les filles d'Israël; il n'y aura pas de prostitué sacré parmi les fils d'Israël.")

( « Il n’y aura point de femmes prostituées parmi les filles d’Israël ; ni de fornicateurs parmi les garçons d’Israël.")

"Tu n'apporteras jamais dans la maison du Seigneur ton Dieu, pour une offrande votive, le gain d'une prostituée ou le salaire d'un 'chien', car, aussi bien l'un que l'autre, ils sont une abomination pour le Seigneur ton Dieu"

"Vous n’offrirez point, dans la maison du Seigneur votre Dieu, la récompense de la prostituée, ni le prix du chien."

"Tu n'apporteras pas le salaire d'une courtisane ou le prix de vente d'un chien dans la maison de l'Eternel ton Dieu pour l'accomplissement de quelque vœu que ce soit ; car l'un et l'autre sont en abomination à l'Eternel ton Dieu. »



(3) Lut’un hikayesinin hemen devaminda,onun kizlari ile yatisi anlatilir:

"Lut ile Kızları

Lut Soar'da kalmaktan korkuyordu. Bu yüzden iki kızıyla kentten ayrılarak dağa yerleşti. İki kızıyla birlikte bir mağarada yaşamaya başladı.

Büyük kızı küçüğüne, "Babamız yaşlı" dedi, "Dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok.

Gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunla yatalım."

O gece babalarına şarap içirdiler. Büyük kız gidip babasıyla yattı. Ancak Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

Ertesi gün büyük kız küçüğüne, "Dün gece babamla yattım" dedi, "Bu gece de ona şarap içirelim. Soyumuzu yaşatmak için sen de onunla yat."

O gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. Ama Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

Böylece Lut'un iki kızı da öz babalarından hamile kaldı.

Büyük kız bir oğlan doğurdu ve ona Moav adını verdi. Moav bugünkü Moavlılar'ın atasıdır.

Küçük kızın da bir oğlu oldu ve adını Ben-Ammi koydu. O da bugünkü Ammonlular'ın atasıdır.”

(4):Kutsal kadin fahiseliginin,tapinak ve manastir hucre rahibeligi ile sokak kadinligi biçiminde ayrismasi tamamlandiktan sonra bile,kutsal kadin fahiseligi bu toplumlarda degisik biçimlerde etkisini surdurmeye devam etmistir.

Muhammed peygamberin, "Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhusa zorlamayın.”( Nur Suresi,33. Ayet) biçimindeki sozleri,arap toplumunda fuhsun,hiç olmazsa,cariyeler uzerinden devam ettirildigini gosteriyor.Peygamberin sozlerinden,eger cariye ‘namuslu kalmayi dilemiyorsa’ fuhusa gonderilmesinde kesin bir engellemede bulunulmuyor gibi bir anlam da cikmaktadir.Oyle anlasiliyor ki,Muhammed sirasinda fuhus henuz butunuyle yasaklanamayacak kadar kokleri derinlerde bir uygulama idi.Fahiselik kavrami,gunumuzde kotulenen bir edimin karsiligi olarak kullanilmakla beraber, dilbilimsel bakimdan kokeni onun kutsiyetini daima uzerinde tasimaya devam etmistir. Courtisane ,prostituée,fahise gibi kelimeler ;kendini yabanci erkege veren baslangictaki kadinin,degerli,araci olan ,bir baskasinin yerine gecen gibi anlamlar tasiyarak yola cikmis bir kadin oldugunu hep animsatmaktadir.Dilbilimsel bir arastirma,konunun kelime [/color]kokleri bakimindan da ortaya cikarilmasina hizmet edecektir.
 

dido06

Banlı Kullanıcı
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
133
Tepkime puanı
2
Bu paylaşım için teşekkürler urum okuduğum iyi oldu aydınlattı. Günümüzdeki fahişelik ve travesti homoseksüellik kavramlarının çok geçmişe dayandığını yeni öğrendim. Ben de diyordum Dünya'nın sonu geldi erkek erkek ile kadın kadın ile çiftler tek cinsten olmaya başladı diye.
 

dmkol

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
4,907
Tepkime puanı
529
İş
Web Master
Bu paylaşım için teşekkürler urum okuduğum iyi oldu aydınlattı. Günümüzdeki fahişelik ve travesti homoseksüellik kavramlarının çok geçmişe dayandığını yeni öğrendim. Ben de diyordum Dünya'nın sonu geldi erkek erkek ile kadın kadın ile çiftler tek cinsten olmaya başladı diye.
Bir de Romalılar'a bak.
 

samir_22

Kayıtlı Üye
Katılım
16 Haz 2008
Mesajlar
144
Tepkime puanı
9
Yaş
36
Konum
ÖzGüR_WaTaN
Bu paylaşım için teşekkürler urum okuduğum iyi oldu aydınlattı. Günümüzdeki fahişelik ve travesti homoseksüellik kavramlarının çok geçmişe dayandığını yeni öğrendim. Ben de diyordum Dünya'nın sonu geldi erkek erkek ile kadın kadın ile çiftler tek cinsten olmaya başladı diye.

Lût kavmi eşcinselliğin yaygın olduğu kavimlerden idi. Keza Roma da öyle.

Ancak eşcinsellere hakaret edemeyiz. Çünkü kimsenin cinsel kimliği, tercihi başkalarını ilgilendirmez. Herkesin en az bizler kadar aklı vardır. Eşcinsel düşmanlığı sona ermeli artık.
 

MaHaRa

Kayıtlı Üye
Katılım
16 Eki 2008
Mesajlar
87
Tepkime puanı
6
Selamlar; güzel bir tema. Buraya alıntılayıp bizlerle de paylaştığın için sağolasın Urum. Konu yazarının aile-hukuk vs. üzerine başka yazıları da var.
 

demon

Kayıtlı Üye
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Son kısımdaki sitem için özür diliyorum. Yazı uzun olduğundan ilk önce sonunu okumuştum.
 

DNZ33

Kayıtlı Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
121
Tepkime puanı
7
Demon sana katılıyorum ' bunlar değiştirilmiş kutsal kitapların yazılarıdır. Tevrat'ta bir bölümde kardeşler arası ilişkiyi ballandıra ballandıra anlatırlar. Kendi pis fantezilerini kitaplara aktarmışlar olay budur. ALLAH'ın tasarrufundaki bir kişiye bile böyle iftiralar atıyorlar'.
Bu arada bence eşcinsellik tedavi edilmesi gereken bir hastalık Allah onlara şifa versin:(
 

demon

Kayıtlı Üye
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Ben eşcinselliğin ve lezbiyenliğin; insanlara musallat olan cinler tarafından yapıldığını biliyorum.
 

asagnak

Kayıtlı Üye
Katılım
24 Mar 2009
Mesajlar
368
Tepkime puanı
7
Konum
evde
İş
iÅŸÅŸiz
Yapmayın arkadaşlar cin ile insanın aklını okuyabilir ama aklı yaratan Allah'tır. Bu bir seçimdir; cinlerle ne alakası var? Sadece hormonal bir ihtiyaçtır bu.
 

SanGlade

Banlı Kullanıcı
Katılım
13 Ocak 2009
Mesajlar
130
Tepkime puanı
1
Arkadaşlar lütfen Konularda Dikkat Edilmesi Gereken Şeyleri Atlamayın !!!!
Konu bir başından, bir ortasında, bir de sonundan okunmaz. Lütfen yorum yapacaksanız konuyu tamami ile okuyup anlağınızdan emin olun.
Teşekkür ederim....
 

Darkness5853

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Ben eşcinselliğin ve lezbiyenliğin; insanlara musallat olan cinler tarafından yapıldığını biliyorum.


Sodom ve Gomorrada bahsi gecen Sodom'lular meleklere tecavuz etmeye calismislardir bunun yaninda yoldan gecene bile tecavuz etmeleri, kufur etmeleri(Tanri'ya karsi) vb. onlarin sonunu getirmistir. Tanri iki insan arasindak anlasmanin kutsal oldugunu kitapta belirtmistir. Sevgi ile yapilan ve kimseye zarari olmayan seylerin hic bir gunahi yoktur.
 

patrick

Kayıtlı Üye
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
23
Tepkime puanı
1
Konum
ankara
Cahil olduğum bir konu da asla ağzımı açıp tek laf etmem. Ama hadi arkadaşlar sizin bu yaptığınız ne bir arkadaş yazmış hastalıktır inşallah şifa bulurlar. Diğer arkadaş yazmış içinde cinler var. Bakın ben bir eşcinsel olabilirim de olmaya bilirim de ama bu benim bilmediğim bir konuda yorum yapmamı gerektirmez. Urum ne kadar güzel bir şey paylaşmış, baştan sona okuyup yeni bir bilgi öğrenelim. Paylaşım için çok teşekkürler Urum.
 

striker

Kayıtlı Üye
Katılım
19 May 2012
Mesajlar
446
Tepkime puanı
19
herkesin kendine bir pay çıkaracağı konu olduğunu düşünüyorum.
şahsen bende önceleri, eşcinsellere karşı yaklaşımım hiç iyi değildi.
kabul etmiyordum, yanlış yoldalar diyordum,
birgün bir eşcinselle istemeden arkadaş oldum, okadar iyi , anlayışlı, bilgili ,
onunla konuşunca yeni birşeyler öğrendiğimin farkına varıyordum.
bu kişi bana duygularını ifade etti, kendimi kız gibi hissettim normalde benim
kızlara söyleyeceğim şeyleri bir erkeğin bana söylemesi,
çok garipti,
sonra onunla sosyal arkadaş , dert arkadaşı olduk. bu insanı dinledikçe anladım.
anladıkcada utandım.
emin olun arkadaşlar bazı sapkın insanların dışında, çoğu eşcinsel istemdışı bu hale düşüyorlar,
duyguları düşünceleri bu yönde geliştiği için, yapacak hiçbirşeyleri yok.
bu insan ağlıyordu, sürekli ağlıyor, ölmek istiyordu, böyle olduğu için.
çok düşündüm bu insan neden bukadar dışlanacağı bir yola girmek ister.
hiçkimse zulumun olduğu bir yola girmek istemez.
ama bu şekilde hormonları olduğu için , elinde olmadan böyle bizim gibiler için,
itici diye tasvip ettiğimiz yola giriyorlar.
sonraları sordum kendime, yanlış olan nedir diye, nerede hata var,
klasik bir hayatımız var, bunun içerisine herhangi bir renkli diye tabir ettiğimiz durum girince,
bu durum lehimize ise, avantaj gibi kullanıyoruz,
eğer hoşumuza gitmeyen durumlar var ise, kınama , tenkit, vs. hertürlü,
çoğu zaman insana yakışmayan hareketler sergiliyoruz.
lafa gelince mangalda kül bırakmıyoruz ama icraata gelince kılımızı kıpırdatmıyoruz.
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Cybele / Kibele'nin hadım rahipleri konusu da var benzer temada
 

albeda

Kayıtlı Üye
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
21
Tepkime puanı
1
Konum
Bursa
İş
Öğretmen
Eşcinsellik kromozomlarla yani genlerle alakalıdır arkadaşlar. Bir hastalık olarak nitelendirilmemeli bence. hele hele cinlerle hiç alakası yok bu konunun.
 

hazaR

Kayıtlı Üye
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,233
Tepkime puanı
673
Konum
İstanbul
İş
Passenger.
Eşcinsellik konusu neden bu kadar tartışılmayı seviyor ? Birilerini rahatsız eden bir şey mi var ?
 

xtina

Banlı Kullanıcı
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
121
Tepkime puanı
4
eş cinsellik cinsel yönden eyleme girdiği anda günah olur yan i ALLAH neden kendi yarattığı varlığa günah desinki yani ne zaman bi eşcinsel cinsel gönden kendi cinsinden biriyle birlikte olursa o zaman işte günah olur mesela bende bi eş cinselim vedoktora gittim tedavi maksadı ile ve doktor bana hasta olmadığımı söyledi nasıl saç rengim göz rengim genetikse bununda genetik olduğunu ve değiştirilemez olduğunu söyledi insanlar eşcinselliğin sürekli yanlış yönlendirmeyle olacağını söylüyorlar yani mesela bi erkek çocuğu kızlarla oynarsa kız gibi olur diyolar fakat hiç şunu sormuyolar kendi kendilerine niye bu çocuk kızlarla oynuyor diye ee tabi oynamaz çünkü o bi eşcinsel ve içindeki dişisel dürtülere göre hareket ediyor ve kızlarla oynuyor hangi ebeveyin veli kalkıpta kendi oğullarına gidib kız çocuklarıyla oynicaksın diye tembih ederki etmediğine göre bunun altında bi neden olmalı hiç düşünmezmisnz yaa yani bu konuyu okadarda uzatmak geremezz.
 
Üst