Ammar b. Yasir (R.A.) ve Cinler

enesuynk

Kayıtlı Üye
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
225
Tepkime puanı
24
Konum
Daren
AMMAR BİN YASİR’İN CİNLERLE ÇARPIŞMASI

Ebu bekr b. Ubeyd der ki : Ubey El-Hasen vasıtasıyla Ammar b. Yasir’den (R.A) şöyle nakl etmiştir :
<Resulüllah ile birlikte hem cinlerle , hem insanlarla savaştım . Dediler ki :
-Cinlerle ve insanlarla nasıl savaştın ?
-Seferde Allah’ın Resulü ile bulunuyordum . Bir yerde konakladık. Kırbamı ve kovamı su çekmek için aldım . Allah Resulü (S.A.V.) bana dedi ki : <Suyun yanında sana biri gelip seni sudan men’edecektir.> Kuyunun başına gelince , gerçekten simsiyah bir adam gördüm. Bana :
-Vallahi buradan bir damla da olsa su alamazsın ,dedi . Ve bana daldı , bende ona daldım . Derken yuvarlandım ; bir taş alıp yüzüne , buruna vurdum . Kırbamı doldurduğum gibi doğru Resulüllah’ın (S.A.V.)’in yanına geldim .
Beni görünce :
---- ‘’Yanına kimse geldi mi ?’’ ----diye sordu .
---- ‘’Evet’’ ---- dedim ve başımdan genleri anlattım .
---- ‘’ Kimdir o , biliyor musun ? ‘’ ---- diye sorunca ,
---- ‘’Hayır!’’ dedim . Bunun üzerine şöyle buyurdular:
---- ‘’İşte o , Şeytandır .>>

El-Ahnef b. Kays’dan nakl ediliyor. Dedi ki ; Hz. Ali (R.A.) şöyle anlattı :
<’’ Vallahi Ammar b. Yasir (R.A.) hem insanlarla , hem de Cinlerle çarpışmıştır.’’>
Dedik ki :
-Haydi insanlarla çarpıştığını anlarız ; lakin cinlerle nasıl çarpışabilir ?
Cevap verdi :
---- Resulüllah Sellellahu Aleyhi ve selemle sefere çıkmıştık . Ammara buyurdular ki , haydi git, bize biraz su getir . Bunun üzerine Ammar, gitti birde baktı ki , siyah bir köle şeklinde olan Şeytan orada duruyor . Onu su almaktan men ‘etti . Bunun üzerine kapıştılar . Ammar onu yere serince Ammar’a :
----Bırak beni , su almana mani olmayacağım, dedi . Ammar bırakınca , yine mani oldu . Ammar ikinci def’a onu yere yuvarladı. Şeytan ona :
----Bırak beni , su almana mani olmayacağım , dedi . Bıraktı. Su çekmek istedi , yine Şeytan sözünde durmayarak ona mani oldu. Bu sefer Ammar onu tam manasiyle hakladı. Ve nihayet Şeytan da sözünü yerine getirdi . Resulüllah (S.A.V.) buyurdular ki :
----‘’Şeytan simsiyah bir köle şekline girip , Ammar’ın önünü kesti ve su almasına mani geldi . Amma Allah Ammar’ı zaferyab kıldı.’’
Ammar gelince ; Ey Ebul-Yakazan! Ellerin galip geldi . Bize Resulüllah böyle böyle anlattı , deyince bana şu cevabı verdi :
---- Vallahi eğer onun Şeytan olduğunu bilseydim , öldürürdüm . Burnunu ısırıp koparmağa kasd ettim , lakin çirkin bir koku beni bundan alıkoydu .

(Kaynak: İmam-ı Şibli – CİNLERİN ESRARI (s.183-184)


Birçok şeye ışık tutan bu yazının hepimize faydalı olacağı şüphesiz . Saygılarımla
 

MeHDiX

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Eki 2013
Mesajlar
696
Tepkime puanı
789
Konum
İstanbul
İş
Fitness egitmeni, Sosyolog, ilahiyat
Güzel paylaşım.Teşekkürler kardeşim.
 

enesuynk

Kayıtlı Üye
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
225
Tepkime puanı
24
Konum
Daren
Sevgili arkadaşlar bu iki olayın kendimce mütalaasını yaptım ve çıkardığım bazı sonuçlar var bunları sizlerle paylaşmak isterim .


1. Olay :
Başta dediği ''resulullah ile beraber'' cümlesinin mana cihetinin Ammar b. Yasir'in arkasında peygamber efendimizin dualarının olduğunu bize apaçık gösteriyor . Peygamber efendimizin gözleri ile görmediği bir hadiseden Ammar b. Yasir'i uyarmasida şüphesiz peygamberliği tasdik edici bir davranış . Kuyuya vardığında Ammar b. Yasir'in bir kelam da bulunmadığı halde cin ona direk hücum etmesi cinin birileri tarafından (Şeytan) kışkırtildiginin bir göstergesi , kavga esnasında kullanılan taşın mana cihetinin koruyucu dualara (Ayetel kursi , felak ve nas vb.) Karşılık geldiğini görmek pek zor olmasa gerek diye düşünüyorum . Son olarak ''İşte o , Şeytandır'' cümlesine bakalım burda apaçık şeytanın yolunu seçen , onun kölesi olan bir varlığa hitaben konuşması dikkatimizi çekiyor , yani cinlerin de iyisinin kötüsünün yani şeytana tabi olaninin olmayaninin varlığının ayrı bir delilidir.


2. Olay

Diğer olay ile benzer olsada burdada dikkatimizi çeken bazı hususlar mevcut . Bunların en bariz olanı kötü huylu cinlerin ne derece yalancı olduklarını gözler önüne sermesidir . Sahabenin dikkat çekecek en bariz özelliği merhametidir . Yukarda gördüğünüz gibi sahabe cini iki kez serbest bırakmıştır lakin 3. De onu etkisiz hale getirmiş bu da islam dininin düşmana bile merhamet gösterdiği barış dini olmasının ayrı bir kanıtı . Cin her seferinde bu merhamet duygusunu kötüye kullanıp lehine çevirmek istesede başarılı olamamasinin Allah'in Ammar b. Yasir'i gözetip korumasının bir göstergesi olduğunu gözler önüne seriyor. Diğer bir mesaj da insi ve cinsî şeytanların ne derece inatçı olduklarını ve zayıf anı kolladıklarini açıkça belirtmesi . Son olarakta ''Allah Ammar'i zaferyab kıldı'' mana ciheti ile bence en güzel mesaj , şöyleki ; O ki sevdiği ve yolunda emek sarfeden kullarını başıboş bırakmaz ve onlara yâr ve yardımcı olur mesajıni sanki gözümüze sokuyor :) sevgi ve ışıkla . Allah'in rahmeti ve bereketi üzerinize olsun .
 

AğLan

Kayıtlı Üye
Katılım
5 Eyl 2013
Mesajlar
284
Tepkime puanı
1
gerçekten güzel paylaşım çıkardığınız anlamlarda çok güzel bence
 
Üst