Mistisizmin İslamdaki Yeri Nedir ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

BMorfer

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Bu benim kafamı hep karıştıran birşey oldu herzaman. Kur`an-ı Kerim mistisizm ile ilgili bir ayet yada sure geçiyormu ? Dinimizce caizmidir ?
 

yare-i yarim

Moderator
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
2,247
Tepkime puanı
879
İş
Sanatsal tablolar oluşturmak/Mutfak eşyaları dalında ticaret
Bu çok genel bir soru olmuş cevabıda genel olarak vericek olursak islamda mistisizmin yeri pek yoktur ayetlerde böyle şeylerden bahsetmiyor
ancak islam kültüründe vardır şöyle ki müslümn olan bazı şahıslar mistisizm ile uğraştıkları için sadece ama sadece kültürel açıdan islam kültüründe vardır

Soruyu biraz daha detaylandırırsanız eğer bu sorunun cevabıda değişebilir.
 

BMorfer

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yani sizce bu mendup birşeymidir efendim ?
 

yare-i yarim

Moderator
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
2,247
Tepkime puanı
879
İş
Sanatsal tablolar oluşturmak/Mutfak eşyaları dalında ticaret
Mendup ne oluyordu :D
 

andrah

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
145
Tepkime puanı
4
İslam dininde yapılması hâlinde sevâb, yapılmazsa olmayan eylemlere verilen isimdir. Edeb ve müstehap da denir. wikiden baktım hemen :D
 

codzombi

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
1,169
Tepkime puanı
119
Wikipedia tanımı;
"Mistisizm, Yunanca μυστικός (mystikos) yani Eleusis Gizemlerine "katılan kişi" (initiate) ve gizemlere katılım anlamına gelen μυστήρια (mysteria) terimiyle ilişkilidir. Sözcüğün kökeni hakkındaki görüşlerden biri Yunanca'da dudak ve gözleri kapamak anlamına gelen mueinden geldiği yönündedir.[1]Ancak günümüzde mistisizm sözcüğü Eleusis gizemlerinden daha çok Neoplatoncu manevi gerçek veya Tanrı ile doğrudan deneyim, sezgi veya içe bakışyoluyla özdeşleşme veya yeni bir idrak düzeyine varma anlamında kullanılmaktadır. Bu deneyim yoluyla bilgeliğe ulaşılır."

Bunun nesi günah ? Tasavvuf ne oluyor ? islamda mistisizmin nasıl yeri olmaz ,temeli mistisizmdir !! İlla herşeyin suresi mi geçecek ayetlerde mi belirtilecek . Haram değildir sevaptır sevap !
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Wikipedia tanımı;
"Mistisizm, Yunanca μυστικός (mystikos) yani Eleusis Gizemlerine "katılan kişi" (initiate) ve gizemlere katılım anlamına gelen μυστήρια (mysteria) terimiyle ilişkilidir. Sözcüğün kökeni hakkındaki görüşlerden biri Yunanca'da dudak ve gözleri kapamak anlamına gelen mueinden geldiği yönündedir.[1]Ancak günümüzde mistisizm sözcüğü Eleusis gizemlerinden daha çok Neoplatoncu manevi gerçek veya Tanrı ile doğrudan deneyim, sezgi veya içe bakışyoluyla özdeşleşme veya yeni bir idrak düzeyine varma anlamında kullanılmaktadır. Bu deneyim yoluyla bilgeliğe ulaşılır."

Bunun nesi günah ? Tasavvuf ne oluyor ? islamda mistisizmin nasıl yeri olmaz ,temeli mistisizmdir !! İlla herşeyin suresi mi geçecek ayetlerde mi belirtilecek . Haram değildir sevaptır sevap !

Tesekkürler sevgili codzobi,cok güzel aciklamissiniz,söylediklerinize ek olarak bir kac sey yazmak istiyorum.

Sevapdan ziyade sarttir, ayetlerdede yer alir hatta hic bir ayet yokturki mistik yani gizemli sirrlari barindirmasin ve bu sirlar kesif edilsin diye vardir. Bismaillah'in baslica "B" harfi bir sirdir ve kesif edilmek zorundadir, aksi taktirde kisi rabbini bilemez , ve marifetullaha ermez.
Kur'an baslica bismillahin acilimidir. Bütün Kuran bu ayete sigar bu ayette "B" harfine sigar.. yani esittir Bismillahin b harfi hem kurandir hemde butun sirlarin kaynagi.

Ayetlerde mistik varmi yokmu bakalim,

Elif Lam Mim
Elif Lam Ra.. Bunlarda ayettir, saadece 3 harf ,kelime bile degiller fakat ciltler dolusu kitap malzemesi barindirlarlar,ben bir müslüman isem bu ayetlerden sorumluyum anlamam sevap degil sarttir, nasil anlayacagim eger kuran dininde mistizmi red edersem.
 

Son Kale

Kayıtlı Üye
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
192
Tepkime puanı
17
Konum
Ankara
İş
Öğrenci
Bu benim kafamı hep karıştıran birşey oldu herzaman. Kur`an-ı Kerim mistisizm ile ilgili bir ayet yada sure geçiyormu ? Dinimizce caizmidir ?

ALLAH (Celle Celaluhû) bize "zararlı" olan şeyleri haram kılmıştır. Burada asıl soru mistizmin insana bir zararı veya ibadetten uzaklaştıracak bir yanı var mıdır ? Varsa zaten yapılmamalıdır. Yoksa da mendup denilebilir. Hayırlı Günler.
 

yare-i yarim

Moderator
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
2,247
Tepkime puanı
879
İş
Sanatsal tablolar oluşturmak/Mutfak eşyaları dalında ticaret
Wikipedia tanımı;
"Mistisizm, Yunanca μυστικός (mystikos) yani Eleusis Gizemlerine "katılan kişi" (initiate) ve gizemlere katılım anlamına gelen μυστήρια (mysteria) terimiyle ilişkilidir. Sözcüğün kökeni hakkındaki görüşlerden biri Yunanca'da dudak ve gözleri kapamak anlamına gelen mueinden geldiği yönündedir.[1]Ancak günümüzde mistisizm sözcüğü Eleusis gizemlerinden daha çok Neoplatoncu manevi gerçek veya Tanrı ile doğrudan deneyim, sezgi veya içe bakışyoluyla özdeşleşme veya yeni bir idrak düzeyine varma anlamında kullanılmaktadır. Bu deneyim yoluyla bilgeliğe ulaşılır."

Bunun nesi günah ? Tasavvuf ne oluyor ? islamda mistisizmin nasıl yeri olmaz ,temeli mistisizmdir !! İlla herşeyin suresi mi geçecek ayetlerde mi belirtilecek . Haram değildir sevaptır sevap !

Tasavvuf islam öncesi bilgilerin islama sentezlenmeye çalışılması suretiyle gelecek nesillere taşınmasıdır
tasavvufta islama uymayan çok şey var mesela şeyhten yardım istemek var oysa Kuranda "sadece benden yardım isteyin " diyor
tasavvufta kabir ehlinden yardım istemek varken Kuranda " onlar kendilerine cevap veremicek ölülerden mi yardım istiyorlar " diyor
en önemli ayet ise " hani o Allahtan başkasından yardım isteyenler yok mu ... " diye başlayan kınama ayetleridir
bir eser vardı unuttum o eser tasavvuf şeyhine karşı nasıl olunması gerektiğini anlatıyordu ve eser meşhur tasavvuf şeyhi mehmet zahit kotkuya aitti
o eserde şöyle diyor " tasavvuf yolundaki rehberinizi hanımınızla cima ederken görseniz bile şeyhe dil uzatmıcan bu yolun adabı budur şeyhin karşısında musalladaki ölü gibi olucaksın "
Ben bunu islamın hiçbiryerine uyduramıyorum

vikipea daki sözcük açıklamalarına bakarak bunun nesi günah demek biraz komik olmuş hiçbir ekol ve akım sözcüklerden ibaret değildir
tabi ki mistisizmdeki herşeyde günah değildir ama konuyu açan arkadaş islami açıdan sordu bende o açıdan cevap verdim

Ve illa herşey suredemi geçicek meselesine gelicek olursak dinin kaynağı Kuran ve sünettir yani ayetler ve peygamberimizin söz ve uygulamalarıdır
bir mesele bu iki kaynakta geçmiyorsa ozaman icma denilen yönteme başvurulur
o yöntemle günah mı sevap mı olduğu anlaşılır

bu esasında çok kapsamlı bir konudur
mistisizmin bütün konularını masaya yatırıp Kuran ve sünnet süzgecinden geçirerek günah veya sevap denilebilinir
 

yare-i yarim

Moderator
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
2,247
Tepkime puanı
879
İş
Sanatsal tablolar oluşturmak/Mutfak eşyaları dalında ticaret
Ayetlerde mistik varmi yokmu bakalim,

Elif Lam Mim
Elif Lam Ra.. Bunlarda ayettir, saadece 3 harf ,kelime bile degiller fakat ciltler dolusu kitap malzemesi barindirlarlar,ben bir müslüman isem bu ayetlerden sorumluyum anlamam sevap degil sarttir, nasil anlayacagim eger kuran dininde mistizmi red edersem.

siz mistisizm derken gizli kalmış şeyleri kastediyorsanız evet bu açıdan bakarsak islamda mistisizm vardır Allah bu kelimelerin anlamını sadece kendisinin bilebileceğini söylüyor bu açıdan bu gizli birşeydir ve mistisizme gizlilik anlamı yüklüyorsanız ozaman islamda mistisizm var denilebilir
ama mistisizmin konuların hepsi islamdada vardır denilirse ozaman burada sorunlar çıkar
 

codzombi

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
1,169
Tepkime puanı
119
Tasavvuf islam öncesi bilgilerin islama sentezlenmeye çalışılması suretiyle gelecek nesillere taşınmasıdır
tasavvufta islama uymayan çok şey var mesela şeyhten yardım istemek var oysa Kuranda "sadece benden yardım isteyin " diyor
tasavvufta kabir ehlinden yardım istemek varken Kuranda " onlar kendilerine cevap veremicek ölülerden mi yardım istiyorlar " diyor
en önemli ayet ise " hani o Allahtan başkasından yardım isteyenler yok mu ... " diye başlayan kınama ayetleridir
bir eser vardı unuttum o eser tasavvuf şeyhine karşı nasıl olunması gerektiğini anlatıyordu ve eser meşhur tasavvuf şeyhi mehmet zahit kotkuya aitti
o eserde şöyle diyor " tasavvuf yolundaki rehberinizi hanımınızla cima ederken görseniz bile şeyhe dil uzatmıcan bu yolun adabı budur şeyhin karşısında musalladaki ölü gibi olucaksın "
Ben bunu islamın hiçbiryerine uyduramıyorum

vikipea daki sözcük açıklamalarına bakarak bunun nesi günah demek biraz komik olmuş hiçbir ekol ve akım sözcüklerden ibaret değildir
tabi ki mistisizmdeki herşeyde günah değildir ama konuyu açan arkadaş islami açıdan sordu bende o açıdan cevap verdim

Ve illa herşey suredemi geçicek meselesine gelicek olursak dinin kaynağı Kuran ve sünettir yani ayetler ve peygamberimizin söz ve uygulamalarıdır
bir mesele bu iki kaynakta geçmiyorsa ozaman icma denilen yönteme başvurulur
o yöntemle günah mı sevap mı olduğu anlaşılır

bu esasında çok kapsamlı bir konudur
mistisizmin bütün konularını masaya yatırıp Kuran ve sünnet süzgecinden geçirerek günah veya sevap denilebilinir

her şeyi birbirine karıştırmışsın yâre yârim , tasavvuf tek başına yapılmaz , üstadın rehberliğinde yol alırsın. uygulamalara baktığın zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın . kabir ehlinden yardım istemek varken şeyhten yardım istemek , çok düz mantık kurarak yazmışsın Allah sana ilmi direk vermez ki yapamazsın herkesin başına bi melek mi geliyor sanıyorsun eğitim mi veriyor sanıyorsun ? Sırra vakıf olan şeyhtir senin sıran gelecektir , şeyhi takip etmek zorundasınbu şeye benzedi , okyanusta pusula yok getirmemişsin hani herşeyi Allahtan istiyorsun ya gerek yok pusulaya diye çıkmışsın yola sonra okyanusun ortasında kalıp ,semaya elleri açıp allahım yolumuzu bulalım yardım et demeye benzedi. Senin mantığınla dergahları kapatalım herkes Allahtan istesin allah vahiy indirsin herkes öğrensin ? wikipedia tanımı herşeyi açıklıyor , istersen diğer bölümlere de bak oralarda da görürüsün . Siz kalıplaşmış düşüncelerle olaya bakarsanız her şey islama aykırı !!! Hallacı mansurun Ben Tanrıyım demesi İslama aykırı tabii !

Hz.Muhammed tasavvufla ne bilgi vermiş ki Kur'an kitabı dışında ? günümüz islamı kalıplaşmış düşüncelere girdiği için mevlanayı da , hacı Bektaşi veliyi , muhiddini arabiyi , şemsi, hallaı mansuru da hiç birini anlayamamış ve bu adamları kafir ilan etmişler , alevi deseler anında kafir , Mevlana deseler gay , hallacı mansur dese kendini tanrı ilan etti bilmem ne ohooooo.
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Mistik olan nedir sevgili Yare-i yarim, Gizemli olan gizli olan apacik olmayan. Türkce karsiligi bu degil ise elbette ben yanlis bakiyorum,ama mistik olan gizli acik olmayandir mistizm de bunun bir acilimidir.Ve mistik cümlesi turkce bir cumle degildir arkadas wiki'den destek almis, cumleyi acmak ve yardimci olmak adina.

Mistik olan her sey islamda var demiyorum ben sözlerim acik ve net yukarida ,mistik olan seyler islamda vardir diyorum ve kisinin bunlari ögrenmesi gerektigini savunuyorum, cin seytan melek . Ve alemler misal alemi melekut alemi, lahut alemi ceberut alemi.Bunlar gözle görülmez ve tabiki mistik bir boyuttur.Ledun-i ilim dedigimiz bilgideki ledun kelimesi zaten batin demektir yani zahir olmayan apacik olmayan..

Ayrica bir sey daha söyleyeyim yukarida tasavvuf ilmi adina yazdiginiz seylerden dolayi.Tasavvuf ciplak hali ile saflasmak arinmak demektir ve bu ilim sonradan islam dinine girmis bir ilim degildir, nefsini terbiye etmek ondan arinmak ayet ile sart kilinmistir.Kim ki nefsini arindirir iste o kurtulusa erer bu bir ayettir

Tasavvuf'un amaci nefsi terbiye etmektir bunun disinda bir niyet gutmez .Bu ilim kaynak itibariyle kurana dayalidir , kuran bu ilimi zaten ayrintilari ile dile getirmistir, nefsi emmare levvame itminan raziye marziye'den bahseder, bu bilgiler ile bu ilim mevcuttur tasavvufun icereginde nefse karsi cihat vardir, ve kisinin mirac etmesi.Yani tasavvuf islam dininden bir cüz dür.

Mehmet zahit isimli zati tanimiyorum fakat bir ölcümü ki bu konuda ? Bir cok alim herseyi der sonrada ben alimim der ona kalirsa tasavvuf bransinda alimim diye gecinen Adnan Oktar'in kedicikleride meshurdur, bunlar bir ilmi kabul yada red etmek icin ölcü olacak ne yapmislar?
Ama ben size bir ölcü sunayim MEVLANA

Bilgi kirliligi her konuda vardir ama bilgi kirliligi var diye birseyi bastan asagi red etmek kimseye bir fayda getirmez.Bir cok sapikca seyler yapan tarikatlar var diye aslinida inkar etmenin manasi yok birseyin sahtesini doguran sey yine o seyin bir hakikisininde bulunmasidir.

Tasavvuf sufi sofi, saf cümlesinden gelir arinmak saflasmak, tabiri caiz ise pis olan nefsten arinip sar özbilince ermek.

Ve ben kesinlikle bir tarikat ehli degilim, sufi de degilim, bunlari böyle bir seyin icinde olma ihtimalimden dolayi savundugumu zan edenler icin bunuda bildireyim.

Ledun-i ilimdeki ledun zahir olmayan demektir yani batin ilim yani apacik olmayan ilim , ve tasavvuf islam dininde bu konulara yogunlasmis bir ilim dalidir..

saygilar..
 

yare-i yarim

Moderator
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
2,247
Tepkime puanı
879
İş
Sanatsal tablolar oluşturmak/Mutfak eşyaları dalında ticaret
her şeyi birbirine karıştırmışsın yâre yârim , tasavvuf tek başına yapılmaz , üstadın rehberliğinde yol alırsın. uygulamalara baktığın zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın . kabir ehlinden yardım istemek varken şeyhten yardım istemek , çok düz mantık kurarak yazmışsın Allah sana ilmi direk vermez ki yapamazsın herkesin başına bi melek mi geliyor sanıyorsun eğitim mi veriyor sanıyorsun ? Sırra vakıf olan şeyhtir senin sıran gelecektir , şeyhi takip etmek zorundasınbu şeye benzedi , okyanusta pusula yok getirmemişsin hani herşeyi Allahtan istiyorsun ya gerek yok pusulaya diye çıkmışsın yola sonra okyanusun ortasında kalıp ,semaya elleri açıp allahım yolumuzu bulalım yardım et demeye benzedi. Senin mantığınla dergahları kapatalım herkes Allahtan istesin allah vahiy indirsin herkes öğrensin ? wikipedia tanımı herşeyi açıklıyor , istersen diğer bölümlere de bak oralarda da görürüsün . Siz kalıplaşmış düşüncelerle olaya bakarsanız her şey islama aykırı !!! Hallacı mansurun Ben Tanrıyım demesi İslama aykırı tabii !

Hz.Muhammed tasavvufla ne bilgi vermiş ki Kur'an kitabı dışında ? günümüz islamı kalıplaşmış düşüncelere girdiği için mevlanayı da , hacı Bektaşi veliyi , muhiddini arabiyi , şemsi, hallaı mansuru da hiç birini anlayamamış ve bu adamları kafir ilan etmişler , alevi deseler anında kafir , Mevlana deseler gay , hallacı mansur dese kendini tanrı ilan etti bilmem ne ohooooo.

Ben hiçbirşeyi birbirine karıştırmıyorum tam aksine biraz yerli yerine oturtuyorum
bu konuda sana araştırabileceğin çok kaynakta sunabilirim
sen tasavvufun nesi günah dedin bende günah olan kısmını söyledim bu konuda sana binbir çeşit delil çıkartabilirim ama okadar uzun yazıyı okurmusun bilemem
şeyhten yardım istemeyi ilim istemeye bağlamışsın bu çok yanlış çünki ben ilim istemeyi kastetmedim
Kuranda bir çok yerde " alimlerden sorunuz " derken ben bunu kastetmem asla
benim kastettiğim tasavvufta çok yaygın olan Allahtan istenicek şeyleri başkalarından istemek meselesidir
bu başkasından istemek ilim öğrenme meselesi değildir
misal birisi dara düştü bir müslüman burda Allahtan yardım ister ama tasavvufta Allahtan değil insandan yardım isterler
birilerinin ruhlarına seslenirler tasavvufçular genelde abdulkadir geylaninin ruhuna seslenip yardım isterler
mesela birisi anlatıyordu
uçaktaymış uçak düşüyormuş yetiş ya gavs dedim geldi uçağı tuttu diyor
yahu adam cennet nihmetlerinin içinden seni kurtarmayamı gelicek ?
Kuran ortada sünnet ortada şeyh dediğimiz insanları tasavvuf dediğimiz ekolleri bunların süzgecinden geçirmek zorundayız
çünki Allah kuranda " biz bu kitapta herşeyi açıkladık " diyor

şu an ben başka şeyden bahsediyorum sen başka şeyden bahsediyorsun
sanki ben bir mürşitten ilim öğrenilmesini hoş görmüyormuşum muamelesi yapıyorsun
tasavvuf ekolünde öyle şartlar var ki islamın hiçbiryerine sığdıramazsın onları
özellikle tasavvuf konusunda 250 üzeri kaynağı incelemiş birisi olarak bunu söylüyorum

her şeyhten mürşit olmaz gerçek mürşit 10 yılda birtane gelir peygamber efendimiz buyurur ki " Allah her yüzyılda bir bu dini bidatlardan arındıran bir salih zaat gönderir "
ben sana mubarek ilan edilen şeyhlerin öyle birşeylerini sayarım ki bana Kurandan ve sünetten ona uygun olan tek bir yeri göster tüm iddialarımdan vazgeçerim

ayrıca hallacı mansura gelince hallacı mansur müslüman değildir bizim insanlarımız kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorlar
hallacı mansur zerdüşt tapınağında büyümüş zerdüştlük kitabı avestayı kendisine rehber edinmiştir
ayrıca sanıldığı gibi enel hak dediği için öldürülmemiştir siyasi bir sebepten dolayı öldürülmüştür
hallacı mansurun öldürülme emrinin verildiği yazılı devlet belgelerini incelediğimiz zaman bunu görüyoruz
islam topraklarında irani zerdüştlerin siyasi hareketine destek olduğu için öldürülmüştür

bizim kültürde malesef birisi gaza gelip bir efsane anlatıyor bazı arkadaşlarda o gaza benzin döküp onun peşinden gidiyor
ve evet ben tanrıyım demesi islama aykırıdır bunun islama aykırı olduğuna dair ayet bile paylaşmaya gerek duymuyorum
çünki kesin aykırıdır
hallacı mansurun ben tanrıyım demesi ona göre normal çünki yetiştiği ortamda buna inanılıyordu hulul inancında bu var
tanrı insanın bedenine hulul eder ozaman insan tanrı olur

insanın tanrı olamayacağına dair en güçlü delil şudur Kuranda Allah isayı kendi kelimesi ilan etti bu en yüksek vasıftır bir insanın uğlaşabileceği en üst mertebedir
ama devamla diyor ki isa tanrıdır diyenler kafir olmuştur o ancak Allahın kulu ve peygamberidir
burada sorulması gereken soru şu Allahın kelimesi olmuş olan birisi tanrı olamıyor da normal insanlar nasıl ben tanrıyım diyebiliyorlar ?

günümüz islamında kalıplaşmış düşünceler yoktur
birileri bir iddiada bulunuyor bazı insanlarda bunun kurana uymadığını söylüyor
ama kendi doğrularının islama uymadığını kabullenemeyenler sonrada kalıplaşmış düşünce diyor

o saydıklarının arasından hacı bektaş veliyi bırak bence :) hacı bektaş veli mevlanayla çağdaştır ve bektaş veliye görede mevlana yanlış yoldadır
3 kere nasihat heyeti göndermiştir mevlanaya ve tövbe etmesini söylemiştir peki neden ?
hacı bektaş veli de bir tasavvuf erbabıydı ama onun tasavvufu kurana uygundu o tasavvufu kuran süzgecinden geçirdi ve kurana uymayan tasavvuf maddelerini red edip kendine özgü kuran rehberinde bir manevi yol çizdi oluşturduğu 4 kapının birincisine şeriatı koydu tasavvuf ikinci kapıdaydı onun yolunda
ve mevlanaya yaptığı uyarıda " sen kurana uymayan düşünceleri benimsiyorsun bundan tövbe et " dedi
ayrıca bektaş-ı veli şeriatı birinci kapı yapmasıyla diğer 3 kapı buna uygun olmak zorundadır mesajı vermişti
niketim onun ölümünden sonra balkanlara dağılan müritlerinin yazdığı şiirsel eserlerdede bu konu yazılıdır
araştıranlar bilir o hoca ahmet yesevinin ekolünden gelenlerde vaazlar şiir diliyle anlatılır,hacı bektaş velide onun müritleride bu geleneği devam ettirmişlerdir
sen bana hacı bektaş veli gibi bir mürşit gösterde ben onun kölesi bile olurum onun yolunuda kendi yolum bilirim
kendisine gelen bilgileri mutlaka doğrudur diye kabul etmemiş kendisine uğlaşan bilgileri almış inancı gereğince Kuran ve sünnet süzgecinden geçirmiş
ve bunlara uygun bir yol oluşturmuştur


Ayrıca sadece bir iki yorumuma bakarak benim hakkımda bir karar vermişsin "Kalıplaşmış düşünce"
önce bir benim düşüncemi tam anlamıyla sorma zahmetine girseydin kalıplaşmış düşüncem olmadığını görürdün
ben yorumlarımda mistisizmi veya tasavvufu toptan ateşe tutmadım belli konulara atıflar yaptım sadece ama sen bunu anlayamadım
tasavvuf tarihinde benim kabul etmediğim bir çok şeyi kabul etmeyen tasavvuf büyükleride vardır ayrıca o tasavvuf büyükleri bu yola tasavvufta denilmesini istemezlerdi " bu kelime hicretin 4.yüzyılından sonra islama sokuldu ve bidattır " derler tasavvuf kelimesinide red ederlerdi
yani bana kalıplaşmış düşünce ithamında bulunmadan önce neleri bildiğimi düşüncemi tam anlamıyla bi öğrenseydinde ondan sonra bir ithamlarda bulunsaydım
ben çoğu kişinin olduğu gibi anadan doğma müslüman değilim Türküm ve bu toplumda büyüdüm ama anadan doğma müslüman değilim
ben islam dinini gelenekten geldiği için değil aklımla buldum Kuranın " DÜŞÜNMEZMİSİNİZ" dediği fiili hayatımda tatbik ettim
ve ben bu dini aklımla bulurken tasavvuftan tut adını bile bilmediğiniz bir çok ekolü araştırarak bu dini seçtim
950 tane kitapta araştırmalar yaptım aylarca bukadar bilgi insanı kalıplaşmış düşüncelere sokmaz
tasavvufun tarihinden tut islama nasıl sentezlenmeye çalışıldığına sonra günümüz tasavvufunun belirlendiği maddeleri insanlara kabul ettirmek için gerçek tasavvuf büyüklerinin eserlerinde nasıl tahrifler yaptığına dair yüzlerce araştırma yaptım
arapça farsça bir çok eski eseri çevirttim
ortaya çıkmaması için gayret edilen " camiler yıkılmadıkça iman ve küfür bir olmadıkça tasavvuf gerçek amacına uğlaşmaz " yazılı tasavvuf sufilerinin gizli mektuplarınıda çevirttim
yani demem oki benim kalıplaşmış düşüncede olma lüksüm yok istesemde olamam çünki ben gelenek nederse doğrudur diyenlerden değilim
birisi ben tasavvufçuyum derse ona saygı duyarım
birisi ben mistisizm yolundayım derse onada saygı duyarım
ama birisi sırf bir yolda diye o yolu islamda varmış gibi gösterirse ozaman ona orada dur derim
kimse kendi doğrularını kendi inandığı için bir inanca maal edemez
kişinin sadece kendi doğrularını yaşama hakkı vardır.

Hayırlı akşamlar dilerim olurda konu tartışmaya dönmemesi için yazacağınız cevaba karşılık vermeyeceğim ön yargılar konuşmaları hep tartışmaya dönüştürür
benim düşüncelerimi tam bilmeden ön yargılı bir biçimde bana ithamlarda bulunmadığınız bir konuda seve seve sohpet ederim :)
 

codzombi

Kayıtlı Üye
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
1,169
Tepkime puanı
119
Ben hiçbirşeyi birbirine karıştırmıyorum tam aksine biraz yerli yerine oturtuyorum
bu konuda sana araştırabileceğin çok kaynakta sunabilirim
sen tasavvufun nesi günah dedin bende günah olan kısmını söyledim bu konuda sana binbir çeşit delil çıkartabilirim ama okadar uzun yazıyı okurmusun bilemem
şeyhten yardım istemeyi ilim istemeye bağlamışsın bu çok yanlış çünki ben ilim istemeyi kastetmedim
Kuranda bir çok yerde " alimlerden sorunuz " derken ben bunu kastetmem asla
benim kastettiğim tasavvufta çok yaygın olan Allahtan istenicek şeyleri başkalarından istemek meselesidir
bu başkasından istemek ilim öğrenme meselesi değildir
misal birisi dara düştü bir müslüman burda Allahtan yardım ister ama tasavvufta Allahtan değil insandan yardım isterler
birilerinin ruhlarına seslenirler tasavvufçular genelde abdulkadir geylaninin ruhuna seslenip yardım isterler
mesela birisi anlatıyordu
uçaktaymış uçak düşüyormuş yetiş ya gavs dedim geldi uçağı tuttu diyor
yahu adam cennet nihmetlerinin içinden seni kurtarmayamı gelicek ?
Kuran ortada sünnet ortada şeyh dediğimiz insanları tasavvuf dediğimiz ekolleri bunların süzgecinden geçirmek zorundayız
çünki Allah kuranda " biz bu kitapta herşeyi açıkladık " diyor

şu an ben başka şeyden bahsediyorum sen başka şeyden bahsediyorsun
sanki ben bir mürşitten ilim öğrenilmesini hoş görmüyormuşum muamelesi yapıyorsun
tasavvuf ekolünde öyle şartlar var ki islamın hiçbiryerine sığdıramazsın onları
özellikle tasavvuf konusunda 250 üzeri kaynağı incelemiş birisi olarak bunu söylüyorum

her şeyhten mürşit olmaz gerçek mürşit 10 yılda birtane gelir peygamber efendimiz buyurur ki " Allah her yüzyılda bir bu dini bidatlardan arındıran bir salih zaat gönderir "
ben sana mubarek ilan edilen şeyhlerin öyle birşeylerini sayarım ki bana Kurandan ve sünetten ona uygun olan tek bir yeri göster tüm iddialarımdan vazgeçerim

ayrıca hallacı mansura gelince hallacı mansur müslüman değildir bizim insanlarımız kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorlar
hallacı mansur zerdüşt tapınağında büyümüş zerdüştlük kitabı avestayı kendisine rehber edinmiştir
ayrıca sanıldığı gibi enel hak dediği için öldürülmemiştir siyasi bir sebepten dolayı öldürülmüştür
hallacı mansurun öldürülme emrinin verildiği yazılı devlet belgelerini incelediğimiz zaman bunu görüyoruz
islam topraklarında irani zerdüştlerin siyasi hareketine destek olduğu için öldürülmüştür

bizim kültürde malesef birisi gaza gelip bir efsane anlatıyor bazı arkadaşlarda o gaza benzin döküp onun peşinden gidiyor
ve evet ben tanrıyım demesi islama aykırıdır bunun islama aykırı olduğuna dair ayet bile paylaşmaya gerek duymuyorum
çünki kesin aykırıdır
hallacı mansurun ben tanrıyım demesi ona göre normal çünki yetiştiği ortamda buna inanılıyordu hulul inancında bu var
tanrı insanın bedenine hulul eder ozaman insan tanrı olur

insanın tanrı olamayacağına dair en güçlü delil şudur Kuranda Allah isayı kendi kelimesi ilan etti bu en yüksek vasıftır bir insanın uğlaşabileceği en üst mertebedir
ama devamla diyor ki isa tanrıdır diyenler kafir olmuştur o ancak Allahın kulu ve peygamberidir
burada sorulması gereken soru şu Allahın kelimesi olmuş olan birisi tanrı olamıyor da normal insanlar nasıl ben tanrıyım diyebiliyorlar ?

günümüz islamında kalıplaşmış düşünceler yoktur
birileri bir iddiada bulunuyor bazı insanlarda bunun kurana uymadığını söylüyor
ama kendi doğrularının islama uymadığını kabullenemeyenler sonrada kalıplaşmış düşünce diyor

o saydıklarının arasından hacı bektaş veliyi bırak bence :) hacı bektaş veli mevlanayla çağdaştır ve bektaş veliye görede mevlana yanlış yoldadır
3 kere nasihat heyeti göndermiştir mevlanaya ve tövbe etmesini söylemiştir peki neden ?
hacı bektaş veli de bir tasavvuf erbabıydı ama onun tasavvufu kurana uygundu o tasavvufu kuran süzgecinden geçirdi ve kurana uymayan tasavvuf maddelerini red edip kendine özgü kuran rehberinde bir manevi yol çizdi oluşturduğu 4 kapının birincisine şeriatı koydu tasavvuf ikinci kapıdaydı onun yolunda
ve mevlanaya yaptığı uyarıda " sen kurana uymayan düşünceleri benimsiyorsun bundan tövbe et " dedi
ayrıca bektaş-ı veli şeriatı birinci kapı yapmasıyla diğer 3 kapı buna uygun olmak zorundadır mesajı vermişti
niketim onun ölümünden sonra balkanlara dağılan müritlerinin yazdığı şiirsel eserlerdede bu konu yazılıdır
araştıranlar bilir o hoca ahmet yesevinin ekolünden gelenlerde vaazlar şiir diliyle anlatılır,hacı bektaş velide onun müritleride bu geleneği devam ettirmişlerdir
sen bana hacı bektaş veli gibi bir mürşit gösterde ben onun kölesi bile olurum onun yolunuda kendi yolum bilirim
kendisine gelen bilgileri mutlaka doğrudur diye kabul etmemiş kendisine uğlaşan bilgileri almış inancı gereğince Kuran ve sünnet süzgecinden geçirmiş
ve bunlara uygun bir yol oluşturmuştur


Ayrıca sadece bir iki yorumuma bakarak benim hakkımda bir karar vermişsin "Kalıplaşmış düşünce"
önce bir benim düşüncemi tam anlamıyla sorma zahmetine girseydin kalıplaşmış düşüncem olmadığını görürdün
ben yorumlarımda mistisizmi veya tasavvufu toptan ateşe tutmadım belli konulara atıflar yaptım sadece ama sen bunu anlayamadım
tasavvuf tarihinde benim kabul etmediğim bir çok şeyi kabul etmeyen tasavvuf büyükleride vardır ayrıca o tasavvuf büyükleri bu yola tasavvufta denilmesini istemezlerdi " bu kelime hicretin 4.yüzyılından sonra islama sokuldu ve bidattır " derler tasavvuf kelimesinide red ederlerdi
yani bana kalıplaşmış düşünce ithamında bulunmadan önce neleri bildiğimi düşüncemi tam anlamıyla bi öğrenseydinde ondan sonra bir ithamlarda bulunsaydım
ben çoğu kişinin olduğu gibi anadan doğma müslüman değilim Türküm ve bu toplumda büyüdüm ama anadan doğma müslüman değilim
ben islam dinini gelenekten geldiği için değil aklımla buldum Kuranın " DÜŞÜNMEZMİSİNİZ" dediği fiili hayatımda tatbik ettim
ve ben bu dini aklımla bulurken tasavvuftan tut adını bile bilmediğiniz bir çok ekolü araştırarak bu dini seçtim
950 tane kitapta araştırmalar yaptım aylarca bukadar bilgi insanı kalıplaşmış düşüncelere sokmaz
tasavvufun tarihinden tut islama nasıl sentezlenmeye çalışıldığına sonra günümüz tasavvufunun belirlendiği maddeleri insanlara kabul ettirmek için gerçek tasavvuf büyüklerinin eserlerinde nasıl tahrifler yaptığına dair yüzlerce araştırma yaptım
arapça farsça bir çok eski eseri çevirttim
ortaya çıkmaması için gayret edilen " camiler yıkılmadıkça iman ve küfür bir olmadıkça tasavvuf gerçek amacına uğlaşmaz " yazılı tasavvuf sufilerinin gizli mektuplarınıda çevirttim
yani demem oki benim kalıplaşmış düşüncede olma lüksüm yok istesemde olamam çünki ben gelenek nederse doğrudur diyenlerden değilim
birisi ben tasavvufçuyum derse ona saygı duyarım
birisi ben mistisizm yolundayım derse onada saygı duyarım
ama birisi sırf bir yolda diye o yolu islamda varmış gibi gösterirse ozaman ona orada dur derim
kimse kendi doğrularını kendi inandığı için bir inanca maal edemez
kişinin sadece kendi doğrularını yaşama hakkı vardır.

Hayırlı akşamlar dilerim olurda konu tartışmaya dönmemesi için yazacağınız cevaba karşılık vermeyeceğim ön yargılar konuşmaları hep tartışmaya dönüştürür
benim düşüncelerimi tam bilmeden ön yargılı bir biçimde bana ithamlarda bulunmadığınız bir konuda seve seve sohpet ederim :)

Burda çok güzel yorumlarınız var, saygı duydum açıkça söylemek gerekirse . İithamda bulunmak istemedim fakat ortalıkta şu günah bu günah diye yazanlar olunca biraz haksz ve haklı suçlama da detaylı açıklamayınca aklım o yöne gitti , şimdi detaylı açıkladığınız için geri çekiyorum.. kusura bakmayın ..

Ama hallacı mansur olayına katılmıyorum .. onun olayı çok farklı düşünüyorum , zerdüştiler ehli sünnet çizgisinde değil mi :) ben tanrıyım demesi ile firavunun ben tanrıyım demesi arasında büyük mana farkı olduğu gerçek .. ben tanrıyım derken , gerçekte onun herkesin tanrısı olduğunu mu ima etti hallacı mansur? Yoksa vahdeti vucut olayı mı ? "Hallac-ı Mansur, ölüm anında şu sözleri söylemiş ve Allah'tan katillerini bağışlamasını dilemiştir: Ya Rabbi canımı alan bu kullarını bağışla; çünkü onlar senin bana gösterdiğin sırlarından haberdar değiller, senin bana gösterdiklerini onlar göremezler bilemezler."

islam tasavvufunun şamanizm,zerdüştlüğe esinlendiği hakkında yazılar var. alevilerden bir kısmının islamdan etkilenmemesi için diğer inançlarının devam ettirmesini sağlayan hz.alinin izin verdiğini bunun etkisindede anadolu paganları ,şamanizmden zerdüştilkten kalma bilgilerle harmanlayıp tasavvuf akımını başlatma olasılığı var mıdır ?

sırf alevi olan tasavvufçuları alevi oldukları karalayan islam zihniyeti de var . farsça dili ne kadar bu kadar geniş tutulur islamda yeri nedir ??? Bu da zerdüştlüğün etkileri değil midir ? tabi ömerin zerdüştleri kılıçtan geçirmesi ayrı bi olay da , yine ona rağmen sürekli o taraflardan irandan horasandan bağdattan anadoludan tasavvufçu çıkması manidardır ? İmamlarında öğrettiğini yazılıyor tabi ta

şeyhlere de atıfta bulunmuşsun peki hz. muhammed neden ak sütten çıkmış kaşık ? Sürekli dualarda niye salavat çekiliyor , falanca hediye edin deniliyor yardım etsin deniliyor ?? olabilir bazı şeyhlerin olumsuz tarafı olabilir normaldır , hz.muhammedin hiç mi yok ? yani bazı fikirlerde ayrışma olabilir başka şey düşünebilir . mevlanaya da şemse de gay diyorlar şemsle belli bi süre bi odada bulunmakla ,şemse sürekli mektuplar yazmakla , şemse şiirler yazmakla.. :)

Hacı bektaşi veli ile ilgili kısa kısa alıntılarla bi yazı paylaşma gereksinimi duydum,

"Hacı Bektaş’ın Halep, Şam ve Necef’i dolaştığını; Mekke ve Medine’ye gittiğini ve özellikle İmam Bakır’ın mezarının başında riyazata (benliği yoketme, nefis eğitimi alıştırmaları, kendine çile çektirme) girdiğini, orada üç yıl hizmette bulunduğunu Vilayetname’den okuyoruz."
"5.İmam Muhammed Bakır ve oğlu İmam Cafer’in, İsmaililiğin kurucuları olarak tanınan Abu’l Hattab ve Kaddah bin Maymun’a batıni tevil bilgisi öğrettiklerine inanılır. Bu iki kişi, her iki İmamı kendi dönemlerinde Tanrının yerdeki mazharı (görünümü, açınımı-epiphany) olarak görmüştür. İmamların görünüşte onları reddettikleri, gerçekte ise sırrı faş ettikleri, yani gizli inancı açığa çıkardıkları için çevrelerinden uzaklaştırdıkları, İsmaili inanç tarihinin önemli olaylarındandır. Abbasi yönetimi tarafından antropomorfist (insan biçimli tanrıya inanan) suçlamasıyla katledilmiş olan bu kişiler, İmam İsmail ve oğlu Muhammed’in Hicab’ı (örtüsü, perdesi) adıyla onları yetiştirenler olarak büyük saygı görürler. Olasıdır ki Hacı Bektaş, Heterodoks İslamın (Aleviliğin) ilk yazılı kaynağı sayılan Abu’l Hattab’ın Ummu’l Kitabı’nda İmam Bakır için anlatılanları mezarı başında tekrar tekrar okudu; soyundan geldiği İmam Musa Kazım’ın dedesini can gözüyle seyretti."

"Yine Hacı Bektaş’ın Makalat’ında (s.81-82) “Adem Aleyhisselam Sıfatı Beyan Eder” başlığını taşıyan bir bölüm vardır. Burada, Tanrının Adem’i topraktan yaratması üzerine çok ilginç bir betimleme yapıyor. Yaşadığı zamanın (13.yüzyıl) iyi tanınan yirmiden fazla ülke, kent ve bölge adlarını tek tek vererek, Adem’in organlarının herbirinin, bunlardan birinin toprağından yaratıldığını söylemekte. Çok büyük olasılıkla, tüm bu ülke, kent ve bölgeler, gezip gördüğü, kendi ölçülerince değerlendirdiği yerlerdir. Üzerinde biraz düşünülünce, her organın işlevinin, toprağından yapılmış olan kentin ya da ülkenin özelliklerini gösterdiği anlaşılır. (Makalat’taki bu pasajı, yüzyıl sonra Fazlullah Hurufi (Ö. 1393-4) Cavidanname’sinde kullanmıştır.) Burada geçen coğrafi adlara bakılırsa, Buhara’dan Mısır ve Kuzey Afrika’ya, Hindistan’dan Konstantiniye’ye (İstanbul) uzanan kent ve ülkelerinin çoğunu yıllarca gezmiş olabileceği varsayılabilir."

"Hacı Bektaş’ın Selçuklu Prenslerinin çatışmalarında İzzeddin Keykavus’a destek vermesi ve Bizans’a yakınlık duyması, Anadolu’da merkezi birliğin kurulması amacı kadar, antik Ege Uygarlıklarının son mirasçısı olan ileri Bizans uygarlığından yararlanma ve İslam-Hristiyanlık ayırımı yapmadan insanlığı birleştirme hedefi taşır."
kaynak:Dr. İsmail Kaygusuz

sanırım hacı bektaşi veli de tuhaf tuhaf davranışları hareketleri olduğunu görüyoruz normal islamla karşılaştırırsak :)
 

La-edri

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
2,195
Tepkime puanı
509
Su Hallac'i olayina bir aciklik getirelim istiyorum müsadenizle.

Hallac ben tanriyim demedi, ben Rab'im da demedi. O ben Hakk'im dedi.
Ne fark eder hepside ayni kapiya cikmazmi diyecek olursaniz, öyle bir fark ederki.

Hallac belirli bir egirtim altinda seyruluk sülük eden bir zat idi, ve seyru sulugun belirli bir notasinda kisi hakikate uyanir, bu ölmeden evvel ölmek degildir fakat muthis bir farkindalik halidir. Batil olan nefsii terk edip Hak ile beraber olmak, Enl Hakk demekten baska bir sansi yok,nefsi ile degil ruhu yani hakikati Allah ile konusuyor, bu Isa'nin ben Alpha ve Omega'yim demesi gibidir, yani ben Evvel ve Ahirim sözune es deger, ve bunlarda Esmadir. Rasulullah sa beni gören Hakki gördü demistir, Allahi demiyor.
Zaten burasi cem makamidir buraya Isa'nin makami denilir,tasavvufta.
Beklenen mehdide bu makamla alakalidir mehdi disardan gelmez icerden gelir her insan icin mehdi kendi zatinda hakikatidir.Ne desin yani Hallac ben batilim mi desin, mehdisini kiyam etttirmis,ayaga kaldirmis yani.

Firavun ise ben rabbim diyor, rab demek terbiye eden demektir, kisi ben rabbim ifadesini kullandiginda bir maliklik sahiblik iddasinda bulunur, ve nefsin en cok sahib ciktigi esmada budur Rabb ve Malik. Firavun halka ben sizin sahibinizim benden baskasina tapmayin demeye getiriyor, bunuda sahib oldugu mal ve güc ile söyluyor yani arkadas cok zengin ya..Nefsi ile söyluyor.Ben sizin rabbinizim ben sizi egitirim terbiyede ederim ben ne dersem onu yapin, Nefsi ayyuka cikmislik halidir firavunluk.

Insanin nefsi en cok bu iki esmaya sahib cikar Rabb ve Mailik. Ben senin rabbinim ben senin sahibinim nefsde herzaman bulunan bir olgudur, hemde herkezde.
Ana evlat , esler arasi, patron isci gibi iliskislerde bu cok siddetli görülür..
 

TheDarkLord

Banlı Kullanıcı
Katılım
14 Ağu 2013
Mesajlar
109
Tepkime puanı
1
Konum
Mordor
İş
Dark Magician
Mesela benim düşüncem peygamber s.a yaşasa idi uyuşturucuyu sigarayı haram kılardı diye düşünüyorum.
Yani haram kelimesi tamamen zararlı insana iyi yönde tıkayan anlamlarına çıkmaktadır.
Mistiizm büyü mistiizme girer eğer büyü yaparsanız günaha girersiniz ama araştırıp mesela benim demonları lilithi öğrenmek harika bişey oldu düşmanımı tanımış oldum sadece öğrenin tartın kafanızda dikkat edin öğrenmek zarar değil yarardır.
 

BMorfer

Kayıtlı Üye
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Cevaplarınız için hepinize çok teşekkürler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst