Hz. Süleyman'ın ayrıcalığı nedir ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Biokinesis16

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Nis 2013
Mesajlar
204
Tepkime puanı
8
Hz. Süleyman'ın ayrıcalığı nedir ? büyü yapıyor yasak değilmi büyü yapmak neden Hz. Süleyman yapabiliyorda biz yapamıyoruz neden Hz. Süleyman a verildi Hz. Süleyman a günah değilmi ? birisi beni aydınlatsın konu yanlıs yerde olabilir bilmiyorum
 

PyroKinesisT

Kayıtlı Üye
Katılım
8 Kas 2012
Mesajlar
32
Tepkime puanı
1
Güzel bi başlık olmuş. Hz. Süleyman kötü karabüyüler yapmiyordu ama dinimizde şuan büyünün her türlüsü günah. Bende merak ediyorum doğrusu
 

AJA

Elit Üye
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
3,097
Tepkime puanı
548
Şu şekilde sorunuza biraz dolaylı yoldan yardım etmek istedim buyrun ;

Bakara suresinin 102. ayetine göre Hz. Süleyman devrinde sihrin oldukça yaygın olduğu ve sihirbazların da yaptıkları sihirlerle küfre düştükleri anlaşılmaktadır.
Ayrıca kendi yaptıkları sihirleri ve sihirbazlıkları meşru göstermek amacıyla Hz. Süleyman’a da “sihirbaz” yakıştırması yaparak iftirada bulunuyorlar.
Yine ayetten anlaşılan, Süleyman (a.s) mülkünü, saltanatını, hükümet ve hükümdarlığını büyücülük yoluyla yürüttüğü iddia ve iftiraları yer almaktadır ki, Hz. Süleyman’ı Peygamber olarak görevlendiren yüce Allah, müdafaa etmekte ve onların yaptıklarının kendilerini küfre götürdüğü açıklanıyor.
Yine ayette, büyücülüğün en kötüsüyle uğraşan, karı ile kocanın arasını açıp, aile kurumunu dağıtmaya, fuhuş ve ahlâksızlığı körüklemeye çalışanların da kafir oldukları vurgulanmaktadır.


Aslında büyücülerin Hz. Süleyman’a isnat ettikleri suç, her peygambere yakıştırılan cinsten bir suçtur: Sihirbaz!
Bu iftiraya Peygamber Efendimiz de dahil, bütün peygamberler maruz kalmışlardır.
Mantık aynı mantıktır.
Kafirin mantığı anlamadığı şeyler hakkında işlemez ve hemen suçlayıverir, inkar ediverir.
İşin içinden de böyle kurtulacağını sanır.
Hz. Süleyman’ın da kuşların dilini bilmesi ve onlarla konuşması, saltanatını idare etmek için insanlardan, cinlerden ve kuşlardan büyük bir ordu teşkil etmesi, rüzgarı teshir etmesi ki, bunun bütün rüzgarları değil, bir rüzgar olduğu söylenmiştir.
Çünkü bütün rüzgarların diğer mahlukatın da hayrına olduğu için böyle olmamamsı gerektiği söylenmektedir.
Bu rüzgarla Hz. Süleyman bir günde iki aylık mesafeyi kat etmesi, yani uçarak gidip gelmesi, yani, bu rüzgarla bir günde gidiş 900 km. dönüş 900 kim, toplam 1800 km.lik bir yolu kat etmesi ve neredeyse her yeri kaplayan saltanatında olup bitenleri cinleri ve diğer habercileri kullanarak bilmesi, eşyayı uzak yerlerden nakletme kabiliyetine sahip vezirleri bulunması ve bunların başında İbn Abbas’ın meşhur rivayetine göre, Belkıs’ın tahtını getiren Asaf b. Berhıya adındaki celp ilmini bilen bir alimin vezir olarak yanında bulunması, ifritleri, yani en şerli şeytanları emrinde kullanması, karıncalarla konuşması, emrinde çalışan zincirlere vurulmuş dalgıç şeytanlar bulunması ve bunlar yoluyla yerin altından hazineler, denizlerin dibinden inciler, mercanlar çıkarması ve daha pek çok konu hakkında iftiralar edilmiş ve bunları sihir yoluyla yaptığı söylenmiştir.
Bütün bunların kitaplarda yazılı olduğunu iddia eden şeytanlar aşağıda geleceği üzere hatta bunu ispat etmeye hazır olduklarını söyleyince ortalık karışıyor.
Hz. Süleyman’ın saltanatında fitne çıkıyor, dedikodularla morali bozulan Hz. Süleyman’ın kısmen kendi işleri ile meşgul olması ve masasının üzerine bırakılan bir ceset, onun da imtihan edilmesine sebep oluyor ve kendini toparlayıp işin farkına vararak, Allah’la irtibatını yeniden daha sağlam bir şekle sokuncaya kadar geçici olarak hükümdarlığı sallantıya düşüyor.

Ancak sonra yine eskisinden daha sağlam olarak, Allah’ın yardımı ve inayeti ile, sahip olduğu ilim ve hikmeti kullanarak, fitneyi bastırıp mülk ve saltanatını geri alıp şeytanlara ve şeytanlık yapanlara galip geliyor.

İyi forumlar.
 

Biokinesis16

Kayıtlı Üye
Katılım
21 Nis 2013
Mesajlar
204
Tepkime puanı
8
hayır anlamadığım şey cinlere hükmedebiliyormuş kuşlara ve rüzgara tabi kayıp eşyalar felan ayrı bu büyü değilmidir eğer büyüyse Hz. Süleyman a günah değilmiydi ?
 

AJA

Elit Üye
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
3,097
Tepkime puanı
548
Hayır büyü yapma yolu ile beceri yada yeteneğe sahip değildi Hz.Süleyman. O'na bu yetenek Allah tarafından verildi.Örneğin siz çalışarak öğrenerek büyü yapabilirsiniz,ama o bunu öğrenerek yapmadı,ona verildi ve kaderinde bu vardı.
Eğer büyüyü kötü işler için kullanmazsanız günah değil bana göre ama, dikkat edilmesi gereken büyünün ince ve hassas detaylarıdır,mesela aşk büyüsünün de kara büyü olması giibi..Aşk masum da görünse başkasının kaderine müdahele ettiğiniz için yasaktır.
 

MatchGirll

Kayıtlı Üye
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Hayır büyü yapma yolu ile beceri yada yeteneğe sahip değildi Hz.Süleyman. O'na bu yetenek Allah tarafından verildi.Örneğin siz çalışarak öğrenerek büyü yapabilirsiniz,ama o bunu öğrenerek yapmadı,ona verildi ve kaderinde bu vardı.
Eğer büyüyü kötü işler için kullanmazsanız günah değil bana göre ama, dikkat edilmesi gereken büyünün ince ve hassas detaylarıdır,mesela aşk büyüsünün de kara büyü olması giibi..Aşk masum da görünse başkasının kaderine müdahele ettiğiniz için yasaktır.

Hasta bir kişiyi büyü yoluyla iyileştirmek de karabüyü'ye giriyor o zaman ? Yani sonuçta o kişiyi iyileştirerek kaderine müdahele ediyoruz yine değil mi ?
 

AJA

Elit Üye
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
3,097
Tepkime puanı
548
Hasta biri büyü yolu ile zor iyileşir :) Büyü ile hasta etmek hatta öldürmek mümkün ama tersi aynı değil.Şifa vermek için büyü seçilen yol değildir.Şifacılar büyü yapmaz iyileşirtmek için yani.Büyü yapmıyorum bilgim size benden bu kadar yapan arkadaşlarımız da bilgi vericektir.Sevgiler :)
 

gümüş

Kayıtlı Üye
Katılım
11 Kas 2010
Mesajlar
1,683
Tepkime puanı
252
Hasta bir kişiyi büyü yoluyla iyileştirmek de karabüyü'ye giriyor o zaman ? Yani sonuçta o kişiyi iyileştirerek kaderine müdahele ediyoruz yine değil mi ?

Şifa niyetli büyüler, büyü terminolojisinde ak büyü başlığı altına girer, aşık etmede, normalde gönlü rızası olmayan kişinin iradesini kırma eylemi vardır, iyileştirmekten farklı bir şeyden bahsedilir.

Diğer taraftan kadere müdahale anlamında bakınca ilkinin ölümcül ya da onmaz yara içinde olduğunu düşünelim, büyü yolu ile iyileştiğini farzedelim. Ölmedi, sürünmedi, yaşıyor. Kadere müdahele edilmiş olur mu ? Teolojide kader değiştirme inisiyatifi sadece Yaratıcı'ya mahsustur. Kullandığı araçlardan birisi büyü ya da iyileştirme eylemini gerçekleştiren kişi olabilir. Aynı çerçevede müdahale olmazsa ölüm ve sakatlıkla sonuçlanacak kaza geçirmiş kişiye doktor müdahalesini düşünelim, doktor burada o kişinin hayatını kurtararak iyi bir şey mi yapıyor kötü bir şey mi ? sorusu kader sorusuna yanıt vermez. Çünkü o kişinin kaderinde yaşamak varsa, doktor, kaderini yaşamasına vesile olan araçtır sadece. Kaderinde ölmek var ise, basit bir grip için sağlam hastaneye giren kişinin cenazesini karşılamakta mümkündür.Burada durumlara göre özneleri ayırmak istersek : Hasta kişi (özne) normalde ölecekti ama müdahale sonucu ölmedi ise "âtâ kaza kanunu, kaza da kaderi bozar"hükmüne bakarız.Ancak normalde öleceğini bilemeyiz, öleceğini varsayarız.
Özne iyileştirmeyi gerçekleştiren büyücü ya da hekim ise, dini açıdan bağlayıcılık noktası iyileştirmeyi yapan kişinin kendisini o noktada nasıl algıladığı ile ilgilidir. Araç olarak görüyorsa (ben elimden geleni yaptım, takdir Allah'ın," yahut "Tanrı gibi adamım bakın iyileştirdim," tavrı, iyileştiricinin (günah-sevap ilişkisinde )kendisi hakkındaki hükmünü belirgin kılar.

Hz Süleyman'a verilen ilim konusunun sihir olarak algılanması ise görecedir.

Neml 15- Andolsun biz, Davud'a ve Süleyman'a bir ilim verdik de onlar: "Bizi inanan kullarından bir çoğuna üstün kılan ALLAH'a hamdolsun." dediler

Neml 19- (Süleyman) Onun sözüne gülümseyerek dedi: " Rabb'im, bana ve anama, babama lütfettiğin nimete şükretmemi, senin beğeneceğin faydalı bir iş yapmamı gönlüme ilham eyle ve rahmetinle beni iyi kullarının arasına sok."

Örneklediğim ayetlerin haricinde Hz Süleyman ile ilgili ayetlere bakarsanız ve diğer mucize göstermiş peygamberlere dair ayetlere, her birinde Allah'ı tespih ve şükür vardır. Cevaben bazı ayetlerde de Allah ilmini dilediğine dileği nispetinde vereceğini ama iyi dileyeni iyiye kötü dileyeni kötüye erdireceğini de belirtir.
 

URUMHAMATAHAYİL

Yönetici
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
7,099
Tepkime puanı
4,986
İş
Wellness Antrenör/Psikolog/ Sosyolog
Konu Müslümanlık inancındaki Hz Süleyman ve büyü ilişkisi olduğu için Müslümanlık bakış açısı ile gereken cevaplar verilmiştir. Daha fazla açıklamaya gerek yoktur. Konu kapatılmıştır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst