Bilirsiniz 1517'den itibaren hilafet Osmanlı'ya geçti. Haliyle Osmanlı padişahları halife oldu.
Halife ne demektir: Hz. Muhammed'in vekili ve dünyadaki Müslümanların başı olan kimse.
Padişah halifelerin bile yıldız nameleri hazırlanıyorsa günah değildir denebilir. Ya da halifelik dini keyfe göre kullanılması için uydurulan bir makam da denebilir.
Zira Kuran'a göre fal vs. günah. Yıldızname de bir tür faldır, yıldızname de astroloji gibidir. Daha derindir daha sığdır meselesi ayrı mesele, birileri için farklı olabilir orasını ben bilmem.
Kuran 'da bir de burçlar vardır ki bu burçlar acaba bugün anladığımız tarzda mıdır yoksa o tarzda olduğuna inanmak mı istemiştir insanlar?
Şöyle bir gerçek var ki, din Hz. Muhammed'in vefatından sonra asla ilk hali gibi kalmadı. Geriye kalan tek şey Kuran'ın kendi gerçekliği olarak görmek lazımdır.
Kuran burçlarla alakalı işaretlerde bulunabilir, başka şeyler de diyebilir yoruma açık olarak. Bir de kesin yasaklar belirtir.
Bu din ne zaman gerçek halini alır? Herkes kendisi Kuran'ı açıp okur da, kesin yasakları uygularsa ve yoruma açık kalan yerleri de kendi vicdanı ve inanışıyla yorumlayıp, sadece bireysel olarak yaşarsa (topluma dikte etmeden) gerçek haline döner. Kimse kimseye fetva veremez hale gelir, kimse dini sömüremez.
Bazıları diyebilir ki sen halifeden veya eskiden gelen o yüce din alimlerinden daha mı iyi bileceksin? Adamlar yanlış görmemiş ki bakmış yapmış!
Evet ben de siz de onlardan daha iyi bilebilirsiniz. En azından ben o yüce(!) alimler gibi dini kırk mezhebe bölmedim, haddimi aşan fetvalar vermedim ve dini keyfim için bükmedim. Bilmem anlatabildim mi?
Özetle bu tür sorularınızın cevabı sizin kendi içinizde olacak. Madem günahı sevabı merak ediyorsunuz açıp inandığınız kitabı öğreniniz ve ona göre içinize siniyorsa da yapınız. Sonuçta din kul ile Allah arasında değil mi yahu? Allah'ınıza ne kadar yakın olursanız o kadar iyi değil mi? Sınav günü bugün kopya istediğiniz kullar mı sizin yerinize sınava girecek? Zira her Müslüman bir sınava inanır o sebeple yazdım bunu.
Padişahların yıldıznameleri varsa güneh değil denebilir pek doğru bir yorum olmamış
hilafet osmanlıya geçmişti evet fakat osmanlı hilafet makamını son zamanlarında kullandı
ondan öncesinde " islam aleminin halifesi " ünvanı padişah fermanlarında bile rastlanmaz
padişahlar bir çok konuda nabza göre şerbet vermişlerdir
kendileri tılsımda yaptırmış sarayda kahin de bulundurmuş " müneccimbaşı makamı " ismi altında kahinler faliyet gösterirlerdi
bu kahinler hangi padişahın nezaman öleceğine hangi savaşın kaderinin ne olacağına kadar bilgiler vermişler padişahlarda buna göre
tedbirler almışlardır
bilindiği gibi kahinlikte günah olan bir eylemdir
sözün özü osmanlı padişahları yıldıznamelerden tutun büyülere kadar herşeyi yaptırmışlardır
padişahların tılsımlı gömlekleri buna en büyük örnektir
ama yorumunuzda katılmadığım biryer var "yoruma açık kalan yerleride kendi vicdanı ve inanışıyla yorumlayıp" mehzeplerin ortaya çıkma sebebi budur
mesela " ey ehlibeyt Allah sizden günah kirini gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor " ayetini şia ve ehlisünnet kendisine göre yorumlamıştır kendi vijdanlarına göre
şia bu ayetten şu yorumu çıkartmıştır " hz.peygamberden sonra gelenler aynı peygamber gibi masumdur peygamberlik makamı bittikten sonra imamlık makamı gelmiştir bu makama sadece ehlibeytten gelenler Allah tarafından seçilir " derler hatta bazı şia lar şöyle demişlerdir " imamlık makamı peygamberlik makamınında üstündedir "
Ehli sünnet ise bunu red eder ve der ki " o ayet peygamber efendimizin hanımları için inmiş bir ayettir şia ayeti cımbızla ayıklayarak zoraki olarak böyle bir anlam verir surenin bütünselliği açısından onu incelediğimizde bu ayetin peygamber efendimizin hanımları ve kızları için olduğunu görüyoruz " derler
nitekim ehli sünnetin yorumu mantığa daha yatkındır ve Kurana da uygundur gerçekten sureye bütün olarak baktığımızda ayetleri bir arada değerlendirdiğimizde ehli sünnetin dediği daha uygundur
Kuran da belirtir ki bu kitap anlamı kapalı ve açık olmakla beraber ikiye ayrılmıştır
Anlamı kapalı olanları sadece kendisinin bileceğini belirtmiştir bu ayetlere müteşabih ayetler denir
insanların burada yaptığı hata nedir ? Allah diyor ki bu kitabı ben açıklarım
insanlar diyor hayır bende açıklarım
Bir ayet bu konuda çok manidardır "Elif lam ra,bu kitap hüküm ve hikmet sahibi Allah tarafından muhkem kılınmış sonrada
Allahtan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayrı ayrı açıklanmış bir kitaptır "
Bu ayet çok açıktır Allah ayetleri ben açıkladım diyor ve başkasının açıklamasını dinlersek o açıklayana kulluk etmiş olacağımızı belirtiyor
alimlerin görevleri Allahın açıklamasını bulup çıkarmaktır Kurana kendi yorumlarını katmak değildir
ama malesef öyle yapmamışlar her alim gelmiş kendi yorumunu katmıştır sonunda ortya çıkan hadise bölünmüş bir islam alemi
bilmem kaçtane mehzep,ve günümüzde dökülen okadar kana rağmen hala ayrımcılık peşinde koşan sözde alim kılığına bürünmüş insanlar
cirit atıyor günümüzde islam alimleri işid'i kötülüyorlar ama çoğusu içinde bir işid taşıyor farkında değiller ( aman işid'i desteklediğim düşünülmesin )
Mesela bir ayette " şuna haram buna helal demeyin " diyor bunu yapanların asla kurtuluşa eremeyeceğini söylüyor ama Kuranda olmayan bir çok yasaklar çıkarmışlardır islam alimleri
insanlar kendi düşündüklerini kendi canlarının istediklerini dine maal etmeyi bıraktıkları zaman ozaman bu din peygamber s.a.v zamanındaki gibi olmaya başlar